Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Globální rozvojové vzdělávání u žáků na 1. stupni ZŠ
Mrázová, Anna ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Martinovská, Klára (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá globálním rozvojovým vzděláváním a jejím implementováním do vzdělávání žáků na první stupni základní školy. Cílem teoretické části je definovat globální problémy a globalizaci, s tím související základní pojmy, principy a cíle globálního rozvojového vzdělávání. Tato část obsahuje popis současného postavení globální výchovy a věnuje se aplikaci globální výchovy do vzdělávání. Představuje mezinárodní a české organizace působící v této oblasti, popisuje dokumenty s ním související. Další část je věnována jednotlivým průřezovým tématům, klíčovým kompetencím a jejich charakterizaci. Zaměřuje se na jejich úzké vazby ke globální výchově. Důraz je kladen na oblasti, které jsou u žáků rozvíjeny a na samotné přínosy začlenění globální výchovy do vzdělávání. Cílem praktické části je navrhnout metodické listy, které budou napomáhat zapojení témat globálního rozvojového vzdělávání do výuky žáků na prvním stupni základní školy. Tyto listy obsahují detailně popsané aktivity. Metodické listy a v nich zvolené metody a strategie jsou ověřeny pomocí akčního výzkumu. Na základě zkušenosti z praxe je provedená autoreflexe, součástí které jsou uvedeny konkrétní návrhy na zlepšení metodických listů pro jejich budoucí využití. KLÍČOVÁ SLOVA globalizace, globální problémy, globální rozvojové...
The engineer of the 21st century
Boyarchikova, Anastasia ; Ellederová, Eva (oponent) ; Neuwirthová, Ludmila (vedoucí práce)
The semester thesis is focused on the identification of the roles of an engineer of the 21st century. It addresses possibilities and required skills needed for engineering activities and describes numbers of global challenges that should be resolved by the engineers in the new century. These are problems of the different areas of science and technology, including social and ethical aspects of these problems. Furthermore, the work defines the main engineers’ job duties as well as the rules of professional engineering ethics and assigns them to specific professions. The final chapter of the semester thesis points up the important role of engineering education in society and describes the challenges the education faces in the 21st century.
Výukové aktivity se zaměřením na globální rozvojové vzdělávání ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ
MACCECHINI, Tereza
Tématem diplomové práce je globální rozvojové vzdělávání ve výuce zeměpisu. Hlavním cílem práce je vypracování vlastního návrhu výukových aktivit zaměřených na globální rozvojové vzdělávání ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ. Předkládaná práce se skládá ze dvou částí, části teoretické a z ní vycházející části praktické. Teoretická část je primárně orientovaná na vymezení základní terminologie, představuje hlavní východiska, principy, cíle, témata a metody GRV. Dále se autorka věnuje významu a postavení GRV ve vybraných evropských zemích. Detailněji se zaměřuje na oblast vzdělávání v České republice a na hlavní kurikulární dokumenty. Praktická část práce obsahuje trojici výukových aktivit, zahrnující principy a tematiku GRV, prostřednictvím kterých jsou žáci seznamováni s vybranými globálními problémy současného světa. Jednotlivé aktivity jsou v úvodní části krátce představeny, následuje metodická struktura a případně i realizace aktivity v praxi.
Analýza učebnic z hlediska interpretace globálních témat
Brodníček, Daniel ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Řezníčková, Dana (oponent)
V současném světě, kdy se celý svět propojuje, už nutně nemusí platit to, co se stalo na druhém konci světa nás nijak neovlivňuje. Žijeme v době globalizace. Proto je důležité se věnovat globálním tématům už ve škole a tomu, jakým způsobem se nás týkají. Nicméně nemělo by se zapomínat ani na to, jak jsou žákům prezentovány. Cílem této práce je analýza zeměpisných učebnic pro střední školy z hlediska interpretace globálních témat. Sémantické jednotky, které se týkají globálních témat, budou tříděny do skupin podle paradigmatu, ke kterému náleží (národní, humanistická a globální). Většina sémantických jednotek, obsažených v učebnicích, byla zařazena do globálního směru, který se vyznačuje svojí neutralitou. Klíčová slova: hodnocení učebnic, globální problémy, geografické vzdělávání, globalizace, globální myšlení
Systém informační bezpečnosti USA: Informační válka proti Islámskému státu
Bocharov, Vladislav ; Rolenc, Jan Martin (vedoucí práce) ; Burešová, Jana (oponent)
Dnes se skoro každý den setkáváme s pojmem globalizace, který se často vyskytuje nejen v novinách, radiu a televizi, ale i v řeči řádných obyvatel, které pravidelně sleduji masmédia. Přelomovým bodem tohoto procesu se stalo celosvětové šíření internetu, který umožnil rychlou a levnou komunikaci mezi jednotlivými zeměmi a kontinenty. Od té doby informace je považována za důležitý faktor vývoje mezinárodních vztahů, jejíž vlastníky mohou mít vážnou strategickou převahu v reáliích současného digitalizovaného světa, proto na konci XX. století vznikají koncepty informační války a informační bezpečnosti. Globalizace také způsobuje vznik globálních problémů, čímž je i naléhavá hrozba globálního terorismu v čele s takzvaným Islámským státem. Předmětem zkoumání této bakalářské práce je systém informační bezpečnosti USA. Cílem této práce je pochopit a vysvětlit základní principy a koncepty fungování systému informační bezpečnosti USA a vyhodnotit jeho současnou strategii vůči Islámskému státu.
