Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Programování procesorů v 32- nebo 64-bitových operačních systémech
Rášo, Ondřej ; Kyselý, František (oponent) ; Balík, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá aplikačně programovým rozhraním Win32 a programovým jazykem symbolických instrukcí. Prácí lze tématicky rozdělit do čtyř částí. První část se zabývá základy 32bitového programování v jazyce symbolických instrukcí ve Windows.V druhé částí se výklad zaměřuje na popis prostředku Win32 sloužící ke komunikaci mezi počítači.V třetí části jsou přehledně zpracovány vybrané úlohy v jazyce symbolických instrukcí s odpovídajícím popisem a komentářem.A poslední část této diplomové práce se zabývá vytvořením vzorové aplikace. Tato aplikace a její jednotlivé části budou tvořit počítačová cvičení předmětu Počítače a jejich periferie vyučovaný na fakultě Elektrotechniky a komunikačních technologií VUT v Brně.
Směrovací protokoly v sítích s volnou topologií
Mahdal, Ondřej ; Kyselý, František (oponent) ; Skořepa, Michal (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce (dále jen DP) je seznámení se s problematikou počítačových sítí s volnou topologií se zaměřením na technologii MANET resp. Motorola MESH. Dále studium způsobů směrování a zajištění kvality služeb QoS v těchto sítích. Teoretická část v úvodu stručně charakterizuje vlastnosti a druhy Ad hoc sítí, další část je věnována technologii Motorola MESH a ukázce praktického využití této technologie. Rozbor problematiky zajištění kvality služeb QoS a optimalizace QoS v MANET je obsahem třetí části. Čtvrtá část specifikuje rozdělení směrovacích protokolů, rozbor směrování v MANET a charakteristiku směrovacích protokolů OLSR, AODV, DSR a TORA. V praktické páté části je v úvodu simulována jednoduchá MANET a mesh síť, dále vytvořen model sítě MANET, do něhož jsou implementovány dostupné směrovací protokoly v simulačním prostředí OPNET Modeler a na základě simulací resp. výstupních statistik simulací jsou jednotlivé protokoly porovnány z několika hledisek a z pohledu vhodnosti pro přenos multimediálních dat (hlas, video).
LPC kódování řeči
Zapletal, Ondřej ; Kyselý, František (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Náplní práce "LPC kódování řeči" je studie problematiky této metody parametrického zdrojového kódování, vysvětlení matematických postupů, které se při ní užívají (lineární predikce, autokorelace, Levinson-Durbinův algoritmus, převod do formy vhodné pro přenos, Čebyševova polynomiální metoda hledání kořenů) a seznámení se s významem a aplikacemi této metody v reálných hovorových kodérech. Úkolem samostatného projektu této práce je popis a simulace jednoduchého řečového kodéru na bázi LPC, který převádí reálný řečový signál na bitový tok, ve kterém jsou obsaženy všechny důležité parametry pro jeho zpětnou rekonstrukci (LSF koeficienty, perioda základního tónu, úroveň buzení, detekce znělosti - metoda AMDF). Součástí práce je i diskuse o současně používaných řečových kodérech.
Detekce tváří v obraze
Škrobák, Dalibor ; Číka, Petr (oponent) ; Kyselý, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá detekci tváře ve statickém obrazu. Teoretická část práce je zaměřena na barevné modely využívané pro detekci kůže v obraze (RGB, HSI, YCbCr), metodami využívající barevnou složku obrázků k detekci kůže (explicitní, parametrické či neparametrické metody), metrikou obrazu, detekci hran, matematickou morfologií, metodami pro klasifikaci tváře (příznakové metody, invariantní metody, znalostní metody, metody založené na porovnávání šablon). Praktická část obsahuje konkrétní návrh a praktickou realizaci dvou algoritmů detekující barvu kůže v obraze (jednoduchá metoda založená na Cr chrominační složce a statistická metoda). Praktická část také obsahuje návrh a praktickou realizaci dvou klasifikátorů tváře (příznaková metoda a metoda porovnávání šablon).
