Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza hospodaření vybrané školy se zaměřením na zdroje financování
GREGOROVÁ, Ivona
Cílem bakalářské práce je analyzovat hospodaření vybrané školy, její finanční situaci a navrhnout možnosti ke zlepšení situace. Dále určuje dopady reformy financování regionálního školství na vybranou školu. Práce se také zabývá postavením neziskových organizací ve školství a financováním škol. Vybraná škola si přála zůstat v anonymitě. Analýza hospodaření je provedena mezi roky 2014 - 2018 na základě účetních výkazů a interních materiálů vybrané školy. Je přitom využita horizontální analýza, vertikální analýza, finanční analýza pro municipální firmy. Práce je zaměřena na zdroje financování, takže ty jsou analyzovány vice do detailu. Na základě analýz bylo zjištěno, že vybraná škola hospodařila dobře s výjimkou roku 2018.
Financování základních a středních škol v České republice
Zeithamová, Markéta ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Tématem této práce je financování základních a středních škol v České republice. Proces financování je zde představen jako navzájem propojený celek, který se skládá z příjmů a výdajů. Je zde charakterizován jako proces, který je podmíněn nejen školským systémem u nás, ale také státní správou a samosprávou řídící školy a školských zařízení. V práci je zmapován vývoj financování školství v letech 2001 až 2009 pomocí grafů, na kterých se odráží i dnešní podoba celého systému. Tento stav je zde ukázán i v mezinárodním srovnání. V závěru jsou v práci prezentovány základní problémy v praxi, které jsou spojené s financováním školství v České republice.
Financování základních a středních škol v České republice
Zeithamová, Markéta ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Tématem této práce je financování základních a středních škol v České republice. Proces financování je zde představen jako navzájem propojený celek, který se skládá z příjmů a výdajů. Je zde charakterizován jako proces, který je podmíněn nejen školským systémem u nás, ale také státní správou a samosprávou řídící školy a školských zařízení. V práci je zmapován vývoj financování školství v letech 2001 až 2009 pomocí grafů, na kterých se odráží i dnešní podoba celého systému. Tento stav je zde ukázán i v mezinárodním srovnání. V závěru jsou v práci prezentovány základní problémy v praxi, které jsou spojené s financováním školství v České republice.
Financování základních škol - srovnání dvou ZŠ v Jihočeském kraji
Petrželová, Soňa ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na systém financování školství v České republice. Teoretická část je věnována financování regionálního školství. Popisuje hlavně jeho právní úpravu a systém. Následně rozebírá výkonové a programové financování. Soustřeďuje se zvláště na financování základních škol, jejich tvorbu rozpočtu, fondů a výročních zpráv. V praktické části se práce zaměřuje na rozbor financování a hospodaření dvou konkrétních základních škol -- ZŠ a MŠ Tábor a ZŠ a MŠ Jistebnice. Na tomto základě je následně provedena jejich komparace a návrhy případných zlepšení pro zvýšení efektivity a hospodárnosti škol.
Optimalizace financování základní školy v malé obci
Krejza, Martin ; Slintáková, Barbora (vedoucí práce) ; Blažek, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje financování základního školství. První část se obecně zabývá školským systémem v České republice a metodikou financování základních škol. Druhá část se konkrétněji zaměřuje na Základní školu v Choustníku. Nejprve je sledován vývoj počtu dětí v posledních letech a jeho důsledek na školu. Poté je pozornost zaměřena na variantní řešení současné situace. Zejména jde o různá úsporná opatření či alternativní zdroje financování, protoţe škola se potýká s váţnými finančními problémy. Jedná se jak o zachycení postupů, které jiţ škola přijala, tak o opatření, která by mohla škole v současné situaci pomoci. Nakonec jsou popsány alternativní uspořádání školy, ke kterým by muselo dojít, pokud by se zřizovateli nepodařilo školu financovat.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.