Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Czech Primary Teachers' Approach to English Pronunciation Teaching
Jirsová, Emma ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Müller Dočkalová, Barbora (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit současný stav výuky výslovnosti anglického jazyka na základních školách v České republice. Za účelem dosažení uvedeného cíle tato práce zkoumá přístup českých učitelů k výuce anglické výslovnosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část nejprve popisuje důležitost, cíl a obsah výuky výslovnosti spolu s její efektivitou a důvody, proč bývá zanedbávána. Dále poskytuje charakteristiku žáků mladšího školního věku, uvádí doporučení pro výuku výslovnosti na prvním stupni základní školy, popisuje integrativní přístup k výuce výslovnosti a zabývá se tím, jak probíhá výuka výslovnosti na základních školách v různých evropských zemích. Praktická část této diplomové práce představuje, analyzuje a komentuje výsledky dotazníkového šetření, jehož se zúčastnilo 108 českých učitelů základních škol a které se zaměřilo na jejich přístup k výuce výslovnosti. Výsledky výzkumu popisují pedagogické vzdělání učitelů v oblasti výslovnosti, jejich pohled na její výuku, způsob, kterým ji implementují do hodin anglického jazyka, důvody, proč někteří pedagogové vyučují výslovnost nesystematicky a změny, jež by podporovaly systematickou výuku výslovnosti. Klíčová slova výuka výslovnosti anglického jazyka, první stupeň ZŠ, žáci mladšího školního věku, angličtina jako...
Incorporating gender issues into EFL lessons
Štěpánová, Jitka ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Mikuláš, Martin (oponent)
Cílem této práce je tvorba, realizace a evaluace vyučovacích hodin zabývajících se genderovou problematikou. Teoretická část diplomové práce přestavuje téma gender a zasazuje ho do kontextu školy. Věnuje se genderově citlivému vzdělávání i postupům, kterým lze genderová témata začlenit do výuky. Dále se tato část práce zabývá metodikou výuky založené na obsahově orientovaném přístupu. Na závěr popisuje plánování výuky pomocí metody Six-Ts a její následné reflexe s využitím modelu ALACT. Praktický část spočívá v plánování příprav na jednotlivé vyučovací hodiny a tvorbě pracovních listů pro žáky, jejichž obsah se odvíjí od genderových témat. Jednotlivé přípravy byly následně pilotovány na Obchodní Akademii Heroldovy sady. Popis průběhu a zhodnocení těchto hodin jsou rovněž obsahem této části, a to společně s praktickým doporučením pro obdobné hodiny, jenž vychází z pilotáže navržených příprav. Nakonec práce konstatuje, že učitelé anglického jazyka i jiných cizích jazyků mají možnost poukázat na genderovou problematiku a současně rozvíjet jazykové dovednosti a kompetence svých studentů. Tato práce je přínosná, neboť nalézá řešení, jakým lze genderová témata začlenit do výuky anglického jazyka a nabízí ukázky této praxe. KLÍČOVÁ SLOVA angličtina jako cizí jazyk, EFL, výuka anglického jazyka, obsahově...
Teaching bilingual adolescents for whom English is a heritage language or who have lived in an Anglophone country, and who are studying in Czech secondary school English classrooms: the students' perspective
Jirásková, Anna ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Klégr, Aleš (oponent)
(v češtině) Tato diplomová práce se zabývá otázkami spojenými s výukou angličtiny na českých středních školách v případě studentů s anglofonním rodičem a studentů, kteří pobývali v anglofonní zemi. Cílem práce je prozkoumat zkušenosti a pocity těchto studentů z výuky angličtiny jako cizího jazyka, jejich silné stránky a slabiny v angličtině, jejich postoje ke studiu angličtiny z hlediska motivace a případných obav, jakož i jejich přání ohledně jazykové výuky. Zmíněné otázky jsou zkoumány z pohledu samotných studentů. Teoretická část podává přehled literatury o jazykové výuce dětí rodilých mluvčích a důsledcích zkušenosti s pobytem v zahraničí pro učení. Je také doplněna o diskusi diferencované výuky a výuky jazyků pro mimořádně nadané, což jsou dvě oblasti, které mohou být užitečné při řešení problémů spojených s jazykovou výukou cílové skupiny. Empirická část je kvalitativní a spočívá v analýze podrobných polostrukturovaných rozhovorů se třemi účastníky, studenty pražského gymnázia. Jsou osvětleny souvislosti mezi životními zkušenostmi studentů, jejich obecnými představami o učení jazyků a jejich názory na to, jak má vypadat efektivní jazyková výuka.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.