Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj nových dopravních prostředků v pražské hromadné dopravě (1918-1939): realizované a nerealizované projekty
Vávra, Radek ; Jakubec, Ivan (vedoucí práce) ; Štemberk, Jan (oponent)
Práce se zabývá tématem městské hromadné dopravy v Praze v období 1918-1939 se zaměřením na nové dopravní prostředky, které rozlišuje na realizované (autobusy a trolejbusy) a nerealizované projekty (podzemní dráha). Cílem je rozšířit dosavadní poznání o vzniku a rozvoji nových dopravních prostředků a zhodnotit úspěšnost těchto prostředků. Kromě nových údajů hledá mezi projekty vzájemné souvislosti a zasazuje vývoj do celkového kontextu. Úvodní kapitola přibližuje předcházející vývoj v pražské hromadné dopravě. Další se věnuje tramvajové dopravě, ve sledovaném období nejpoužívanějšímu prostředku. Hlavní částí práce jsou kapitoly zabývající se autobusovou dopravou, trolejbusovou dopravou a plány podzemní dráhy. Tyto kapitoly se zaměřují na okolnosti vzniku projektů, na příčiny, které vedly k jejich realizování či nerealizování, na další vývoj a na celkovou úspěšnost projektů, založenou mj. na statistických datech. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
"Elektrické domy" - architektura a vybavení progresivních činžovních domů v Praze druhé poloviny 30. let 20. století
Dvořáková, Nikola Tora ; Biegel, Richard (vedoucí práce) ; Macek, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá fenoménem "elektrických domů" v Praze, tedy činžovní zástavbou z druhé poloviny třicátých let 20. století. Základním prvkem je ona všudypřítomná elektrická energie, která od základu mění životní podmínky v nájemním bytě. Architektonická forma těchto domů vychází z funkcionalistických principů, kterými propojují luxusní životní standardy na předměstí s provozně výhodnějšími podmínkami městského bytu. Elektrické domy představují okázalou formu bydlení vedle soudobého trendu minimálních obytných jednotek. Přes nadměrný luxus a domnělé neekonomické vlastnosti elektřiny se domy tohoto typu staly neodmyslitelnou součástí pražských ulic a vystřídaly tak období stavebního rozvoje na poli zahradních měst. Principy a pojmy, se kterými elektrické domy pracují, jsou prezentovány na několika progresivních realizacích.
Rozvoj nových dopravních prostředků v pražské hromadné dopravě (1918-1939): realizované a nerealizované projekty
Vávra, Radek ; Jakubec, Ivan (vedoucí práce) ; Štemberk, Jan (oponent)
Práce se zabývá tématem městské hromadné dopravy v Praze v období 1918-1939 se zaměřením na nové dopravní prostředky, které rozlišuje na realizované (autobusy a trolejbusy) a nerealizované projekty (podzemní dráha). Cílem je rozšířit dosavadní poznání o vzniku a rozvoji nových dopravních prostředků a zhodnotit úspěšnost těchto prostředků. Kromě nových údajů hledá mezi projekty vzájemné souvislosti a zasazuje vývoj do celkového kontextu. Úvodní kapitola přibližuje předcházející vývoj v pražské hromadné dopravě. Další se věnuje tramvajové dopravě, ve sledovaném období nejpoužívanějšímu prostředku. Hlavní částí práce jsou kapitoly zabývající se autobusovou dopravou, trolejbusovou dopravou a plány podzemní dráhy. Tyto kapitoly se zaměřují na okolnosti vzniku projektů, na příčiny, které vedly k jejich realizování či nerealizování, na další vývoj a na celkovou úspěšnost projektů, založenou mj. na statistických datech. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.