Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Systém meteorologických stanic
Čada, Jan ; Balík, Miroslav (oponent) ; Lattenberg, Ivo (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a realizací systému online meteorologických stanic, skládajícího se z jednotlivých meteostanic a serverové části, se kterou tyto stanice komunikují prostřednictvím internetu. Úvodní část práce rozebírá principy měření základních meteorologických veličin a zabývá se výběrem vhodných senzorů pro měření teploty, atmosférického tlaku, vlhkosti vzduchu, rychlosti větru a srážkového úhrnu. V praktické části je navržena a zrealizována jedna z meteostanic založená na mikropočítači Raspberry Pi Zero. Jako doplněk k měřeným datům je součástí stanice kamera snímající aktuální pohled z místa instalace. Pro realizaci většiny mechanických částí je využito 3D tisku, jehož výhodou je rychlost, přesnost a jednoduchá reprodukovatelnost. Pro měření teploty, tlaku a vlhkosti vzduchu je použit kombinovaný senzor BME280 od firmy Bosch, který je umístěn ve zmenšené meteorologické budce. Rychlost větru je měřena miskovým anemometrem, jehož rotace je snímána integrovanou hallovou sondou. Výstupní pulzy jsou následně počítány pomocí obvodu PCF8583, který disponuje I2C rozhraním pro vyčítání hodnot mikropočítačem Raspberry Pi. Zvláštní pozornost je věnována konstrukci vlastního kalibrovatelného člunkového srážkoměru s rozlišením 0,5 mm, jehož mechanický pohyb je taktéž snímán hallovou sondou stejně jako v případě anemometru. Vyčítání dat ze senzorů a jejich odesílání serveru je řešeno pomocí skriptu napsaného v jazyce Python. Pro uchovávání a prezentaci dat uživatelům je realizováno vlastní serverové řešení založené na LAMP webserveru napsané v jazycích PHP, HTML, JavaScript a CSS. Kromě webového rozhraní, zobrazujícího data v grafech, mohou být naměřená data prezentována uživateli i prostřednictvím aplikace pro mobilní zařízení s OS Android, která byla vytvořena v jazyce C# s pomocí frameworku Xamarin ve vývojovém prostředí Microsoft Visual Studio. Tato aplikace implementuje mimo jiné widget pro rychlý přístup k naměřeným hodnotám přímo z domovské obrazovky. V závěrečné části práce jsou zmíněny zajímavé poznatky získané pozorováním měřených hodnot.
Elektromagnetické dělo
Kovařík, Martin ; Pavlík, Michal (oponent) ; Šteffan, Pavel (vedoucí práce)
Tato Bakalářská práce se zabývá návrhem a realizací elektromagnetického děla pro testování různých projektilů o maximálním výkonu 19 J. Běžné mechanizmy pro urychlování projektilů používají stlačený vzduch nebo explozi, zde ovšem zákony termodynamiky limitují maximální teoretickou úsťovou rychlost. Elektromagnetické dělo představuje využití elektromagnetizmu pro urychlování projektilů, jež nabízí mnohem vyšší teoretické limity úsťové rychlosti. Navíc oproti klasickým urychlovacím mechanizmům lze snadno regulovat výstupní rychlost/energii projektilu a zrychlení působící na projektil v průběhu urychlování.
Řízení synchronního motoru s permanentními magnety s ohledem na jednoduchost realizace
Vybíral, Ondřej ; Pohl, Lukáš (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou řízení střídavých synchronních elektrických motorů s permanentními magnety. V úvodu je popsáno rozdělení motorů dle konstrukce a se zaměřením na BLDC motor. Dále jsou zde rozebrány metody řízení včetně objasnění pojmů souvisejících se samotným řízením. Jsou zde porovnány výhody a nevýhody jednotlivých metod. Na základě požadavku na jednoduchou realizaci byla zvolena šestikroková komutace. Práce obsahuje simulaci v prostředí Simulink, kde je simulován BLDC motor LINIX 45ZWN24-40 řízený šestikrokovou komutací. Obsahuje srovnání simulovaných průběhů otáček motoru při různých parametrech regulace. Závěr práce se věnuje shrnutí dosažených výsledků a srovnání výsledků ze simulace a z reálných experimentů.
Měření proudu Hallovými senzory
Štindl, Daniel ; Kovář, Jan (oponent) ; Šotner, Roman (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá integrovanými proudovými senzory využívající Hallův jev. V práci je vypracován přehled výrobců senzorů vhodných pro měření malých proudů a porovnání jejich důležitých parametrů. Dalším cílem práce je návrh měřícího přípravku pro ověřování přesnosti více senzorů současně v závislosti na teplotě. Měřící přípravek lze připojit k PC přes rozhraní USB pro ukládání změřených hodnot nebo automatizaci měření s dalšími přístroji.
Měření pohybu auta na autodráze Carrera
Šíma, Vojtěch ; Malaník, Petr (oponent) ; Rydlo, Štěpán (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout měřící zařízení, které umožní při pohybu auta na autodráze Carrera měřit veličiny jako rychlost, zrychlení a dostředivou sílu. Pro měření tak bude vytvořen vestavěný systém, kde hlavním výsledkem je pak deska plošného spoje, která byla vytvořena a osazena podle schématického návrhu složeného z aktuálně dostupných elektronických součástek. Při pohybu po autodráze pak jsou na základě implementovaného programu zaznamenávána data, která jsou ukládána na paměťové médium a následně zpracovávána pro vhodnou vizuální prezentaci. Na základě těchto získaných dat je pak možné analyzovat jak se model chová při pohybu na autodráze a jaké faktory mají na tento pohyb vliv.
