Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 145 záznamů.  začátekpředchozí136 - 145  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metodiky řízení informatických procesů - Implementace ISO 20 000
Rajnyš, Michal ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Tolar, Jan (oponent)
Text se zabývá metodikami řízení informatických procesů v MSP a zdůrazňuje problémy, které mohou v tomto segmentu nastat. Práce obsahuje jak teoretická východiska, tak zkušenosti z plánování implementace ISO 2OOOO v malém podniku zabývajícím se Business Inteligence. V první části práce jsou metodiky zasazeny do obecného rámce řízení informatiky (IT governance) a je diskutován jejich účel a dopady standardizace řídících procesů, ke kterému jejich používání vede. Hlavní pozornost je věnována ITIL a ISO 20000 a jejich vzájemnému vztahu.
Správa architektury orientované na služby
Kasal, Jindřich ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Regner, Albert (oponent) ; Nováček, Jan (oponent)
Architektura orientovaná na služby, je přístupem k budování flexibilní a agilní architektury aplikací, která bude schopna v krátkém čase a s nižšími náklady reagovat na změny požadované ze strany businessu. Aby však organizace skutečně v SOA získala zdroj konkurenční výhody, je třeba zaměřit se kromě aplikací a architektury i na jejich správu a řízení IT se zohledněním specifik, které SOA do této oblasti přináší. Mezi hlavní podmínky efektivního provozu SOA patří optimální implementace procesů, organizační opatření a nástroje pro správu a monitoring architektury, aplikací a podpůrné infrastruktury. Předmětem této práce je poskytnutí celkového pohledu právě na roli procesů a nástrojů pro správu architektury orientované na služby a modelový příklad řízení SOA v telekomunikační firmě.
Meření procesů provozu IS čerpacích stanic
Šebelík, Jan ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Ďásek, Pavel (oponent)
Práce se zabývá měřením procesů podpory a servisu specializovaného informačního systému pro provoz čerpacích stanic. Jedná se o systém pro podporu maloobchodního prodeje pohonných hmot a nepalivového zboží. Za hlavní cíl práce byl stanoven návrh sady metrik pro měření těchto procesů s použitím principu multidimenzionality. Znamená to, že jsou samostatně navrženy dimenze a ukazatele a jejich kombinací vznikla sada doporučených metrik. Je ale možné jinou kombinací dospět k novým metrikám. Jako teoretický základ slouží knihovna ITIL, coby mezinárodně uznávaný standard pro řízení IT služeb a metriky navržené v literatuře a jiných diplomových pracích. Navržené metriky jsou uzpůsobeny pro konkrétní sledované prostředí a servisní informační systém, měly by být ale použitelné i jinde. Vybrané metriky byly implementovány do servisního informačního systému a změřeny v poměrně velkém vzorku vstupných dat. To umožnilo vyhodnotit použitelnost metrik a porovnání hraničních hodnot se skutečnými. V závěru práce jsou popsány souvislosti metrik a servisní smlouvy (SLA) a navrženy konkrétní metriky vhodné pro zařazení do SLA, včetně konkrétního příkladu z praxe.
Návrh, implementace a správa firemních VoIP sítí
Montško, Marián ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Švihlík, Marek (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem, implementací a správou datové a VoIP sítě. První část práce pojednává o teoretických poznatcích, které se dělí na dvě oblasti: ITIL (IT Infrastructure Library) a VoIP (Voice over IP). Druhou částí práce je praktický příklad, kde postupně řeším návrh, implementaci a správu služeb dle ITIL v nástroji OTRS.
IMPLEMENTACE NÁSTROJŮ SLM (SERVICE LEVEL MANAGEMENTU) V KORPORÁTNÍM PROSTŘEDÍ
Chaloupka, Vladimír ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Ciprys, Martin (oponent)
Tato práce si klade za cíl seznámit studenty i profesionály z oblasti IT o čem disciplína Service Management (SM) a proces Service Level Management (SLM) je v prostředí korporátní společnosti. Práce obsahuje příklady různých SLM nástrojů a metod, které jsou skutečně používány (například v manažerském nástroji typu Balanced Scorecard). Zvláštní důraz je kladen na překážky, jež mohou nastat a jak je překonat. Tak jako každá zkušenost toto je pouze jeden z přístupů k SLM, ale pokud přispěje k lepšímu osvícení čtenáře, pak splnila svůj cíl. K dosažení těchto záměrů využívám svých dvou a půl letých zkušeností z práce na projektech ve společnosti DHL a ostatních zdrojů popisujících teoretickou rovinu. První část mé diplomové práce poskytuje teoretickou znalost problematiky, druhá část pak převádí tyto znalosti do podnikové praxe.