Kompresní algoritmy při zpracování obrazu
Šimek, Josef ; Číka, Petr (oponent) ; Kyselý, František (vedoucí práce)
Způsob pořízení a zpracování obrazu má rozhodující vliv na výslednou podobu a velikost dat, které obraz reprezentují. Pro správnou interpretaci obrazu je nezbytné pochopit, jak tato data vznikají. Bakalářská práce se zabývá problémem získání a úpravy obrazových dat. Jsou rozebrány obecné postupy založené na matematických a fyzikálních principech. Pozornost je pak blíže zaměřena na studium kompresních algoritmů JPEG a JPEG2000, jako účinných nástrojů ke snížení objemu obrazových dat. Účelem práce je vytvořit obrazový kodek JPEG a otestovat jeho účinnost při kompresi dat. Dále pak nalézt a implementovat metodu pro potlačení blokových artefaktů v komprimovaném obraze, které značně znehodnocují jeho kvalitu. K realizaci využijeme prostředí MATLAB, které nabízí širokou podporu pro práci s obrazovými daty. V závěrečné části provedeme srovnání algoritmů JPEG a JPEG2000 ve vytvořené aplikaci. Zaměříme se především na hodnocení subjektivní a objektivní kvality komprimovaných obrazů. Pro práci s formátem JPEG2000 budou použity programy Kakadu a JPEG2000 Compressor.
Využití transformace wavelet packet pro úsporné vyjádření obrazových dat
Kučera, Michal ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Kyselý, František (vedoucí práce)
V dnešní době stále roste potřeba uchovávat a přenášet digitální obrazová data. K efektivnímu využití přenosových a úložných kapacit je nutná komprese. Tato bakalářská práce se zabývá kompresní metodou založenou na transformaci wavelet packet, která je odvozena od waveletové transformace. Soustředí se zejména na výběr nejlepší báze z úplného waveletového stromu. Práce porovnává 6 kritérií výběru nejlepší a téměř nejlepší báze od R. R. Coifmana, M. V. Wickerhausera a C. Taswella pomocí programu vytvořeného v prostředí Matlab. Program je vytvořen pouze pro testovací a demonstrativní účely, a proto obsahuje jistá omezení – zpracování pouze černobílého obrazu a omezeného rozlišení. Testovací obraz je po aplikaci algoritmu hledání nejlepší báze s různými kritérii prahován stejným koeficientem. Pro porovnání výsledné kvality je použita střední kvadratická odchylka originálního a komprimovaného obrazu. Za nejlepší kritérium hledání nejlepší báze z hlediska obrazové kvality můžeme považovat tu funkci, která dosáhne nejmenší střední kvadratické odchylky. Výsledky ukazují, že některé z Taswellových funkcí přináší značné zlepšení vizuální kvality obrazu, za cenu menšího kompresního poměru oproti klasické Shannonově entropii.
Nové technologie pro vývoj webových aplikací - Web 2.0
Medlín, Dušan ; Kacálek, Jan (oponent) ; Kyselý, František (vedoucí práce)
Náplní této diplomové práce je rozbor vývoje webových aplikací nazvaného Web 2.0. Definuje podmínky vzniku a popisuje technologie používané pro tvorbu těchto aplikací, jakými jsou značkovací jazyky HTML a XML, formátovací jazyk CSS, transformační jazyk XSLT a skriptovací jazyk JavaScript. Rozebírá bezpečnostní rizika a způsoby zabezpečení aplikace proti XSS útokům a SQL Injection. Dále se zabývá analýzou návrhu systému obsahujícího znaky trendu Web 2.0 a jeho praktickou realizací. Výsledkem je informační portál, který umožňuje všem registrovaným uživatelům sdílet s ostatními informace. Systém umožňuje přikládání souborů, vkládání mapy či videa.
