Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Why should the Czech Republic reform its current policy of financing higher education?
Kadlecová, Pavlína ; Pertold-Gebicka, Barbara (vedoucí práce) ; Břízová, Pavla (oponent)
The Czech Republic has traditionally financed higher education out of general taxation and in the form of per capita funding. This system has led to inef- ficient allocation of funds, long-term underfunding and decreasing quality of education. We present three alternative financing schemes which rely on larger contribution from students: pure student loan, risk-sharing income-contingent loan and risk-pooling income-contingent loan. By using a theoretical model and calibrating it to the Czech reality, we show that financing schemes have significant impact on higher education participation and the quality of accepted students. While pure loan and risk-pooling induce optimal participation, in- ternational experience suggests that risk-sharing is the more feasible option. Keywords Financing schemes for higher education, tax-subsidy funding, income-contingent loans, higher education participation Author's e-mail kadlecova.paja@gmail.com Supervisor's e-mail gebicka@fsv.cuni.cz Abstrakt Česká republika financuje vysoké školství tradičně ze státního rozpočtu a ve formě dotací na studenta. Tento systém způsobil, že zdroje nejsou alokovány efektivně, vzdělání je dlouhodobě podfinancováno a jeho kvalita se snižuje. Práce se věnuje třem alternativním způsobům financování: prosté...
Daňová a organizační aspekty vybraných vysokých škol ve vybraných zemích
Fouknerová, Monika ; Vítek, Leoš (vedoucí práce) ; Pavel, Jan (oponent)
Tato diplomová práce porovnává organizační struktury vybraných vysokých škol v České republice, ve Slovenské republice a ve Francii. Cílem této analýzy je zjistit, zda jsou organizační struktury vysokých škol v porovnávaných zemích srovnatelné, nebo zda se naopak liší, a zda nedochází k případné neefektivnosti v řízení těchto škol. V úvodu se práce zaměřuje na systémy a financování vysokoškolského vzdělávání ve vybraných zemích. Pomocí výročních zpráv vysokých škol následuje samotná komparace organizačních struktur a vyvození závěrů v souvislosti s efektivností řízení těchto škol.
Vliv systému financování terciálního vzdělání na jeho rozsah
Kuřinová, Kateřina
Kuřinová, K. Vliv systému financování terciálního vzdělání na jeho rozsah. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2014. Bakalářská práce se zabývá problematikou financování terciálního vzdělávání. Cílem práce je vyhodnotit vliv systému financování terciálního vzdělávání ve Velké Británii a Německu na jeho rozsah. Nejdříve je z teoretického pohledu popsáno terciální vzdělávání a možnosti jeho financování. Dále je popsán systém financová-ní terciálního vzdělávání v České republice, Velké Británii a Německu, a vyhodno-cen vliv zavedení školného ve Velké Británii a Německu. Na základě zkušeností získaných z těchto zemí následuje vymezení možných dopadů zavedení školného v České republice.
Vliv zavedení odloženého školného na kvalitu vysokoškolského systému v ČR
Dvořáček, Alexandr ; Czesaný, Slavoj (vedoucí práce) ; Pikhart, Zdeněk (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá vliv a důsledky zavedení odloženého školného v České republice na kvalitu a systém financování vysokého školství. Cílem je na základě analýzy možných důsledků zavedení odloženého školného stanovit jeho reálný dopad na zvýšení kvality vysokého školství a učinit doporučení pro zavedení nebo odmítnutí této formy finanční spoluúčasti. První část práce obsahuje teoretický pohled na vzdělání, jeho roli pro moderní ekonomiku, definuje pojem vzdělání, jako druh ekonomického statku a popisuje aktuální systém vysokoškolského vzdělání v České republice. V rámci empirického zkoumání dojde ke komparaci aktuální situace vysokoškolského systému v ČR se situací v EU a v zemích OECD. Analýza bude vycházet ze statistických údajů o počtu osob s vysokoškolským vzděláním, objemu investic do vysokoškolského systému, poměru veřejného a soukromého financování systému, počtu studentu hlásících se na VŠ, celkových výdajů na jednoho studenta, uplatnění vysokoškoláků na trhu práce a dalších ukazatelů. Na základě této komparace budou stanoveny silné a slabé stránky českého vysokoškolského systému a jeho trend v posledních 5 letech. V rámci plánovaného zavádění přímé finanční účasti studentů vysokých škol bude uvažován princip odloženého školného jakožto možný nástroj nejen pro zvýšení soukromých finančních prostředků v systému, ale i pro dosažení kvalitnější úrovně vysokoškolského vzdělávání. Na základě zkušeností se zaváděním tohoto systému v zahraničí (ve Velké Británii a Austrálii) a meta-analýzy názorů odborníků na financování vysokoškolského systému budou odhadnuty možné dopady zavedení školného v ČR. Závěrem práce bude shrnutí do jaké míry příliv soukromých finančních prostředků do systému změní silné a slabé stránky vysokoškolského systému v České republice a tvorba doporučení pro jeho zavedení.
Analýza financování vysokého školství v ČR a vybraných zemí OECD
Tomanová, Zuzana ; Zeman, Karel (vedoucí práce) ; Krebs, Vojtěch (oponent)
Cílem bakalářské práce je analýza financování vysokého školství v České republice a dalších vybraných zemí OECD a porovnání systémů školství. Česká republika není jedinou zemí, kde financování vysokoškolského vzdělávání je předmětem vážných diskuzí. Český vzdělávací systém se potýká s chybějícími prostředky, které představují základní strukturní problém. Řada zemí se postupně přiklání k reformním krokům, mající řešit tuto problematiku. Teoretická část bude věnována teorii lidského kapitálu, postavení vzdělání ve společnosti, vzdělávací politice, mechanismům financování vysokého školství a toku finančních prostředků. Praktická část bude obsahovat analýzu financování terciárního vzdělávání v České republice, Německu, Švédsku, Velké Británii a Slovinsku. Výdaje na školství budou porovnávány ve vazbě na HDP a státním rozpočtu vybraných zemí a následně metodou srovnání budou popsány odlišnosti jednotlivých systémů vysokého školství.
Financování vysokoškolského vzdělání v Rusku
Pochtyva, Iryna ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Maaytová, Alena (oponent)
Tato diplomová práce je věnovaná financování vysokého školství v podminkách Ruské federace. Jako hlavní cíl si autorka položila vytvořit analýzu stávajícího systému financování terciárního vzdělání Ruské federace a definování návrhů na jeho zlepšení. Účelem první části práce je vytvořit přehled o ekonomickém aspektu vysokoškolského vzdělání. Druhá kapitola má vyloženě výzkumný charakter a je věnována charakteristice vysokoškolského vzdělání z hlediska financování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.