SW nástroje pro řízení provozu IS dle ITIL v DHL
Herceg, Rastislav ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Koller, Filip (oponent)
Cílem této práce je popsat řízení provozu IS dle standardů ITIL v datovém centru společnosti DHL ITSC v Praze konkrétně v oddělení Operations Control Center (OCC) a přiblížit softwarové nástroje, které jsou zde k tomuto účelu používány. Tohoto cíle je dosaženo za pomoci studia dostupných zdrojů a autorova osobních zkušeností z práce systémového administrátora v OCC. Přínosem této práce je popis řízení IS v praxi, zejména v oblasti správy CMDB (configuration management database) incident managementu, change managementu, problem managementu a knowledgebase, zhodnocení stávající praxe a nalezení možností jak ji vylepšit.
Implementace metrik help desk v malé IT firmě
Braverman, Jan ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
V této práci byla navržena sada metrik vhodných pro měření help desku a ta byla podrobena mutlidimenzionální analýze. Základním konceptem pro celé řešení je metodika ITIL, proto je v práci obsažena i analýza odpovídajících procesů ITIL. Pro vyzkoušení některých metrik, byly tyto nasazeny v help desk aplikaci. Navržená sada metrik byla zúžena na ty, které jsou uplatnitelné v malé firmě. Závěr práce vyhodnocuje provoz vybraných metrik nad reálnými daty a zkoumá možné způsoby interpretace získaných výsledků.
Člověk jako klíčový prvek bezpečnosti IS
Grznár, Tomáš ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Novák, Luděk (oponent)
Práce se zabývá pozicí lidí v bezpečnosti informačních systémů. První část se zaměřuje na běžné uživatele a přináší rozbor toho, jaké nejčastější nebezpečí jim hrozí. Velká část je věnována představení nejčastějších typů hackerských útoků jako phishingu, sociotechnice a nebo malwaru. Čtenáři jsou pak prezentovány možné opatření, které je možné udělat, aby se dopady hackerských útoků snížily. Druhá část práce pak přináší manažerský pohled na bezpečnost lidských zdrojů. V práci jsou ukázány styčné plochy a možnosti řízení této oblasti z pohledu ITIL Security Managementu, ČSN ISO/IEC 13335 a ČSN ISO/IEC 27001. Výsledkem je pak souhrn doporučení, které může management společnosti v oblasti bezpečnosti lidských zdrojů přijmout. Opatření jsou koncipována tak, aby je bylo možné přijmout bez ohledu na to, jaká norma a nebo standard se používá k řízení bezpečnosti v podniku.
Simulační model helpdesku
Wasserbauer, Pavel ; Kuncová, Martina (vedoucí práce) ; Borek, Ivan (oponent)
Práce se zabývá vytvořením simulačního modelu helpdesku v retailové společnosti. Obsahuje jak teoretický úvod z oblasti podpory IT, ale i nonIT tak také vlastní model s možnostmi optimalizace.
Možnosti využití ITIL v prostředí malých a středních firem
Matějka, Marek ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Pavelka, Jan (oponent)
Práce se zabývá možnostmi využití nejlepších praktik ITIL v prostředí malých a středních podniků (SMB). Hlavním smyslem je pak zhodnocení ITIL z pohledu SMB sektoru a nalezení styčných ploch, které jsou pro tyto firmy aplikovatelné. Jednotlivé kapitoly se pak věnují konkrétním cílům. První obsahová kapitola definuje pojmy a uvádí čtenáře do problematiky. Text se postupně zaměřuje na problematiku malých a středních firem, jejich ekonomické situace a manažerského přístupu. Další část je věnována stručnému popisu knihovny ITIL. Poslední část této kapitoly se zaměřuje na význam vyspělosti procesů pro firmy i ITIL. Druhá kapitola popisuje stav ITSM a IT governance v malých a středních firmách, nastiňuje problémy, kterým tato oblast čelí. Jsou zde také vybrány některé IT procesy, které by mohly být podporovány ITIL. Poslední obsahová kapitola se věnuje popisu vybraných ITIL procesů, způsobu jejich zavedení v SMB firmách a některým omezením. Na konci je okrajově zmíněn software pro podporu ITIL procesů. Největší autorův přínos lze spatřovat ve faktu, že se dané problematice vůbec věnoval. K dané problematice existuje jen velmi málo relevantních zdrojů. Autor ve své práci využívá nejen je, ale i zdroje z oblasti managementu či ekonomiky. Autorovy závěry jsou kromě literatury postaveny i na jeho zkušenostech z praxe.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 145 záznamů.   začátekpředchozí136 - 145  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.