|
Systém pro iniciaci plateb a čtení informací z bankovního účtu v rámci PSD2
Jůda, Petr ; Rychlý, Marek (oponent) ; Bartík, Vladimír (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit systém, který firmě Platební instituce Roger a.s. umožňuje iniciovat platbu nebo stáhnout platební historii z bankovních účtů vedených u Fio banky. Komunikace s bankou je realizována přímo pomocí bankovního REST API, které je zpřístupněno na základě rozsáhlých legislativních změn v oblasti bankovnictví. Tyto změny přinesla nově aktualizovaná směrnice Evropského parlamentu a Rady EU o platebních službách na vnitřním trhu (PSD2), která bankovním institucím ukládá povinnost zpřístupnit veřejné rozhraní třetím stranám. Při tvorbě aplikace byl prozkoumán a zaznamenán současný stav zavádění PSD2 služeb na českém bankovním trhu. Program byl navržen tak, aby mohl být do budoucna dále rozšiřován.
|
|
Systém pro iniciaci plateb a čtení informací z bankovního účtu v rámci PSD2
Jůda, Petr ; Rychlý, Marek (oponent) ; Bartík, Vladimír (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit systém, který firmě Platební instituce Roger a.s. umožňuje iniciovat platbu nebo stáhnout platební historii z bankovních účtů vedených u Fio banky. Komunikace s bankou je realizována přímo pomocí bankovního REST API, které je zpřístupněno na základě rozsáhlých legislativních změn v oblasti bankovnictví. Tyto změny přinesla nově aktualizovaná směrnice Evropského parlamentu a Rady EU o platebních službách na vnitřním trhu (PSD2), která bankovním institucím ukládá povinnost zpřístupnit veřejné rozhraní třetím stranám. Při tvorbě aplikace byl prozkoumán a zaznamenán současný stav zavádění PSD2 služeb na českém bankovním trhu. Program byl navržen tak, aby mohl být do budoucna dále rozšiřován.
|
|
Marketingová komunikace mladých bank na českém trhu
Tuček, Daniel ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou marketingové komunikace mladých nízkonákladových bank, které svým příchodem na český trh způsobily revoluci nejenom v poplatkové sféře. Mezi vybrané mladé banky se řadí organizační složka polské banky mBank, ryze česká Fio banka, Air Bank, která spadá pod finanční skupinu PPF Petra Kellnera a Equa bank, která v současnosti patří mezi nejrychleji rostoucí banky na českém trhu. V teoretické části se práce věnuje marketingovému mixu zboží, služeb a vymezení specifických vlastností bankovního sektoru. Následně se zaměřuje na komunikační modely a vymezení marketingového komunikačního mixu. Praktická část práce nejprve předkládá historické souvislosti v českém bankovním sektoru, komentuje vstup na trh jednotlivých společností a prezentuje aktuální situaci. Další kapitola se zabývá marketingovou komunikací vybraných bank, kde se práce soustředí na prostředí obchodních míst, zpracování reklamních spotů a komunikaci na webových stránkách a sociálních sítích. Prostřednictvím dotazníkového šetření se autor snaží zjistit určité trendy v chování účastníků na finančních trzích a zhodnotit, jaké segmenty oslovit, jaké výhody a benefity finančních produktů jim předkládat a jakými komunikačními kanály by je banky měly oslovovat. Na základě těchto výsledků práce navrhuje určitá doporučení, které by měly upevnit pozice jednotlivých bank na českém trhu.
|
|
Financial analysis of Fio bank
Gargulák, Karol ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Pavelka, František (oponent)
Cílem diplomové práce je prostřednictvím finanční analýzy zhodnotit finanční situaci Fio banky v letech 2011 až 2015. Práce je rozdělená do čtyř částí. První část je teoretická a popisuje samotnou finanční analýzu, její cíle, omezení a ukazatele, se kterými pracuje. Druhá část obsahuje základní informace o Fio bance, stručnou historii banky a představení dvou konkurenčních bank. Třetí část patří charakteristice bankovního sektoru. Poslední část se věnuje finanční analýze Fio banky. Pro dosažení větší komplexnosti jsou výsledky Fio banky porovnány s výsledky dvou dalších bank a to Equa bank a Air bank. V závěru dochází ke shrnutí výsledků práce a vyhodnocení finanční situace Fio banky.
|
|
Zhodnocení vývoje nových bank na českém bankovním trhu
Hillerová, Lucie ; Dvořák, Petr (vedoucí práce) ; Hoffman, Andrej (oponent)
Tato bakalářská práce na téma Zhodnocení vývoje nových bank na českém bankovním trhu reaguje na vstup nových subjektů na trh v letech 2007, 2010 a 2011 a na základě analýzy tří vybraných bank, Air Bank, Fio banka a ZUNO BANK, se snaží zhodnotit výsledky těchto bank. Hodnocení je založeno na zkoumání účetních závěrek z let 2010 až 2014 a podává souhrnný přehled vybraných ukazatelů bank a komentáře autora. Po dokončení práce je zřejmé, že společnosti Air Bank a Fio banka si dokázaly vybudovat na trhu stabilní pozici a zařadily se mezi středně velké banky. Naopak ZUNO BANK po hlubším zkoumání vykazuje znaky nestability a nyní je majiteli nabídnuta k prodeji. Nové banky dnes na trhu zaujímají důležité postavení, zdravě konkurují tradičním bankám a mají vysoký potenciál.
|