Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komprese obrazu v interaktivních aplikacích digitálního televizního vysílání
Bodeček, Kamil ; Vrba, Kamil (vedoucí práce)
V interaktivních aplikacích digitálního televizního vysílání se v hojné míře používají komprimované obrazy. V doktorské práci jsou prezentovány nové metody zefektivnění jejich přenosu v sítích digitálního televizního vysílání. Byly navrženy metody na principu adaptivní prostorové filtrace pro zlepšení vizuálního vjemu komprimovaných obrazů. Nová metoda optimalizace spočívá v aplikaci těchto metod na více komprimované (tedy datově menší) obrazy a zlepšení jejich vizuální kvality až v aplikaci. Dále byly analyzovány nové metody komprese JPEG2000 a H.264 pro kompresi obrazů. V práci je rovněž prezentována nová původní kombinovaná metoda komprese obrazů určených pro standardní a vysoké prostorové televizní rozlišení.
Obrazové kodeky založené na vlnkové transformaci
Kiska, Tomáš ; Říha, Kamil (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je popsána problematika obrazových kodeků založených na vlnkové transformaci, která se dnes již běžně používá hlavně při práci s digitálními fotografiemi nebo jinými snímky. Pomocí těchto algoritmů lze komprimovaná data efektivně ukládat. Jsou zde popsány hlavní obrazové formáty a typy komprese, vhodné pro úpravu snímků. Dále jsme stručně obeznámeni se způsobem hodnocení kvality výsledného snímku. Zaměření je tedy na diskrétní vlnkovou transformaci, při které se využívají tzv. vlnky, z niž nejznámějsí je Haarova nebo Daubechies. Dále jsou popsány barevné prostory, ve kterých může být snímek zobrazen. Při kódování a dekódování je to model RGB a YCbCr. V neposlední řadě je zmíněn pojem dekompozice obrazu. Nakonec jsou uvedeny a podrobně rozebrány obrazové kodeky EZW, SPITH a EBCOT.
Kompresní techniky statického obrazu
Jirounek, Matěj ; Šmirg, Ondřej (oponent) ; Krajsa, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o dnes používaných kompresních technikách statického obrazu, o jejich základních principech, výhodách a nevýhodách v oblasti použití a jejich vzájemném porovnání. Práce je rozdělena do sedmi kapitol, z nichž druhá pojednává rozdělení komprese dat, třetí o bezztrátové kompresi a jejich hlavními představiteli a čtvrtá naopak o ztrátové kompresi obrazu s jejími výhodami a nedostatky a také o barevných modelech. V páté kapitole jsou shrnuty použitá kritéria pro hodnocení obrazu a v šesté kapitole je ukázána implementace programu v prostředí MATLAB.
4K video přehrávač pro virtuální realitu
Chvíla, Václav ; Matýšek, Michal (oponent) ; Kobrtek, Jozef (vedoucí práce)
Práce se zabývá implementací přehrávače videa pro virtuální realitu o kvalitě 4K. Teoretická část práce pojednává o vzniku 360° videí, jejich kompresi a následného zobrazení. V návrhu aplikace bylo zvoleno řešení s knihovnami OpenGL, OpenVR, Qt a komerčního dekodéru formátu jpeg2000 od firmy Comprimato a jako zařízení pro virtuální realitu HTC Vive. V rámci části implementace práce je popis problematiky sdílené paměti s obrazem videa mezi knihovnami a samotné optimalizace přehrávače. Aplikace byla otestována z pohledu výkonu a zpětné vazby uživatelů.
Kompresní algoritmy při zpracování obrazu
Šimek, Josef ; Číka, Petr (oponent) ; Kyselý, František (vedoucí práce)
Způsob pořízení a zpracování obrazu má rozhodující vliv na výslednou podobu a velikost dat, které obraz reprezentují. Pro správnou interpretaci obrazu je nezbytné pochopit, jak tato data vznikají. Bakalářská práce se zabývá problémem získání a úpravy obrazových dat. Jsou rozebrány obecné postupy založené na matematických a fyzikálních principech. Pozornost je pak blíže zaměřena na studium kompresních algoritmů JPEG a JPEG2000, jako účinných nástrojů ke snížení objemu obrazových dat. Účelem práce je vytvořit obrazový kodek JPEG a otestovat jeho účinnost při kompresi dat. Dále pak nalézt a implementovat metodu pro potlačení blokových artefaktů v komprimovaném obraze, které značně znehodnocují jeho kvalitu. K realizaci využijeme prostředí MATLAB, které nabízí širokou podporu pro práci s obrazovými daty. V závěrečné části provedeme srovnání algoritmů JPEG a JPEG2000 ve vytvořené aplikaci. Zaměříme se především na hodnocení subjektivní a objektivní kvality komprimovaných obrazů. Pro práci s formátem JPEG2000 budou použity programy Kakadu a JPEG2000 Compressor.
