Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifika požárního sportu pro děti s postižením
STEINBAUEROVÁ, Dagmar
Bakalářská práce se zabývá možnostmi začlenění a postojem vedoucích kolektivů mládeže požárního sportu k integraci dětí s postižením do této volnočasové aktivity. Odpovídá také na otázku, zda je možné jednotlivé disciplíny požárního sportu upravit pro děti s postižením. V dnešní době integrace dětí s postižením do výchovně vzdělávacího procesu a do společnosti, je důležité nezapomínat také na vyplnění jejich volného času. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část definuje rozdíl mezi integrací a inkluzí, a také vysvětluje, co je to volný čas. Dále se zabývá možnými sportovními aktivitami dětí s postižením a objasňuje, co je požární sport. Ve výzkumné části je použit smíšený typ výzkumu. Prvním, kvalitativním typem výzkumu, sekundární analýzou dat, je potvrzena možnost úpravy všech disciplín požárního sportu pro děti s postižením. Druhým, kvantitativním typem výzkumu, technikou dotazníku je potvrzeno, že vztah vedoucích mladých hasičů k dětem s postižením je převážně pozitivní. Většina hasičských vedoucích je ochotna přijmout do svého družstva dítě s jakýmkoliv postižením, avšak s podmínkou neúčasti tohoto dítěte na závodech. V případě účasti dětí s postižením na závodech je menší většina vedoucích mladých hasičů ochotna přijmout do svého družstva nejčastěji děti s ADHD, se sluchovým a tělesným postižením. Někteří, avšak jejich počet je nízký, jsou ochotni přijmout i děti se zrakovým a mentálním postižením. Na základě zjištění, získaných tímto výzkumem, by bylo vhodné pokračovat ve tvorbě metodiky práce pro děti s postižením v požárním sportu.
Začleňování dětí se specifickými sociálními a vzdělávacími potřebami do skautských oddílů
Všianská, Anežka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
(česky) Diplomová práce s názvem Začleňování dětí se specifickými sociálními a vzdělávacími potřebami do skautských oddílů se věnuje tématu integrace do specifického prostředí volnočasové organizace Junáku. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části jsou popsány základní teoretický východiska týkající se integrace a inkluze, dále jsou zde shrnuty informace ohledně situace s integrací dětí se specifickými potřebami v organizaci Junák. Byl realizován kvalitativní výzkum, který oproti již vzniklým výzkumům, popisuje průběh začleňování optikou tří důležitých účastníků, kterými byli děti se specifickými potřebami, jejich rodiče nebo pěstouni a vedoucí skautských oddílů. Data byla získána pomocí polostrukturovaného rozhovoru, dotazníku a pozorování. Cílem výzkumu tak bylo popsat, jak probíhá integrace do skautských oddílů a zjistit názory rodičů, vedoucích oddílů a samotných dětí na faktory, které ovlivňují integraci dítěte se specifickou potřebou do skautského oddílu. Výsledky práce prezentují klíčové aspekty, které jsou podle respondentů výzkumu důležité pro úspěšnou integraci. Pro děti se specifickými potřebami je pro začlenění hlavní najít si v oddíle kamarády. Rodiče a vedoucí, spatřují jako důležitý aspekt podporující integraci, otevřenou komunikaci a aktivní spolupráci...
Vliv sociálního klimatu ve třídě na kvalitu integrace žáka s handicapem
Svobodová, Ilona ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
A KLÍČOVÁ SLOVA Diplomová práce pojednává o vlivu klimatu školní třídy, který souvisí a ovlivňuje úspěšnost integrace žáka s handicapem do běžné školy. V této spojitosti jsou vymezeny základní pojmy, které se problematiky týkají, "třídní klima" a "integrace". Práce se hlouběji zabývá jednotlivými typy handicapů, analyzuje podstatu různých handicapů a specifických vzdělávacích potřeb v promítnutí do sociálních vztahů. Dále se zabývá subjektivitou pojmu "úspěšnost integrace". V diplomové práci je dále řešena problematika sociálního statusu žáka s postižením v rámci třídního kolektivu, problematika sociálních vztahů a úloha pedagoga v celé problematice integrace. Empirické šetření je orientováno narativním přístupem, stěžejní metodou je narativní rozhovor, jenž velmi dobře dokáže zachytit autobiografickou zkušenost respondentů. Každý narativní rozhovor je interpretován a doplněn narativní rekonstrukcí jádrového vyprávění. Klíčová slova: - klima školní třídy - integrace a inkluze - žák se speciálními vzdělávacími potřebami - handicap, postižení - úspěšnost školní integrace - rodina - škola - pedagog - šikana - vrstevnické vztahy - diagnostika klimatu školní třídy - narativní přístup - narativní rozhovor
Začleňování dětí se specifickými sociálními a vzdělávacími potřebami do skautských oddílů
Všianská, Anežka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
(česky) Diplomová práce s názvem Začleňování dětí se specifickými sociálními a vzdělávacími potřebami do skautských oddílů se věnuje tématu integrace do specifického prostředí volnočasové organizace Junáku. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části jsou popsány základní teoretický východiska týkající se integrace a inkluze, dále jsou zde shrnuty informace ohledně situace s integrací dětí se specifickými potřebami v organizaci Junák. Byl realizován kvalitativní výzkum, který oproti již vzniklým výzkumům, popisuje průběh začleňování optikou tří důležitých účastníků, kterými byli děti se specifickými potřebami, jejich rodiče nebo pěstouni a vedoucí skautských oddílů. Data byla získána pomocí polostrukturovaného rozhovoru, dotazníku a pozorování. Cílem výzkumu tak bylo popsat, jak probíhá integrace do skautských oddílů a zjistit názory rodičů, vedoucích oddílů a samotných dětí na faktory, které ovlivňují integraci dítěte se specifickou potřebou do skautského oddílu. Výsledky práce prezentují klíčové aspekty, které jsou podle respondentů výzkumu důležité pro úspěšnou integraci. Pro děti se specifickými potřebami je pro začlenění hlavní najít si v oddíle kamarády. Rodiče a vedoucí, spatřují jako důležitý aspekt podporující integraci, otevřenou komunikaci a aktivní spolupráci...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.