Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Conviction and Consumption - The Case of Fair Trade in the Czech Republic
Humhej, Jan ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Jak ukázal předešlý výzkum, nesoulad mezi postoji a skutečným nákupním chováním je jev ovlivňující mnoho různých trhů produktů etické spotřeby. Tato diplomová práce analyzuje tento jev, specificky na českém trhu Fair trade produktů. Diskrepance mezi hodnotami a nákupním chováním byla nalezena přibližně u třetiny populace, což potvrdilo přítomnost tohoto nesouladu a replikovalo tak předešlé výsledky. Přibližně poloviná lidí vyznačujících se tímto nesouladem (mající Fair trade hodnoty, ale nenakupující Fair trade produkty) o tomto hnutí vůbec neslyšela, což naznačuje, že nedostatek znalosti Fair trade v této skupině může snižovat celkové prodeje Fair trade produktů. Analýza respondentů, kteří znají Fair trade a mají Fair trade pozitivní hodnoty ukázala, že nejsilnějšimi a statisticky významnými prediktory pro zjištění toho, zda jedinec nakupuje Fair Trade či nikoliv, jsou vnímaná kvalita Fair trade produktů a míra skepticismu vůči schopnosti tohoto hnutí dosáhnout deklarovaných cílů. Pro Fair trade marketéry usilující o konverzi lidí s Fair trade hodnotami na zákazníky by tak mohlo být užitečné zaměřit se na zvyšování znalosti, zlepšování vnímání kvality a snížování skepticismu vůči Fair trade produktům.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.