Digitální knihovna
Krbeček, Daniel ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Číka, Petr (vedoucí práce)
Práce obsahuje základní informace týkající se digitalizace obrazových dokumentů. Uveden je stručný přehled standardů běžně používaných v České republice, které jsou využity při popisu digitalizovaných dokumentů, a to především u institucí jako jsou knihovny, vědecká pracoviště a univerzity. Konkrétně pak řeší problematiku uchování a zpřístupnění objemné sbírky map B.P.Molla uložené v Moravské zemské knihovně v Brně. Postupně rozebírá vlastnosti uchovávaných dokumentů, způsob jejich provázání a datové reprezentace. V rámci způsobu uložení a manipulace uvádí přehled vlastností dostupných open-source digitálních knihoven a volí z nich depozitář Fedora. V této digitální knihovně pak řeší způsob implementace modelu objektů digitalizovaných dokumentů. Praktickou částí projektu je webová prezentace uvedené sbírky map a test efektivnosti zpřístupnění rozměrných map pomocí flashového prohlížeče Zoomify. Webová prezentace využívá v co největší míře služeb depozitáře a umožňuje tak prohledávání a procházení knihovních záznamů zveřejněných dokumentů. Závěr pak shrnuje dosažené výsledky a uvádí budoucí směr vývoje problematiky zpřístupnění a popularizace mapové sbírky B.P.Molla.
Moderní kompresní formáty digitálního obrazu
Eder, Radek ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Číka, Petr (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je nastíněna problematika komprese digitálního obrazu. Jsou zde popsány základní barevné modely RGB a YCbCr a převod mezi nimi. Popsány jsou současně používané kodeky digitálního obrazu. Detailněji je rozebrán kompresní formát JPEG, který v současné době je stále nejrozšířenějším formátem pro digitální fotografii. Popsán je postup při digitalizaci obrazu pomocí standardu JPEG, kam patří vzorkování, kvantování a kódování. Dále rozebrány formáty JPEG2000, PNG a WebP. Závěrem práce jsou rozebrány metody pro subjektivní a objektivní vyhodnocení kvality komprese digitálního obrazu. Mezi subjektivní metody patří Double Stimulus Impairment Scale (DSIS) a Double Stimulus Continuous Quality Scale (DSCQS), mezi objektivní pak Mean Squared Error (MSE), Peak Signal to Noise Ratio (PSNR) a Structural Similarity (SSIM). V rámci práce byla vytvořena i aplikace, která umožňuje komprimovat zdrojové obrazu do vybraných formátů. Dále umožňuje provést kvalitativní vyhodnocení komprese a uložit výsledné hodnoty do souboru.
4K video přehrávač pro virtuální realitu
Chvíla, Václav ; Matýšek, Michal (oponent) ; Kobrtek, Jozef (vedoucí práce)
Práce se zabývá implementací přehrávače videa pro virtuální realitu o kvalitě 4K. Teoretická část práce pojednává o vzniku 360° videí, jejich kompresi a následného zobrazení. V návrhu aplikace bylo zvoleno řešení s knihovnami OpenGL, OpenVR, Qt a komerčního dekodéru formátu jpeg2000 od firmy Comprimato a jako zařízení pro virtuální realitu HTC Vive. V rámci části implementace práce je popis problematiky sdílené paměti s obrazem videa mezi knihovnami a samotné optimalizace přehrávače. Aplikace byla otestována z pohledu výkonu a zpětné vazby uživatelů.
Moderní kompresní formáty digitálního obrazu
Eder, Radek ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Číka, Petr (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je nastíněna problematika komprese digitálního obrazu. Jsou zde popsány základní barevné modely RGB a YCbCr a převod mezi nimi. Popsány jsou současně používané kodeky digitálního obrazu. Detailněji je rozebrán kompresní formát JPEG, který v současné době je stále nejrozšířenějším formátem pro digitální fotografii. Popsán je postup při digitalizaci obrazu pomocí standardu JPEG, kam patří vzorkování, kvantování a kódování. Dále rozebrány formáty JPEG2000, PNG a WebP. Závěrem práce jsou rozebrány metody pro subjektivní a objektivní vyhodnocení kvality komprese digitálního obrazu. Mezi subjektivní metody patří Double Stimulus Impairment Scale (DSIS) a Double Stimulus Continuous Quality Scale (DSCQS), mezi objektivní pak Mean Squared Error (MSE), Peak Signal to Noise Ratio (PSNR) a Structural Similarity (SSIM). V rámci práce byla vytvořena i aplikace, která umožňuje komprimovat zdrojové obrazu do vybraných formátů. Dále umožňuje provést kvalitativní vyhodnocení komprese a uložit výsledné hodnoty do souboru.
Obrazové kodeky založené na vlnkové transformaci
Kiska, Tomáš ; Říha, Kamil (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je popsána problematika obrazových kodeků založených na vlnkové transformaci, která se dnes již běžně používá hlavně při práci s digitálními fotografiemi nebo jinými snímky. Pomocí těchto algoritmů lze komprimovaná data efektivně ukládat. Jsou zde popsány hlavní obrazové formáty a typy komprese, vhodné pro úpravu snímků. Dále jsme stručně obeznámeni se způsobem hodnocení kvality výsledného snímku. Zaměření je tedy na diskrétní vlnkovou transformaci, při které se využívají tzv. vlnky, z niž nejznámějsí je Haarova nebo Daubechies. Dále jsou popsány barevné prostory, ve kterých může být snímek zobrazen. Při kódování a dekódování je to model RGB a YCbCr. V neposlední řadě je zmíněn pojem dekompozice obrazu. Nakonec jsou uvedeny a podrobně rozebrány obrazové kodeky EZW, SPITH a EBCOT.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.