Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Uplatnění matematických a statistických metod v řízení podniku
Davidová, Karolína ; Šustrová, Tereza (oponent) ; Novotná, Veronika (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na systematické vyhodnocení a porovnání různých variant pro umístění nové výrobní jednotky. Využívá matematické a statistické metody, klade důraz na využití algoritmu, geografického informačního systému a časových řad. Obsahuje návrh na využití konkrétního typu dopravy.
Labyrintová 2D hra
Čepelková, Kateřina ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Vlnas, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na návrh a implementaci generátoru bludišť s využitím celulárních automatů a dalších algoritmů. Cílem je integrovat generátor do labyrintové hry s využitím technik vyhledávání cest a rozmístění nepřátel, konkrétně využitím rejection samplingu. Hra je implementovaná v herním enginu Godot. Navržená hra obsahuje bonusové herní předměty, unikátní nepřátelé s vlastní herní AI a úrovňový systém. Přínosem práce je univerzální generátor bludišť, který lze využít pro procedurální generaci obsahu i v jiných hrách a rozšíření možností tvorby herního obsahu.
Demonstrace vybraných grafových algoritmů
Galanská, Katarína ; Martiško, Jakub (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá úpravou architektúry existujúcej aplikácie pre demonštráciu  a vizualizáciu vybraných grafových algoritmov. Cieľom práce je rozdeliť aplikáciu do viacerých modulov a umožniť ľahšiu rozšíriteľnosť. K modularizácií je využívaná technológia OSGi. Vysvetlené sú jej princípy, ktoré sú následne využité k návrhu a implementácií modulov. V rámci novej architektúry je implementovaná podpora viacjazyčnosti programu využitím Eclipse Plugin internacionalizácie. Pri tvorbe modulov grafových algoritmov sú využívané OSGi služby, pomocou ktorých je možné do programu dynamicky pridávať moduly a registrovať ich služby počas behu programu. Implementácia zahŕňa aj tvorbu nových modulov pre Primov, Kruskalov, Edmondsov Karpov a upravený Hierholzerov algoritmus. Beh simulácií nových algoritmov je otestovaný na sade vytvorených grafov.
Plánování cesty mobilního robotu
Klobušníková, Zuzana ; Šoustek, Petr (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá plánovaním cesty robota pomocou vybraných grafových algoritmov umelej inteligencie. Teoretická časť popisuje základné metódy plánovania cesty robota. Ďalej sa bližšie venuje grafovým algoritmom. Praktická časť práce sa zaoberá implementáciou vybraných grafových algoritmov, vytvorením simulačného prostredia v jazyku Python, popisom a vyhodnotením experimentov.
Demonstrace grafových algoritmů
Varadinek, Jakub ; Zámečníková, Eva (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem aplikace pro demonstraci a vizualizaci některých grafových algoritmů. Aplikace uživateli umožňuje vytvořit graf, ohodnotit hrany nebo pojmenovat a rozmístit vrcholy. Nad takto vytvořeným grafem je možné nechat provádět jednotlivé algoritmy a vizuálně sledovat, jak algoritmus pracuje. K dispozici je taktéž možnost krokování algoritmu a interaktivní režim, kdy postup volí uživatel a aplikace provádí kontrolu správnosti zvolených kroků.
Nejkratší cesty v grafu
Krauter, Michal ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Masopust, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou nejkratších cest v grafu. Hledání těchto cest patří mezi základní problémy teorie grafů s četnými praktickými aplikacemi. Problém hledání nejkratších cest lze rozdělit na dvě skupiny. V první z nich hledáme nejkratší cesty z jednoho konkrétního uzlu do všech ostatních uzlů a v druhé hledáme nejkratší cesty mezi všemi páry vrcholů grafu. U každé skupiny jsou v textu uvedeny principy a algoritmy, které problém řeší. Studovány a popsány jsou jak klasické, tak i nové efektivnější metody. Z každé skupiny jsou vybrány, implementovány a experimentálně porovnány některé algoritmy pro hledání nejkratších cest v grafu.
Vizualizace algoritmů pro plánování cesty
Rusnák, Jakub ; Samek, Jan (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se věnuje vytvoření knihovny pro vizualizaci algortimů. Knihovna ulehčuje tvorbu uživatelského rozhraní pro aplikace s algoritmami. Její funkce je demonstrovaná na nekolikaalgoritmech pro plánovaní cesty. Výsledné aplikace jsou prezentovány na webové stránce.
Hlasem ovladaná mapa FIT
Huták, Petr ; Grézl, František (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a tvorbou navigačního systému po areálu Fakulty informačních technologií Vysokého učení technického v Brně s hlasovým ovládáním. Vysvětluje metody používané pro hledání nejkratší cesty na mapě, rozpoznávání řeči a popisuje existující navigační systémy s hlasovým ovládáním. Práce je zaměřena především na tvorbu uživatelského rozhraní s hlasovým ovládáním. Cílem hlasového ovládání je, aby použití tohoto navigačního systému bylo přístupné a efektivní na veřejném místě. Hlasové ovládání je realizováno pomocí knihovny BSAPI.
Příprava domácích úloh pro předmět Algoritmy
Miloš, Roman ; Masopust, Tomáš (oponent) ; Lukáš, Roman (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením domácích úloh pro předmět Algoritmy na téma grafy. Práce se skládá z pěti úloh. První úlohou je vytvoření grafů pomocí matice sousednosti, další je vytvoření grafu pomocí seznamu sousednosti. Třetí úlohou je implementace Jarníkova algoritmu pro hledání minimální kostry. Čtvrtou je implementace Floyd-Warshallova algoritmu pro hledání minimálních cest v grafu, zjištění souvislosti a úplnosti grafu. Pátou úlohou je zjištění diskrétnosti grafu a implementace NP-úplného problému hledání maximální kliky grafu.
Automatické umísťování uzlů v acyklickém orientovaném grafu do GUI
Juda, Jan ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Kolář, Dušan (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit aplikaci pro automatické rozmísťování uzlů v acyklických orientovaných grafech. Práce se především zaměřuje na pokročilé možnosti při tvorbě umístění uzlů, z kterých za zmínku stojí výběr polohy vybraných uzlů, rozdělení grafu na podgrafy či podporu polygonálních uzlů. V řešení jsou popsány vybrané algoritmy, které jsou použity ve výsledné aplikaci, a to konkrétně Fruchterman-Reingoldův silou orientovaný algoritmus, algoritmus Kamada-Kawai a algoritmus založený na Meyerových metodách samo-organizujících se grafů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.