Analýza učebnic z hlediska interpretace globálních témat
Brodníček, Daniel ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Řezníčková, Dana (oponent)
V současném světě, kdy se celý svět propojuje, už nutně nemusí platit to, co se stalo na druhém konci světa nás nijak neovlivňuje. Žijeme v době globalizace. Proto je důležité se věnovat globálním tématům už ve škole a tomu, jakým způsobem se nás týkají. Nicméně nemělo by se zapomínat ani na to, jak jsou žákům prezentovány. Cílem této práce je analýza zeměpisných učebnic pro střední školy z hlediska interpretace globálních témat. Sémantické jednotky, které se týkají globálních témat, budou tříděny do skupin podle paradigmatu, ke kterému náleží (národní, humanistická a globální). Většina sémantických jednotek, obsažených v učebnicích, byla zařazena do globálního směru, který se vyznačuje svojí neutralitou. Klíčová slova: hodnocení učebnic, globální problémy, geografické vzdělávání, globalizace, globální myšlení
Analýza učebnic z hlediska interpretace globálních témat
Brodníček, Daniel ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Řezníčková, Dana (oponent)
Cílem této práce je analýza zeměpisných učebnic pro střední školy z hlediska interpretace globálních témat. To, jakým způsobem se předávají globální témata žákům, může být problematické. Proto je důležité, aby nedocházelo k nevhodným formulacím. Byl proveden výzkum, ve kterém byly vyhledávány sémantické jednotky. Ty byly roztříděny dle perspektivy, z jaké nahlížejí na globální témata. Na globální pohledy se můžeme dívat z perspektivy národní, humanistické a globální. Většina sémantických jednotek obsažených v analyzovaných učebnicích byla zařazena do globálního směru, který se vyznačuje svojí neutralitou. Klíčová slova: hodnocení učebnic, globální problémy, geografické vzdělávání, globalizace, globální myšlení
Potravinový problém Latinské Ameriky
Ahrafenina, Kseniia ; Kuna, Zbyněk (vedoucí práce) ; Petr, Petr (oponent)
Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje pojmům a příčinám potravinového problému všeobecně. V praktické části byla dána sociální, geografická a ekonomická charakteristika Latinské Ameriky, byla provedená analýza potravinového problému v Latinské Americe a byly navrženy způsoby jak vyřešit tento potravinový problém. Světový potravinový problém je obecně považován za jeden z nejvýznamnějších problémů současného světa. Hlad a chudoba to jsou sociálně-ekonomické problémy, které se spojí s potravinovým problémem. Existuje mnoho různých příčin potravinového problému. Všechny příčiny mohou být rozděleny do dvou skupin: tě, které souvisejí s lidskou činností a nesouvisí. Hlavní příčiny způsobené člověkem jsou populační příčiny, chudoba, náboženské příčiny, politické konflikty, a příčiny spojené s přírodou: globální oteplování a degradace půdy. Přírodní příčiny, které nesouvisí s lidskou činností, mají primární vliv na zemědělskou produkci. Různé přírodní katastrofy a změny klimatu člověk nemůže ovlivnit. Pro řešení potravinového problému je tedy nutný zásah mezinárodních organizací, které poskytují finanční i potravinovou pomoc takto postiženým zemím. A hlavní roli v řešení tohoto problému hraje vzájemná spolupráce států po celém světě.
Vliv soběstačných komunit na mikroregion
Klimešová, Iva
Cílem bakalářské práce Vliv soběstačných komunit na mikroregion a jejich budoucnost je zhodnotit vztahy současných soběstačných komunit s nejbližším okolím, posouzení jejich vlivu na okolí a vnímání budoucnosti komunit jejich obyvateli. Jsou zde vysvětleny základní principy ekologických komunit v kontextu problémů současného globalizovaného světa a poukázáno na jejich pozitivní i negativní dopady pro mikroregion, v němž se vyskytují. K řešení tohoto problému bylo použito metody kvalitativního výzkumu, který probíhal formou polostrukturovaných rozhovorů s deseti respondenty, žijícími v různých komunitách v rámci České republiky. V závěru jsou zformulována doporučení, která vychází ze získaných poznatků a celkový přínos práce pro oblast regionálního rozvoje.
The engineer of the 21st century
Boyarchikova, Anastasia ; Ellederová, Eva (oponent) ; Neuwirthová, Ludmila (vedoucí práce)
The semester thesis is focused on the identification of the roles of an engineer of the 21st century. It addresses possibilities and required skills needed for engineering activities and describes numbers of global challenges that should be resolved by the engineers in the new century. These are problems of the different areas of science and technology, including social and ethical aspects of these problems. Furthermore, the work defines the main engineers’ job duties as well as the rules of professional engineering ethics and assigns them to specific professions. The final chapter of the semester thesis points up the important role of engineering education in society and describes the challenges the education faces in the 21st century.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.