Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Learner Autonomy in English classes at a Czech Secondary Technical School
Minakova, Irina ; Jettmarová, Zuzana (vedoucí práce) ; Hanušová, Světlana (oponent) ; Bilanová, Markéta (oponent)
Tato disertační práce zkoumá účinnost principů autonomního učení (LA) realizovaného v kontextu střední odborné školy prostřednictvím projektových hodin, začleněných do běžných osnov čtyřletého jazykového studijního EFL programu (2011 - 2015). Tento integrovaný přístup není dosud na českých středních odborných školách běžný, ačkoliv nabízí vyučovací model, který zvyšuje ELA (English Learning Acquisition) a zlepšuje u studentů komunikační kompetence i motivaci. Smíšená metoda, založená na dlouhodobém akčním výzkumu, obsahujícím čtyři cykly a na longitudinálním kvaziexperimentu byla vybrána, (1) aby prozkoumala změny autoregulace a vývoj studijních výsledků v průběhu času; (2), aby prověřila účinnost autonomních projektů systematicky uplatňovaných v rámci přiřazené experimentální skupiny (TG) a (3) porovnala výsledky experimentální a kontrolní skupiny (CG) s ohledem na jejich autoregulaci a vývoj studijních výsledků. Pro kvantitativní výzkumnou metodu byly využity strukturovaný autoregulační dotazník (SRQ-A) a řada testů ověřujících znalosti studentů, které byly následně analyzovány pomocí statistického testování nulových hypotéz (NHST). Nástroje využívané v rámci kvaziexperimentu měly pomoci najít odpověď na dvě následující hlavní otázky: (1) zda existuje korelace mezi autoregulací a studijními...
Zážitková hra jako stimul filozofického dialogu
VAŠTÍKOVÁ, Olga
Práce se zabývá využitím zážitkové hry jako stimulu filozofického dialogu. Teoretická část přibližuje metodu zážitkové hry a filozofického dialogu v rovině pojmů, konceptů, základních východisek. Seznamuje také s teorií programu, která je základem pro druhou, praktickou část práce - tvůrčí projekt. Praktická část je pokusem aplikovat zážitkovou hru jako stimul filozofického dialogu. Jde o tvůrčí projekt, který se zaměřuje na možnost využití zážitkové hry a filozofického dialogu v jednom výchovně vzdělávacím programu v prostředí školním i mimoškolním. Obsahově vychází z průřezového tématu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání z roku 2017, vydaného Ministerstvem školství mládeže a tělovýchovy České republiky.
Implementace Filozofie pro děti do oddělení školní družiny
DŘEVOVÁ, Šárka
Tato diplomová práce popisuje proces implementace vybraných prvků programu Filozofie pro děti do činnosti školní družiny. Teoretická část představuje program Filozofie pro děti a školní družinu. Vlastní výzkumné šetření formou případové studie popisuje program Filozofie pro děti v podobě deseti setkání v rámci programu ranní školní družiny a deseti setkání v rámci programu odpolední školní družiny. Dále se zamýšlí nad zjištěnými faktory, které se při filozofických sezeních objevovaly.
Learner Autonomy in English classes at a Czech Secondary Technical School
Minakova, Irina ; Jettmarová, Zuzana (vedoucí práce) ; Hanušová, Světlana (oponent) ; Bilanová, Markéta (oponent)
Tato disertační práce zkoumá účinnost principů autonomního učení (LA) realizovaného v kontextu střední odborné školy prostřednictvím projektových hodin, začleněných do běžných osnov čtyřletého jazykového studijního EFL programu (2011 - 2015). Tento integrovaný přístup není dosud na českých středních odborných školách běžný, ačkoliv nabízí vyučovací model, který zvyšuje ELA (English Learning Acquisition) a zlepšuje u studentů komunikační kompetence i motivaci. Smíšená metoda, založená na dlouhodobém akčním výzkumu, obsahujícím čtyři cykly a na longitudinálním kvaziexperimentu byla vybrána, (1) aby prozkoumala změny autoregulace a vývoj studijních výsledků v průběhu času; (2), aby prověřila účinnost autonomních projektů systematicky uplatňovaných v rámci přiřazené experimentální skupiny (TG) a (3) porovnala výsledky experimentální a kontrolní skupiny (CG) s ohledem na jejich autoregulaci a vývoj studijních výsledků. Pro kvantitativní výzkumnou metodu byly využity strukturovaný autoregulační dotazník (SRQ-A) a řada testů ověřujících znalosti studentů, které byly následně analyzovány pomocí statistického testování nulových hypotéz (NHST). Nástroje využívané v rámci kvaziexperimentu měly pomoci najít odpověď na dvě následující hlavní otázky: (1) zda existuje korelace mezi autoregulací a studijními...
Facilitace v procesu strategického plánování neziskové organizace
Srbová, Hana Bc. ; Sedláková, Jaroslava (vedoucí práce)
Práce podává v metodologické části komplexní informaci o strategickém plánování v neziskových organizacích a o facilitaci strategického plánování, v rámci případové studie popisuje a zkoumá strategické plánování za pomoci facilitátora v Nadaci barokního divadla zámku Český Krumlov. S ohledem na specifika neziskových organizací oproti ziskovému sektoru jsou na základě syntézy teoretických a praktických poznatků v závěru práce vybrány kritické oblasti strategického plánování, na které by měl management neziskových organizací zaměřit svou pozornost s cílem zkvalitnit součinnost facilitátora a neziskové organizace a zvýšit účinnost strategického plánování vzhledem k vynaloženým nákladům, času a úsilí.
Cluster - modern concept or the instrument of competitiveness?
Šándorová, Lucia ; Votava, Libor (vedoucí práce) ; Balková, Gabriela (oponent)
Předmětem mé bakalářské práce je problematika klastrů, jakožto formy spolupráce a popis jeho fungování v praxi. Úvod teoretické části práce je věnován historii klastrů. Zabývá se výkladem základních pojmů, následně popisuje vznik, vývoj a financování této formy spolupráce. Dále vysvětluje pojmy jako facilitátor a klastrové iniciativy. Na závěr popisuje hlavní výhody i nevýhody klastrů. Praktická část je zaměřena na popis a analýzu dvou klastrů na území Slovenské republiky, konkrétně v Trnavském kraji. V závěru budou zhodnoceny a porovnány jednotlivé klastry doplněné o doporučení na jejich rozvoj v budoucnosti. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda je klastr jako forma spolupráce tak přínosná, jak se to v odborné literatuře uvádí.
Facilitace v procesu strategického plánování neziskové organizace
Srbová, Hana ; Sedláková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Škarabelová, Simona (oponent)
Práce podává v metodologické části komplexní informaci o strategickém plánování v neziskových organizacích a o facilitaci strategického plánování, v rámci případové studie popisuje a zkoumá strategické plánování za pomoci facilitátora v Nadaci barokního divadla zámku Český Krumlov. S ohledem na specifika neziskových organizací oproti ziskovému sektoru jsou na základě syntézy teoretických a praktických poznatků v závěru práce vybrány kritické oblasti strategického plánování, na které by měl management neziskových organizací zaměřit svou pozornost s cílem zkvalitnit součinnost facilitátora a neziskové organizace a zvýšit účinnost strategického plánování vzhledem k vynaloženým nákladům, času a úsilí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.