|
Metodika jízdních testů motocyklu pro identifikace parametrů modelu pneumatik
Tobiáš, Martin ; Ph,D,, Pavel Ščerba, (oponent) ; Magdolen, Luboš (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tématem práce je analýza dynamických jízdních stavů motocyklu v rámci dlouhodobého cíle tvorby nových nástrojů a metod pro účely výzkumu vozidel na Odboru motorových vozidel ÚADI FSI VUT. Cílem práce je vytvoření metodiky umožňující získat z měřené jízdy motocyklu data, využitelná pro tvorbu a ladění modelů pneumatik. Metoda spočívá v realizaci inversních multibody simulací pomocí interně vyvinutých softwarových nástrojů. Ty vyžadují vytvoření věrohodného multibody modelu motocyklu a měřicího systému, který během jízdy s dostatečnou přesností zaznamená veličiny odpovídající stupňům volnosti multibody modelu motocyklu. Součástí vytvářené metodiky je i definice vhodných jízdních manévrů. V práci jsou představeny realizace těchto požadavků, včetně výsledků inversních multibody simulací. Ty jsou v práci dále zpracovány, za účelem ukázky jejich použitelnosti k zamýšlenému účelu. Následně je nabídnuta diskuze nad dosaženými výsledky a možnému pokračování výzkumu.
|
| |
|
Fotogrammetrické snímaní polohy jezdce na motocyklu
Lečbych, Jiří ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem měřicího zařízení, které by umožňovalo snímat pohyby jezdce během dynamických jízdních stavů, s cílem vytvořit simulaci v multi-body softwaru na základě naměřených dat. V první části práce je věnována pozornost přehledu současného stavu poznání, tj. principům fotogrammetrie, používaným snímačům a vlastnostem motocyklu. Druhá část pojednává o samotné konstrukci měřicího řetězce, realizaci měření, zpracování dat a jejich vyhodnocení v multi-body softwaru.
|
|
Fotogrammetrické snímaní polohy jezdce na motocyklu
Lečbych, Jiří ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem měřicího zařízení, které by umožňovalo snímat pohyby jezdce během dynamických jízdních stavů, s cílem vytvořit simulaci v multi-body softwaru na základě naměřených dat. V první části práce je věnována pozornost přehledu současného stavu poznání, tj. principům fotogrammetrie, používaným snímačům a vlastnostem motocyklu. Druhá část pojednává o samotné konstrukci měřicího řetězce, realizaci měření, zpracování dat a jejich vyhodnocení v multi-body softwaru.
|
| |