Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
First Teachers, Then Students: Media Education in the Czech Republic.
Kunzik, Nicole ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Hanley, Seán (oponent)
1 As more media continues to become available, there is an ever-growing need to consider how certain technologies and media messages affect users and society overall. The aim of this dissertation is to develop an understanding of media literacy in the Czech Republic and to investigate its significance within education, particularly teacher education. The research methods adopted for this study include an in-depth review of relevant media literacy literature, coupled with interviews from Czech Pedagogical Faculty members, and analyses of Czech national policy and university curricular documents. The findings from this work show that the main benefit of media literacy in primary and secondary schools is a non-hierarchical learning environment that encourages discussion, interaction, and critical thinking amongst students. Additionally, current media education policy in the Czech Republic is found to be ineffective. The main conclusion is that with more required media literacy courses or even a national standard for media literacy in teacher education programmes, the Czech Republic could improve teaching methods and present policy.
Česká republika - stát nebo firma?
Bambuchová, Jarmila ; Mlejnek, Josef (vedoucí práce) ; Švec, Kamil (oponent)
Název práce odkazuje na výrok Andreje Babiše, podnikatele a předsedu podnikatelské strany ANO 2011, kterému volební slogan "řídit stát jako firmu" pomohl získat 18,65 % ve volbách a dostat se tak do vlády. Práce představuje široký teoretický rámec, který načrtává neklasický "ekonomický" způsob uchopení pojmu demokracie, a na jeho základě řeší přítomnost ekonomických rysů ve fungování dvou českých politických subjektů, VV a ANO 2011. Obsahuje dvě roviny výzkumu. Za prvé je to obecnější úvaha nad teoretickým významem konkrétních teorií podnikatelských stran v rámci fungování demokratického státu. Za druhé je to konkrétní aplikace teorie, případová studie dvou českých politických stran.
Česká republika - stát nebo firma?
Bambuchová, Jarmila ; Mlejnek, Josef (vedoucí práce) ; Švec, Kamil (oponent)
Název práce odkazuje na výrok Andreje Babiše, podnikatele a předsedu podnikatelské strany ANO 2011, kterému volební slogan "řídit stát jako firmu" pomohl získat 18,65 % ve volbách a dostat se tak do vlády. Práce představuje široký teoretický rámec, který načrtává neklasický "ekonomický" způsob uchopení pojmu demokracie, a na jeho základě řeší přítomnost ekonomických rysů ve fungování dvou českých politických subjektů, VV a ANO 2011. Obsahuje dvě roviny výzkumu. Za prvé je to obecnější úvaha nad teoretickým významem konkrétních teorií podnikatelských stran v rámci fungování demokratického státu. Za druhé je to konkrétní aplikace teorie, případová studie dvou českých politických stran.
First Teachers, Then Students: Media Education in the Czech Republic.
Kunzik, Nicole ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Hanley, Seán (oponent)
1 As more media continues to become available, there is an ever-growing need to consider how certain technologies and media messages affect users and society overall. The aim of this dissertation is to develop an understanding of media literacy in the Czech Republic and to investigate its significance within education, particularly teacher education. The research methods adopted for this study include an in-depth review of relevant media literacy literature, coupled with interviews from Czech Pedagogical Faculty members, and analyses of Czech national policy and university curricular documents. The findings from this work show that the main benefit of media literacy in primary and secondary schools is a non-hierarchical learning environment that encourages discussion, interaction, and critical thinking amongst students. Additionally, current media education policy in the Czech Republic is found to be ineffective. The main conclusion is that with more required media literacy courses or even a national standard for media literacy in teacher education programmes, the Czech Republic could improve teaching methods and present policy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.