Pohon EC motoru malého výkonu
Štajner, David ; Červinka, Dalibor (oponent) ; Pazdera, Ivo (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je přiblížit čtenáři konstrukci a řízení EC motoru. Na základě znalostí realizovat model EC motoru se snímáním polohy pomocí Hallových senzorů v programu Matlab Simulink. Model se má svými vlastnostmi co nejvíce přibližovat chování reálného EC motoru. Dílčím úkolem bylo na základě stanovených požadavků vybrat EC motor, zadat jeho katalogové hodnoty do navrženého modelu a srovnat výstupní parametry modelu s katalogovými. Dále byl proveden návrh skutečného řízení EC motoru, který má mít minimální rozměry. Toto řízení bylo sestaveno a byla provedena oteplovací zkouška při dané zátěži.
Měření pohybu auta na autodráze Carrera
Šíma, Vojtěch ; Malaník, Petr (oponent) ; Rydlo, Štěpán (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout měřící zařízení, které umožní při pohybu auta na autodráze Carrera měřit veličiny jako rychlost, zrychlení a dostředivou sílu. Pro měření tak bude vytvořen vestavěný systém, kde hlavním výsledkem je pak deska plošného spoje, která byla vytvořena a osazena podle schématického návrhu složeného z aktuálně dostupných elektronických součástek. Při pohybu po autodráze pak jsou na základě implementovaného programu zaznamenávána data, která jsou ukládána na paměťové médium a následně zpracovávána pro vhodnou vizuální prezentaci. Na základě těchto získaných dat je pak možné analyzovat jak se model chová při pohybu na autodráze a jaké faktory mají na tento pohyb vliv.
Systém meteorologických stanic
Čada, Jan ; Balík, Miroslav (oponent) ; Lattenberg, Ivo (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a realizací systému online meteorologických stanic, skládajícího se z jednotlivých meteostanic a serverové části, se kterou tyto stanice komunikují prostřednictvím internetu. Úvodní část práce rozebírá principy měření základních meteorologických veličin a zabývá se výběrem vhodných senzorů pro měření teploty, atmosférického tlaku, vlhkosti vzduchu, rychlosti větru a srážkového úhrnu. V praktické části je navržena a zrealizována jedna z meteostanic založená na mikropočítači Raspberry Pi Zero. Jako doplněk k měřeným datům je součástí stanice kamera snímající aktuální pohled z místa instalace. Pro realizaci většiny mechanických částí je využito 3D tisku, jehož výhodou je rychlost, přesnost a jednoduchá reprodukovatelnost. Pro měření teploty, tlaku a vlhkosti vzduchu je použit kombinovaný senzor BME280 od firmy Bosch, který je umístěn ve zmenšené meteorologické budce. Rychlost větru je měřena miskovým anemometrem, jehož rotace je snímána integrovanou hallovou sondou. Výstupní pulzy jsou následně počítány pomocí obvodu PCF8583, který disponuje I2C rozhraním pro vyčítání hodnot mikropočítačem Raspberry Pi. Zvláštní pozornost je věnována konstrukci vlastního kalibrovatelného člunkového srážkoměru s rozlišením 0,5 mm, jehož mechanický pohyb je taktéž snímán hallovou sondou stejně jako v případě anemometru. Vyčítání dat ze senzorů a jejich odesílání serveru je řešeno pomocí skriptu napsaného v jazyce Python. Pro uchovávání a prezentaci dat uživatelům je realizováno vlastní serverové řešení založené na LAMP webserveru napsané v jazycích PHP, HTML, JavaScript a CSS. Kromě webového rozhraní, zobrazujícího data v grafech, mohou být naměřená data prezentována uživateli i prostřednictvím aplikace pro mobilní zařízení s OS Android, která byla vytvořena v jazyce C# s pomocí frameworku Xamarin ve vývojovém prostředí Microsoft Visual Studio. Tato aplikace implementuje mimo jiné widget pro rychlý přístup k naměřeným hodnotám přímo z domovské obrazovky. V závěrečné části práce jsou zmíněny zajímavé poznatky získané pozorováním měřených hodnot.
Řízení synchronního motoru s permanentními magnety s ohledem na jednoduchost realizace
Vybíral, Ondřej ; Pohl, Lukáš (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou řízení střídavých synchronních elektrických motorů s permanentními magnety. V úvodu je popsáno rozdělení motorů dle konstrukce a se zaměřením na BLDC motor. Dále jsou zde rozebrány metody řízení včetně objasnění pojmů souvisejících se samotným řízením. Jsou zde porovnány výhody a nevýhody jednotlivých metod. Na základě požadavku na jednoduchou realizaci byla zvolena šestikroková komutace. Práce obsahuje simulaci v prostředí Simulink, kde je simulován BLDC motor LINIX 45ZWN24-40 řízený šestikrokovou komutací. Obsahuje srovnání simulovaných průběhů otáček motoru při různých parametrech regulace. Závěr práce se věnuje shrnutí dosažených výsledků a srovnání výsledků ze simulace a z reálných experimentů.
Pohon EC motoru malého výkonu
Štajner, David ; Červinka, Dalibor (oponent) ; Pazdera, Ivo (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je přiblížit čtenáři konstrukci a řízení EC motoru. Na základě znalostí realizovat model EC motoru se snímáním polohy pomocí Hallových senzorů v programu Matlab Simulink. Model se má svými vlastnostmi co nejvíce přibližovat chování reálného EC motoru. Dílčím úkolem bylo na základě stanovených požadavků vybrat EC motor, zadat jeho katalogové hodnoty do navrženého modelu a srovnat výstupní parametry modelu s katalogovými. Dále byl proveden návrh skutečného řízení EC motoru, který má mít minimální rozměry. Toto řízení bylo sestaveno a byla provedena oteplovací zkouška při dané zátěži.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.