Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Performance optimisation of turbocharged engine for Formula Student
Špičák, Milan ; Janoušek, Michal (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
This thesis focuses on the Powertrain choice evaluation for Formula Student car, building a reliable computational model by using an advanced testing equipment. The work is than focused on preparing the testing conditions, testing itself and also calibration of the Engine Control Unit to be able to validate the simulations as well as set the engine to run efficiently and reliably in hard racing conditions. It is part of the complex project developing turbocharged single-cylinder engine for TU Brno Racing team.
Čtyřdobý jednoválcový motor závodního motocyklu třídy MX1
Kučera, Michal ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje konstrukční návrh čtyřdobého jednoválcového závodního motocyklu o zdvihovém objemu 450 cm3. Na úvod je popsáno konstrukční řešení motorů některých motocyklů třídy MX1 a základní parametry konstruovaného motor. Dále následuje porovnání konstrukce částí klikového mechanizmu vyhovujícího pevnostnímu výpočtu s částmi vyhovujícími konstrukci soudobých závodních motorů. V další části je popsána konstrukce rozvodového mechanizmu, vyvažovacího hřídele, hlavy válce, válce motoru, umístění hřídelů převodovky, klikové skříně a mazací a chladící soustavy.
Hnací ústrojí zkušebního jednoválcového zážehového motoru
Laštovica, Karel ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o zkušebním jednoválcovém motoru, výpočtu jeho termodynamického cyklu, návrhu pístu, návrhu a pevnostní kontrole oka ojnice. V úvodu je uveden princip funkce spalovacích motorů a jejich základní rozdělení a použití. Vlastní práce obsahuje pět částí: zadané počáteční parametry, výpočet termodynamického cyklu, výpočet hmotnosti pístní skupiny, výpočet sil působících na pístní skupinu a pevnostní kontrola oka ojnice. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky výpočtu.
Jednoválcový motor pro silniční závodní motocykl
Švábík, Roman ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem jednoválcového motoru pro silniční závodní motocykl o zdvihovém objemu 250 cm3. Na začátku práce jsou uvedeny pravidla vztahující se ke konstrukci motorů kategorie Moto3 a dále je shrnut současný stav poznání motocyklů a motorů dané kategorie. Poté následuje popis jednotlivých konstrukčních prvků, doplněný pevnostním výpočtem klikového hřídele metodou LSA.
Jednoválcový dvoudobý motor motocyklu třídy enduro
Koten, Stanislav ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí motocyklového dvoudobého spalovacího motoru. Konkrétně se jedná o závodní motor pro třídu Enduro o zdvihovém objemu 250 cm3, upravený pro zástavbu do podvozku s extrémně dlouhou kyvnou vidlicí dle patentu Františka Krňávka. V úvodu jsou stručně popsána pravidla třídy E2 a rozebrána konstrukční řešení pohonných jednotek této třídy. Následuje návrh a výpočet potřebných parametrů motoru. Dále je pozornost věnována detailnímu výpočtu trvanlivosti hlavních ložisek. V další části je podrobně popsána konstrukce klikového mechanizmu, válce, hlavy, výfuku, přívěry a sacího ventilu. Závěr se zabývá zástavbou ostatních částí motoru.
Jednoválcový motor pro silniční závodní motocykl
Morozov, Anton ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje konstrukční návrh čtyřdobého jednoválcového kapalinou chlazeného motoru o zdvihovém objemu 250 cm3 pro silniční závodní motocykl třídy Moto3. V první části jsou popsány konstrukce soudobých existujících motorů a požadavky k těmto motorům. V další kapitole je popsána konstrukce klikového mechanismu a jeho části. Dále následuje popis vyvažovacího hřídele, rozvodového mechanismu, válce motoru, hlavy válce, klikové skříně, chladící soustavy, mazací soustavy.
Ventilový rozvod přeplňovaného motoru formule Student
Buchta, Martin ; Špičák, Milan (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem ventilového rozvodu přeplňovaného motoru pro použití ve vozidle kategorie Formule Student. Na základě termodynamického modelu bylo navrženo vhodné časování z hlediska dosažení maximálního výkonu v pásmu vysokých otáček. Pomocí kinematického modelu byly stanoveny výsledné profily vaček a vytvořen CAD model nové vačkové hřídele.
Jednoválcový čtyřdobý motor motocyklu třídy enduro
Kotiza, Tomáš ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na konstrukční návrh jednoválcového čtyřdobého motoru. Koncepce motoru o zdvihovém objemu 450 cm3 splňující pravidla třídy enduro E2 je uzpůsobena pro aplikaci do motocyklu s extrémně dlouhou kyvnou vidlicí dle patentového návrhu Ing. Františka Krňávka. V úvodu práce je rozbor motorů této kategorie a specifické uspořádání motorů v motocyklech. Následuje návrh a simulace parametrů motoru, na základě kterých jsou vytvořeny a popsány 3D modely jednotlivých součástí motoru. Závěr se zabývá výpočtem trvanlivosti hlavních ložisek.
Konstrukce jednoválcového motoru
Šťastný, Radek
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním řešením zážehového jednoválcového motoru. V práci je rozebrán rozdíl mezi čtyřdobým a dvoudobým motorem. Byly popsány funkce jednotlivých dílů obsažených v motoru, dále konstrukce, materiál a silové či tepelné zatížení. V bakalářské práci byla zhotovena prvotní koncepce motoru v trojrozměrném prostoru a následně vytvořena jeho pohybová studie v programu SolidWorks.
Jednoválcový čtyřdobý motor motocyklu třídy enduro
Kotiza, Tomáš ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na konstrukční návrh jednoválcového čtyřdobého motoru. Koncepce motoru o zdvihovém objemu 450 cm3 splňující pravidla třídy enduro E2 je uzpůsobena pro aplikaci do motocyklu s extrémně dlouhou kyvnou vidlicí dle patentového návrhu Ing. Františka Krňávka. V úvodu práce je rozbor motorů této kategorie a specifické uspořádání motorů v motocyklech. Následuje návrh a simulace parametrů motoru, na základě kterých jsou vytvořeny a popsány 3D modely jednotlivých součástí motoru. Závěr se zabývá výpočtem trvanlivosti hlavních ložisek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.