Detektory objektů v obraze a jejich realizace
Gregor, Michal ; Kohoutek, Michal (oponent) ; Kyselý, František (vedoucí práce)
Zpracování obrazu získává každým dnem větší význam u různorodých aplikačních oblastí. Jednou z dnešních vizí, která by měla využívat obrazových operací, je výroba tzv. autonomního vozidla, které by mělo zvládat samostatně provoz na silničních komunikacích. Často je také zapotřebí rychlého zpracování obrazu např. v hodnocení lékařských nebo satelitních dat. Věda zabývající se zpracováním digitálního obrazu se nazývá počítačové vidění. Tato věda se snaží technickými prostředky napodobit lidský zrak. Člověk získává pomocí očí zdroj informací o okolním světě. Při vyhodnocení získaných informací je třeba zapojit nabyté znalosti a zkušenosti z okolního světa. Stejnými způsoby se snaží řešit zpracování obrazu také počítačové vidění. Tato práce popisuje postupy, které se používají pro detekci 2D objektů v obraze. Postup zpracování a rozpoznávání obrazu se provádí v několika krocích. Nejprve se obraz uloží v digitální podobě do počítače a dále následuje předzpracování obrazu, segmentace obrazu na objekty, popis získaných objektů a v posledním bodě jejich klasifikace. Touto problematikou a některými dalšími operacemi se zabývá také tato práce. Hlavním úkolem bakalářské práce je zhodnocení základních detektorů objektů a v praktické části pak realizace aplikace v prostředí programu Matlab, která v obraze detekuje objekty a umožňuje testování navrženého detektoru.
Virtualizace platformy x86
Müller, Pavel ; Kyselý, František (oponent) ; Pelka, Tomáš (vedoucí práce)
Práce popisuje virtualizaci platformy x86. V první části práce je popsána virtulizace obecně, její využití a jednotlivé druhy. Těmi jsou plná virtualizace, paravirtualizace, virtualizace na úrovni jádra, hardwarová virtualizace a aplikační virtualizace. Dále je popsána obecná funkce virtuálního stroje, důvody zavádění, aktuální vývoj, směřování do budoucnosti a nastíněna je také bezpečnost v této oblasti. Druhá část práce řeší problematiku režie virtuálních strojů. K testování byly použity dva programy. První je volně dostupný testovací program Sandra od společnosti SiSoft, druhý je programvytvořený v rámci této práce. Testována je režie procesoru a to jak aritmeticko logické jednotky tak jednotky pro práci s čísly s pohyblivou desetinnou čárkou. Testována je také propustnost operační paměti a rychlost zápisu na pevný disk. Popsány jsou vlatnosti testovaných strojů, kterými jsou: VMWare, VirtualBox a Xen. Třetí a poslední část práce popisuje metody virtualizace síťového rozhraní s využitím tun a tap zařízení. V jednotlivých krocích je uvedeno vytvoření virtuálního síťového rozhraní, dále implementace a nakonec jsou uvedeny modelové situace komunikace mezi virtuálními a fyzickými stroji s využitím těchto zařízení.
Vlnková komprese obrazu
Mokrejš, Jiří ; Kyselý, František (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je popsána problematika vlnkové komprese obrazu, která se dnes již běžně používá hlavně při práci s digitálními fotografiemi nebo jinými snímky. Hlavním důvodem je úspora místa vzhledem k velikosti souborů. Jsou zde popsány hlavní obrazové formáty a typy komprese, vhodné pro úpravu snímků. Při ztrátové kompresi, dochází ke zkreslení a mohou se tvořit blokové artefakty. Je to nežádoucí jev, proto je nutné použít vhodný datový tok, kompresní poměr či druh kódování. Zaměření je tedy na diskrétní vlnkovou transformaci, při které se využívají tzv. vlnky, z niž nejznámější je Haarova. Dále jsou v práci popsány barevné prostory, ve kterých může být snímek zobrazen. Při kódování a dekódování je to model RGB a YCbCr. V neposlední řadě je zmíněn pojem dekompozice obrazu. Uvedené funkce je možné demonstrovat na vytvořené java aplikaci, která je součástí bakalářské práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.