Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Alternativní pohony
Přikryl, Karel ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje jednotlivé typy alternativních pohonů s ohledem na životní prostředí a obnovitelné zdroje energie. Dále popisuje jejich funkčnost a nedostatky. Konkrétně se věnuje popisu elektrických vozidel.
Vysoko zdvižné vozíky-druhy pohonů
Kučera, Jonáš ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Špička, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o pohonech vysokozdvižných vozíků, jejich rozdělení, základním popisu, výhodách a nevýhodách těchto pohonů. Dále je zde uvedeno srovnání některých parametrů jednotlivých pohonů.
Design remorkéru
Morcinek, Lukáš ; Jelenčík, Branislav (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je design remorkéru. Práce se zabývá návrhem designu remorkéru, který splňuje základní technické, ergonomické, ekologické a estetické požadavky s ohledem na využití moderních technologií a výrobnívh postupů. Zároveň je kladen důraz na inovativní, nekonvenční řešení, které se odliší od současných realizací.
Hybridní pohon automobilů
Tvrdý, Josef ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Obsahem této bakalářské práce je přehled možných hybridních pohonů automobilů a jejich praktické využití. Je zaměřena na hlavní výhody a nevýhody hybridního pohonu a zabývá se dopadem takto vybavených automobilů na životní prostředí, především na produkci skleníkových plynů. Také uvádí pohled na hybridy z finančního hlediska.
Passenger Vehicles Drive Unit Recent Development
Korenko, Miroslav ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
The aim of this bachelor's thesis is to cover current trends in development of propulsive units of personal automobiles. The introduction describes combustion engines and divides them into categories. The next chapters describe current development of gasoline and diesel combustion engines. The conclusion is aimed for the perspective view into the future and the problem of alternative propulsions.
Současný stav a vývojové tendence v konstrukci hybridních pohonů pro osobní automobily
Štěnička, Petr ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o současném stavu a vývojových tendencích hybridních pohonů osobních automobilů. Obsahuje stručný historický přehled hybridních automobilů, jejich rozdělení, hlavní součásti a přehled současně vyráběných typů. Celá práce je zaměřena na popis principů tohoto typu pohonu a je zde také uvedeno srovnání výhod a nevýhod hlavních konstrukčních řešení.
Spalování vodíku v pístových spalovacích motorech
Forbelský, Antonín ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
V bakalářské práci jsem se zaměřil na shrnutí dostupných faktů týkajících vodíkových spalovacích motorů. V práci je uvedena stručná historie vodíkových motorů. Hlavní část práce tvoří popis specifik konverze konvečního spalovacího motoru na vodíkový motor a stručný přehled vozidel poháněných vodíkovým spalovacím motorem. Závěr práce obsahuje zamyšlení nad budoucností této technologie.
Návrh hybridního/elektrického pohonu letounu
Dardová, Eva ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Opluštil, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce zpracovává problematiku elektrického a hybridního pohonu letadel. V první části práce je nastíněn náhled na problematiku z hlediska technologického, enviromentálního a legislativního. Navazuje část věnující se komponentům elektrického/hybridního pohonu a přehled výrobců daných komponent. Rešeršní část je zakončena průzkumem trhu v oblasti elektrických/hybridních letounů kategorie experimentální, CS-22, CS-LSA a CS-23. Následuje samotný návrh dvou variant hybridního a jedné varianty elektrického pohonu pro letoun kategorie CS-LSA a zhodnocení provozních vlastností. Závěr je věnován nastínění návrhu motorového lože pro elektrickou variantu.
Letouny s hybridním pohonem
Křivánek, Michal ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Rostoucí snaha o snížení emisí v letectví může být podpořena využitím hybridního pohonu, kterým se tato práce zabývá. V první části poskytuje přehled vlivu leteckého průmyslu na životní prostředí a další motivaci pro vývoj a využití hybridních pohonů, kterou je momentálně nedostatečná hustota energie baterií pro čistě elektrické letouny a komplikace i výhody, které by přinášelo využití vodíku jako paliva nebo v podobě palivových článků. Dále nabízí možnost dopravy v obydlených oblastech a využití hybridního pohonu nejen v civilním letectví. Následuje přehled nejčastěji využívaných konfigurací pro hybridní pohony s uvážením výhod a nevýhod každé z nich. Další částí práce je přehled několika projektů vrtulových letounů s hybridním pohonem čítající stroje s kolmým vzletem a přistáním, extrémně krátkou i standardní vzletovou dráhou, po kterém následuje přehled vrtulových demonstrátorů s hybridním pohonem, které jsou již testovány v plném měřítku. V závěru práce porovnává a hodnotí výkony některých demonstrátorů proti jejich předlohám se spalovacím motorem. Nejvýznamnějšími výhodami letounů s hybridním pohonem jsou navýšená doletová vzdálenost, podstatné snížení spotřeby paliva a snížení provozních nákladů. Hybridní pohony však přináší i nevýhody, především navýšení hmotnosti a snížení počtu přepravených osob či nákladu. V poslední části je zmíněna budoucnost hybridního pohonu v leteckém průmyslu s uvážením různé rychlosti vývoje technologií.
Design remorkéru
Morcinek, Lukáš ; Jelenčík, Branislav (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je design remorkéru. Práce se zabývá návrhem designu remorkéru, který splňuje základní technické, ergonomické, ekologické a estetické požadavky s ohledem na využití moderních technologií a výrobnívh postupů. Zároveň je kladen důraz na inovativní, nekonvenční řešení, které se odliší od současných realizací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.