Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metodiky řízení informatických procesů - implementace ISO 20000
Rajnyš, Michal ; Ing. Jan Tolar (vedoucí práce) ; Prof. Ing. Jiří Voříšek, CSc. (oponent)
Text se zabývá metodikami řízení informatických procesů v MSP a zdůrazňuje problémy, které mohou v tomto segmentu nastat. Práce obsahuje jak teoretická východiska, tak zkušenosti z plánování implementace ISO 2OOOO v malém podniku zabývajícím se Business Inteligence. V první části práce jsou metodiky zasazeny do obecného rámce řízení informatiky (IT governance) a je diskutován jejich účel a dopady standardizace řídících procesů, ke kterému jejich používání vede. Hlavní pozornost je věnována ITIL a ISO 20000 a jejich vzájemnému vztahu.
Procesy IS/ICT a jejich mapování ke standardům v oblasti IS/ICT
Dvořák, Jan ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Cílem této práce je vymezení problematiky auditu v oblasti IS/ICT, vytvoření přehledu nejdůležitějších standardů a nejlepších praktik v oblasti IS/ICT - využitelných pro audit IS a vzájemné mapování vybraných standardů na zvolený referenční standard ICT a v návaznosti na tom návrh postupu mapování IT procesů na více standardů v oblasti IS/ICT. Nejprve je definován pojem audit a popsána problematika auditu a vztah auditu IS/ICT spolu s auditem finančním. Dále následuje popis a přiblížení jednotlivých metodik, které jsem použil ve své práci. Na kapitolu popisu metodik navazuje kapitola ve které jsou popsány výsledky mapování. Samotné mapování je v samostatném Excel souboru a je součástí této práce. V další kapitole je poté mnou vytvořená procedura pro mapování firemních procesů na jednotlivé metodiky a standardy používané pro řízení a audit IS/ICT.
Metoda hodnocení ServiceDesku dle ITILu a dalších metodik
Vrchotová, Olga ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Pavlíček, Luboš (oponent)
Hlavním cílem této práce je vytvořit metodiku pro rychlé zhodnocení funkce Service Desk. Diplomová práce je rozdělena do tří logických celků. V úvodní části je nejprve popsán teoretický základ metodik využívaných pro fungování IT služeb obecně a následně pak je v práci popsán proces dodávek IT služeb ve společnosti Pražská energetika a.s. Dále je na základě úvodní analýzy vytvořena metodika pro hodnocení Service Desku v jednotlivých aspektech jeho fungování, a to včetně souvisejícího životního cyklu poskytování IT služeb. V závěrečné části je navržená metodika aplikována v několika vybraných společností.
Metodiky řízení informatických procesů
Řenč, Leoš ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Kufner, Vladimír (oponent)
Obsahem této diplomové práce jsou metodiky řízení informatických procesů, jejich srovnání z hlediska obsahu, zaměření, nabízené podpory při jejich aplikaci a školení zaměstnanců, z hlediska mezinárodního uznání a rozšíření mezi podniky. Práce se zaobírá aspektem vzájemné návaznosti metodik a použitím takto provázaných metodik v podnikové praxi. Úvodní část je věnována charakteristice jednotlivých metodik, popsáním jejich základních konceptů a návazností. Je zde uvedeno rozšíření metodik ve vybraných zemích včetně naznačeného trendu budoucího vývoje. Následující část této práce se zabývá možnostmi certifikace a školení pro všechny uvedené metodiky, možnostmi podpory při zavádění. Je zde charakterizován stav současné nabídky pro oblast školení a podpory metodik řízení informatických procesů v České republice. Přínosem těchto prvních dvou částí je přehledné srovnání dle definovaných kritérií. Závěrečná část je zaměřena na praktickou aplikaci metodik řízení IT procesů v jejich vzájemné návaznosti. Je zde obsažena hrubá analýza uplatnění jednotlivých metodik v České pojišťovně a na ní navazující detailní analýza vybraných IT procesů. V návaznosti na detailní analýzu jsou uvedeny návrhy na optimalizaci jednotlivých procesů. Toto je v souvislosti s probíhající aktualizací procesů hlavní přínos této práce. Jsou zde popsány aktuálně platné přístupy k této problematice v České pojišťovně i předpokládaný budoucí vývoj.
Metodiky řízení informatických procesů - Implementace ISO 20 000
Rajnyš, Michal ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Tolar, Jan (oponent)
Text se zabývá metodikami řízení informatických procesů v MSP a zdůrazňuje problémy, které mohou v tomto segmentu nastat. Práce obsahuje jak teoretická východiska, tak zkušenosti z plánování implementace ISO 2OOOO v malém podniku zabývajícím se Business Inteligence. V první části práce jsou metodiky zasazeny do obecného rámce řízení informatiky (IT governance) a je diskutován jejich účel a dopady standardizace řídících procesů, ke kterému jejich používání vede. Hlavní pozornost je věnována ITIL a ISO 20000 a jejich vzájemnému vztahu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.