Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Validace dotazníkové metody Developmental Coordination Disorder Questionnaire pro děti ve věku 6 - 10 let v České Republice
Vlasáková, Nikol ; Čepička, Ladislav (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent) ; Mess, Filip (oponent)
Problém: Specifická vývojová porucha motorické funkce postihuje až každého dvanáctého člověka. Prevalence poruchy DCD ani její diagnostika není zcela jednotná. Podle některých autorů se i vzhledem k náročnosti stávajících testů a testových baterií stále hledá tzv. "zlatý standard" při diagnostice DCD, který by co nejefektivněji diagnostikoval jeho výskyt. V Kanadě vznikla standardizovaná screeningová metoda DCDQ (Developmental Coordination Disorder Questionnaire), která slouží jako pomocný diagnostický nástroj, jenž pomáhá při odhalení DCD u dětí. Jedná se o explorativní metodu, která technikou dotazníku určeného primárně rodičům a učitelům dětí, pomáhá určit výskyt této poruchy. Studie zdůrazňují důležitost včasné identifikace dětí s vývojovou koordinační poruchou (DCD), nejen jako prevence sekundárních akademických, emocionálních a sociálních projevů této poruchy. Dotazník umožňuje screeningově selektovat děti s motorickými obtížemi a v českém prostředí není takový validovaný nástroj. Neznáme kvalitu nástroje DCDQ pro české prostředí a zda by indikátory a následně i struktura nástroje fungovaly stejně jako v zahraničí, což je cílem této studie. Pro práci byl vybrán věkový interval 6-10 let, který zahrnuje kritické období dítěte při vstupu do školy a mladšího školního věku. Cíl: Cílem práce byl...
Hodnocení motorických dovedností dětí s PEC rodičovským dotazníkem DCDQ
Czinegová, Anna ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Reckziegelová, Petra (oponent)
Název: Hodnocení motorických dovedností dětí s PEC rodičovským dotazníkem DCDQ Cíle: Tato práce si kladla za cíl zhodnotit úroveň motorických dovedností dětí s diagnózou PEC ve věku 5 - 15 let pomocí rodičovského dotazníku DCDQ. Cílem diplomové práce bylo současně zjistit četnost pravděpodobnosti možného rizika výskytu vývojové dyspraxie u dětí s diagnózou pes equinovarus congenitus ve zvoleném věkovém období. Dílčím cílem teoretické části této práce bylo zpracování ucelených informací o vrozené vývojové vadě pes equinovarus congenitus a vývojové poruše koordinace (DCD). Metody: Pro potřeby výzkumu byl použit rodičovský dotazník DCDQ, který byl doplněn o 8 nestandardizovaných otázek. Výzkumu se zúčastnilo celkem 49 probandů. Data byla vyhodnocena prostřednictvím MS Excel 365 a statistického softwaru R. Výsledky: V práci bylo dle zahraničního dotazníku DCDQ identifikováno celkem 26,5 % (n = 13) probandů s rizikem předpokladu vzniku motorických obtíží. Oproti prevalenci motorických obtíží v běžné populaci (5 - 6 %) byl nalezen statisticky signifikantní rozdíl. Výsledky zároveň neprokázaly statisticky významné rozdíly v hodnocení mezi chlapci a dívkami ani unilaterální a bilaterální vadou. Obecně nejhůře hodnocenými otázkami byly u rizikových jedinců otázky týkající se způsobu a rychlosti běhu,...
Pohybová aktivita a její kvalita u dětí s ADHD
Martínek, Ondřej ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Stupková, Michaela (oponent)
Autor: Bc. Ondřej Martínek Název: Pohybová aktivita a její kvalita u dětí s ADHD Cíl: Cílem teoretické části práce bylo zpracování problematiky ADHD zejména u dětí mladšího školního věku. Práce měla také za úkol představit možnosti testování a terapie ve fyzioterapeutické praxi. Cílem praktické části bylo získat informace o subjektivním hodnocení motoriky dětí dotazníkem DCDQ z pohledu jejich rodičů, získat představu o sportovním vyžití ve volném čase a o fyzioterapeutické péči a porovnat výsledky testů (One Leg Stance Test a The Ladder Agility Test) experimentální skupiny se skupinou kontrolní. Metody: Výzkumná skupina tvořená 22 probandy a kontrolní skupina tvoření 25 probandy absolvovaly 2 standardizované testy (The Ladder Agility Test, One Leg Stance Test). Jejich rodiče vyplnili dotazník The Developmental Coordination Disorder Questionnaire a odpověděli na 2 otevřené otázky. Získaná data byla zpracována v programu Microsoft Excel. Ke statistickému zpracování byl použit dvouvýběrový t-test (Welchova verze). Výsledky: Statisticky významné rozdíly byly zjištěny v hodnocení probandů svými rodiči dotazníkem ADHD, ale v praktických motorických testech nebyly zjištěny signifikantní rozdíly mezi experimentální a kontrolní skupinou. Závěr: Na základě získaných výsledků nemůžeme potvrdit, že děti s...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.