Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.07 vteřin. 
Spolehlivost a komunikace v systémech člověk-stroj
Kovář, Tomáš ; Žurek, Martin (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Cílem této práce je analýza technické a lidské spolehlivosti v systému člověk - vozidlo. Spolehlivost celého systému je dána dílčími spolehlivostmi technických subsystémů a lidských operátorů. V analýze bezpečnosti a pohotovosti technických systémů je zapotřebí sledovat lidské působení na spolehlivost, bezpečnost a pohotovost těchto systémů, které přímo ohrožují zdraví lidí. Lidský operátor ovlivňuje bezpečnost a spolehlivost celého systému svojí činností a obsluhou zařízení. Při kvantitativním hodnocení lidské spolehlivosti se vychází z celkové pravděpodobnostní analýzy bezpečnosti. Na úrovni řidičů dochází k přímému ovládání dopravního prostředku, tudíž je spolehlivost lidského operátora zcela určující pro celkovou spolehlivost systému. Na systém člověk - vozidlo působí vnější a lidské faktory ovlivňující výkonnost. Model stromu poruch slouží vyhodnocení spolehlivosti systému MMS a poskytuje stručný, uspořádaný a přehledný popis poruch uvnitř systému.
Diagnostika systémů s lidským operátorem
Havlíková, Marie ; Malec, Zdeněk (vedoucí práce)
Disertační práce je tématicky zaměřená na systémy s lidským operátorem, který významnou měrou přispívá ke spolehlivosti a bezpečnosti tohoto systému. Teoretická část práce se zabývá činnostmi člověka a komunikací v systémech MMS, hodnocením a pravděpodobnostními odhady lidské spolehlivosti v MMS. Součástí práce je popis neuromuskulárního systému lidského operátora jako výkonného pohonného systému při regulačních činnostech v systémech MMS a přehled modelů lidského řidiče při kompenzační příčném řízení vozidla. Praktická část disertační práce je založena na analýzách experimentálních dat jízd souborů řidičů v různých prostředích a s různou spánkovou deprivací během celého dne. Veškerá data byla získána na základě spolupráce a se souhlasem výzkumného pracoviště Dopravní fakulty ČVUT Praha. Součástí práce jsou rovněž návrhy simulačních modelů řidiče s nelineárními komponenty pro příčné řízení vozidla. Jízdy simulačních modelů jsou porovnávány se skutečnými jízdami řidičů na trenažéru a jsou sledovány shodné a rozdílné znaky v dynamice jízdy. Cílem disertační práce detekovat a získat na základě analýzy experimentálních dat významné charakteristiky dynamického projevu jízdy. Zjistit, jak se mění charakter jízdy vlivem únavy řidiče a jakých změn dosahují zvolené hodnotící charakteristiky. Získané výsledky disertační práce pomohou v asistenčním systému, kde spolu s dalšími komponenty upozorní na možné vyjetí z jízdní dráhy a mikrospánek řidiče.
Posouzení lidského činitele při obsluze vybraného stroje
Jakl, Tomáš ; Rozehnalová, Jana (oponent) ; Kotek, Luboš (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na spolehlivost lidského činitele při obsluze výrobního stroje. V první části jsou uvedeny základní legislativní požadavky na bezpečnost a spolehlivost práce. Ve druhé části je pojednáváno o spolehlivosti lidského činitele spolu s popisem vybraných metod pro posouzení spolehlivosti lidského činitele. V závěru rešeršní části je pak uvedena navržená metodologie pro vyhodnocení lidského činitele pro výrobní proces. V praktické části je aplikována navržená metodologie na vybraný proces, což zahrnuje identifikaci rizik a výstupy z vybraných metod. V závěru práce jsou pak doporučeny preventivní opatření pro eliminaci zjištěných rizik.
Systémy MMS a jejich spolehlivost
Jurčík, Petr ; Skřehot, Petr (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Cíl této práce je popsat a analyzovat lidskou a technickou spolehlivost v systému člověk – vozidlo. Spolehlivost celého systému je dána dílčími spolehlivostmi technických subsystémů a spolehlivostí člověka jako lidského operátora. Lidský operátor ovlivňuje bezpečnost a spolehlivost celého systému svojí činností a obsluhou zařízení. V analýze spolehlivosti technických systémů je proto zapotřebí tuto činnost sledovat a vyhodnocovat. Při hodnocení lidské spolehlivosti se vychází z celkové pravděpodobnostní analýzy bezpečnosti. V systému člověk – vozidlo je dopravní prostředek přímo ovládán řidičem, a proto je vliv lidského operátora zcela zásadní pro celkovou spolehlivost tohoto systému. Strom poruch je grafický model, který zobrazuje různé kombinace poruch zařízení a lidských chyb, které mohou vést k nehodě.
