Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rámcování situace v Mariupolu ve zpravodajství portálů Novinky.cz, Blesk.cz a Deník.cz
Vokoun, Filip ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Moravec, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá prezentací obléhání Mariupolu ve třech českých internetových zpravodajských médiích. Na vzorku 500 textů z roku 2022 bylo sledováno, jak vybraná média rámcovala zpravodajská sdělení o situaci ve městě. Tento výzkum byl doplněn o poznatky tematické narativní analýzy a dalších zkoumaných proměnných, jako byla témata textů nebo citovaní aktéři. Práce je rozdělena na tři části - teoretickou, metodologickou a analytickou. Teoretická část představuje koncept rámcování ve zpravodajství a přibližuje v práci zkoumané obecné rámce a tematické a epizodické rámcování. Tato část pokračuje představením narativu ve válečném zpravodajství a přehledem narativů vyskytujících se v médiích v kontextu rusko- ukrajinského konfliktu. Metodologická část představuje kvantitativní a kvalitativní metody výzkumu využité v této práci, zkoumaná média a vzorek textů. V analytické částí jsou následně představeny výsledky analýzy, které naznačují protiruské postavení zkoumaných médií. Všechna zkoumaná média situaci prezentovala podobně a primárně se k ní přistupovala jako k humanitární katastrofě. Utrpení občanů a ukrajinských vojáků spojené s válkou bylo často přibližováno na lidských příkladech. Vojenská a ekonomická stránka obléhání strategického města byla naopak zmiňována minimálně.
Internetové deníky na sociální síti Facebook
Smudková, Barbora ; Veselková, Zuzana (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut komunikačních studií a žurnalistiky Katedra žurnalistiky Internetové deníky na sociální síti Facebook Magisterská práce Autorka práce: Bc. Barbora Smudková Studijní program: Žurnalistika Vedoucí práce: Mgr. Zuzana Veselková Rok obhajoby: 2018 Anotace Sociální sítě, které od počátku 21. století proměňují význam internetu, se staly důležitou platformou pro zpravodajská média. Přes sociální síť Facebook se k obsahům českých médií dostávají desetitisíce až statisíce uživatelů, pro něž tato média vybírají a plánují příspěvky nad rámec domácího webu, z nějž obsahy pocházejí. Cílem této práce je popsat specifika online žurnalistiky a na základě předchozích výzkumů zpravodajství na sociálních sítích představit Facebook jako distribuční kanál, v němž se zpravodajství mísí s osobními, komunitními a zábavními obsahy a ve kterém mají uživatelé rozšířené možnosti komunikace s médiem a dalšími čtenáři. Analytická část práce se zaměří na obsahy, které na svých facebookových profilech sdílí nejnavštěvovanější česká komerční média a média veřejnoprávní. Cílem je na základě kvantitativní obsahové analýzy a komparace výsledků vypozorovat, jak média pracují s tématy, možnostmi sdílení či časem a jak se facebooková produkce liší od celkové produkce primárních webových stránek...
Internetové deníky na sociální síti Facebook
Smudková, Barbora ; Veselková, Zuzana (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut komunikačních studií a žurnalistiky Katedra žurnalistiky Internetové deníky na sociální síti Facebook Magisterská práce Autorka práce: Bc. Barbora Smudková Studijní program: Žurnalistika Vedoucí práce: Mgr. Zuzana Veselková Rok obhajoby: 2018 Anotace Sociální sítě, které od počátku 21. století proměňují význam internetu, se staly důležitou platformou pro zpravodajská média. Přes sociální síť Facebook se k obsahům českých médií dostávají desetitisíce až statisíce uživatelů, pro něž tato média vybírají a plánují příspěvky nad rámec domácího webu, z nějž obsahy pocházejí. Cílem této práce je popsat specifika online žurnalistiky a na základě předchozích výzkumů zpravodajství na sociálních sítích představit Facebook jako distribuční kanál, v němž se zpravodajství mísí s osobními, komunitními a zábavními obsahy a ve kterém mají uživatelé rozšířené možnosti komunikace s médiem a dalšími čtenáři. Analytická část práce se zaměří na obsahy, které na svých facebookových profilech sdílí nejnavštěvovanější česká komerční média a média veřejnoprávní. Cílem je na základě kvantitativní obsahové analýzy a komparace výsledků vypozorovat, jak média pracují s tématy, možnostmi sdílení či časem a jak se facebooková produkce liší od celkové produkce primárních webových stránek...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.