Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Srovnání efektu země původu u českých výrobků v tuzemsku a Rakousku
Plieštik, Marek ; Hořínková, Monika (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je srovnání efektu země původu u českých výrobků mezi českými a rakouskými vysokoškolskými studenty. První část práce zachycuje dosavadní poznatky v této oblasti a popisuje teoretické možnosti komunikace původu značky a produktu. Empirická část se po představení jednotlivých trhů a vybraných značek Škoda Auto a Pilsner Urquell zabývá intepretací dat získaných dotazníkovým šetřením a jejich kvantitativní analýzou. V návrhové části jsou interpretovány závěry hypotéz formulované na základě empirických výzkumů v první kapitole, diskutovány rozdíly mezi oběma skupinami respondentů a rovněž představeny vlastní návrhy.
The Effect of Socio-Demographic Factors on Consumer Trends in the Czech Republic
Čechová, Tereza ; Šťastná, Lenka (vedoucí práce) ; Kolář, Daniel (oponent)
Práce zkoumá potenciální vlivy různých socio-demografických determinantů na spotřebitelské trendy na českém trhu v rozmezí let 2009-2019. Používáme data od agentury Median, s.r.o., která provádí výzkum spotřebního chování již od roku 1993. V práci analyzujeme závislé kategorické proměnné, které reprezentující preference respondentů či domácností, a definují potenciální spotřebitelské trendy. Pro analýzu jsme použili ordinární logistickou regrese, které jsme následně otestovali Brantovým testem. Statisticky signifikantní výsledky v modelech se ztotožňují s výsledky v předchozích studiích. Konkrétně, během let 2009-2019 se zvyšuje zájem o recyklovaní, lidé častěji nakupují bio potraviny, mírně klesá zájem o české produkty (speciálně v letech 2018 a 2019) a populace utrácí více peněz za dovolenou. Bakalářská práce například ukazuje, že ženy mají větší tendenci kupovat bioprodukty a české potraviny než muži a zároveň recyklují častěji než muži. Nové proměnné, které dále zkoumáme ve vztahu ke sledovaným trendům, jsou počet zaměstnaných osob v domácnosti a ABCDE klasifikace. Konkrétně ABCDE klasifikace je proměnná, která rozděluje domácnosti do osmi skupin podle vzdělaní, příjmů a ekonomické situace domácnosti. Celkově je tato práce výjimečná tím, že sleduje české spotřebitelské preference po dobu deseti...
Srovnání efektu země původu u českých výrobků v tuzemsku a Rakousku
Plieštik, Marek ; Hořínková, Monika (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je srovnání efektu země původu u českých výrobků mezi českými a rakouskými vysokoškolskými studenty. První část práce zachycuje dosavadní poznatky v této oblasti a popisuje teoretické možnosti komunikace původu značky a produktu. Empirická část se po představení jednotlivých trhů a vybraných značek Škoda Auto a Pilsner Urquell zabývá intepretací dat získaných dotazníkovým šetřením a jejich kvantitativní analýzou. V návrhové části jsou interpretovány závěry hypotéz formulované na základě empirických výzkumů v první kapitole, diskutovány rozdíly mezi oběma skupinami respondentů a rovněž představeny vlastní návrhy.
Analýza vývoje zahraničního obchodu ČR před a po vstupu do Evropské unie
Kerhart, Filip ; Plchová, Božena (vedoucí práce) ; Hanzlíková, Helena (oponent)
Tato práce řeší aktuální vývoj zahraničního obchodu České republiky a porovnává země, za účelem zjištění významnosti jednotlivých zemí pro český obchod se zbožím. Dále se zaobírá strukturou samotného obchodu, aby bylo zjištěno, které komodity jsou podstatné pro zahraniční obchod a také, jak se liší komoditní struktura v jednotlivých zemích. Dále je řešen obchod službami a je porovnáván s dalšími zeměmi. Tato práce má za cíl dále shrnout zahraniční a obchodní politiku České republiky od roku 1918 po současnost a popsat podstatné ekonomické a politické milníky v naší historii. Poslední cíl této práce je analýza české proexportní politiky a státní i nestátní podpory exportu.
Analýza tržních podmínek pro rozvoj agroturistiky ve zvolené destinaci
KUTHANOVÁ, Eva
Cestovní ruch se skládá z různých druhů či forem. Důležitým aspektem je segmentace různých skupin návštěvníků, protože každá skupina návštěvníků má rozdílné potřeby a požadavky. Z důvodu rozdílných potřeb a požadavků návštěvníků je důležitý individuální přístup podnikatelských subjektů v oblasti cestovního ruchu. Součást cestovního ruchu je i agroturistika. Autorka bakalářské práce se zaměřuje na analýzu nabídky a poptávky po agroturistických službách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.