Posouzení lidského činitele při obsluze vybraného stroje
Jakl, Tomáš ; Rozehnalová, Jana (oponent) ; Kotek, Luboš (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na spolehlivost lidského činitele při obsluze výrobního stroje. V první části jsou uvedeny základní legislativní požadavky na bezpečnost a spolehlivost práce. Ve druhé části je pojednáváno o spolehlivosti lidského činitele spolu s popisem vybraných metod pro posouzení spolehlivosti lidského činitele. V závěru rešeršní části je pak uvedena navržená metodologie pro vyhodnocení lidského činitele pro výrobní proces. V praktické části je aplikována navržená metodologie na vybraný proces, což zahrnuje identifikaci rizik a výstupy z vybraných metod. V závěru práce jsou pak doporučeny preventivní opatření pro eliminaci zjištěných rizik.
Diagnostika systémů s lidským operátorem
Havlíková, Marie ; Malec, Zdeněk (vedoucí práce)
Disertační práce je tématicky zaměřená na systémy s lidským operátorem, který významnou měrou přispívá ke spolehlivosti a bezpečnosti tohoto systému. Teoretická část práce se zabývá činnostmi člověka a komunikací v systémech MMS, hodnocením a pravděpodobnostními odhady lidské spolehlivosti v MMS. Součástí práce je popis neuromuskulárního systému lidského operátora jako výkonného pohonného systému při regulačních činnostech v systémech MMS a přehled modelů lidského řidiče při kompenzační příčném řízení vozidla. Praktická část disertační práce je založena na analýzách experimentálních dat jízd souborů řidičů v různých prostředích a s různou spánkovou deprivací během celého dne. Veškerá data byla získána na základě spolupráce a se souhlasem výzkumného pracoviště Dopravní fakulty ČVUT Praha. Součástí práce jsou rovněž návrhy simulačních modelů řidiče s nelineárními komponenty pro příčné řízení vozidla. Jízdy simulačních modelů jsou porovnávány se skutečnými jízdami řidičů na trenažéru a jsou sledovány shodné a rozdílné znaky v dynamice jízdy. Cílem disertační práce detekovat a získat na základě analýzy experimentálních dat významné charakteristiky dynamického projevu jízdy. Zjistit, jak se mění charakter jízdy vlivem únavy řidiče a jakých změn dosahují zvolené hodnotící charakteristiky. Získané výsledky disertační práce pomohou v asistenčním systému, kde spolu s dalšími komponenty upozorní na možné vyjetí z jízdní dráhy a mikrospánek řidiče.
Systémy MMS a jejich spolehlivost
Jurčík, Petr ; Skřehot, Petr (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Cíl této práce je popsat a analyzovat lidskou a technickou spolehlivost v systému člověk – vozidlo. Spolehlivost celého systému je dána dílčími spolehlivostmi technických subsystémů a spolehlivostí člověka jako lidského operátora. Lidský operátor ovlivňuje bezpečnost a spolehlivost celého systému svojí činností a obsluhou zařízení. V analýze spolehlivosti technických systémů je proto zapotřebí tuto činnost sledovat a vyhodnocovat. Při hodnocení lidské spolehlivosti se vychází z celkové pravděpodobnostní analýzy bezpečnosti. V systému člověk – vozidlo je dopravní prostředek přímo ovládán řidičem, a proto je vliv lidského operátora zcela zásadní pro celkovou spolehlivost tohoto systému. Strom poruch je grafický model, který zobrazuje různé kombinace poruch zařízení a lidských chyb, které mohou vést k nehodě.
Spolehlivost a komunikace v systémech člověk-stroj
Kovář, Tomáš ; Žurek, Martin (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Cílem této práce je analýza technické a lidské spolehlivosti v systému člověk - vozidlo. Spolehlivost celého systému je dána dílčími spolehlivostmi technických subsystémů a lidských operátorů. V analýze bezpečnosti a pohotovosti technických systémů je zapotřebí sledovat lidské působení na spolehlivost, bezpečnost a pohotovost těchto systémů, které přímo ohrožují zdraví lidí. Lidský operátor ovlivňuje bezpečnost a spolehlivost celého systému svojí činností a obsluhou zařízení. Při kvantitativním hodnocení lidské spolehlivosti se vychází z celkové pravděpodobnostní analýzy bezpečnosti. Na úrovni řidičů dochází k přímému ovládání dopravního prostředku, tudíž je spolehlivost lidského operátora zcela určující pro celkovou spolehlivost systému. Na systém člověk - vozidlo působí vnější a lidské faktory ovlivňující výkonnost. Model stromu poruch slouží vyhodnocení spolehlivosti systému MMS a poskytuje stručný, uspořádaný a přehledný popis poruch uvnitř systému.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.