Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Školní zralost a připravenost dítěte do 1. třídy z pohledu logopedie
Veselá, Viktorie ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na školní zralost a připravenost z pohledu logopedie, její diagnostiku i úroveň jednotlivých dílčích schopností a dovedností nezbytných pro vstup do první třídy základní školy. Teoretická část práce se věnuje charakteristice předškolního období, školní zralosti a připravenosti, zápisu do první třídy, odkladu školní docházky a narušení komunikační schopnosti v předškolním věku. Cílem empirické části práce je zjistit úroveň zralosti a připravenosti dětí z běžné třídy a třídy logopedické téže mateřské školy k nástupu do 1. třídy základní školy. Ke zjištění zralosti a připravenosti z pohledu logopedie budou použity testové materiály Orientační test školní zralosti - verbální myšlení, Zkouška sluchového rozlišování - WM, Kwintův test aktivní psychomotoriky a Zkouška jazykového citu pro předškoláky. Data získaná z testových materiálů budou následně dále analyzována a porovnávána. Sběr dat bude probíhat v MŠ Zelenka v Turnově. KLÍČOVÁ SLOVA: Dítě předškolního věku; školní zralost; školní připravenost; diagnostika; narušení komunikační schopnosti
Motorické schopnosti dětí s narušenou komunikační schopností v předškolním věku
Nováková, Monika ; Horynová, Jana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Tématem diplomové práce jsou motorické schopnosti dětí s narušenou komunikační schopností v předškolním věku. Práce zahrnuje část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se věnuje zejména psychomotorickému vývoji dítěte od narození až po předškolní věk. Dále se práce zabývá řečovým vývojem dítěte a jednotlivými stadii ontogeneze řeči. Třetí kapitola je věnována narušené komunikační schopnosti se zaměřením na diagnózy opožděného vývoje řeči, dyslalie a vývojové dysfázie. V závěru teoretické části jsou jmenovány a popsány nejčastěji využívané diagnostické materiály, zjišťující úroveň motoriky dětí v předškolním věku. Hlavním cílem empirické části je zjistit úroveň motorických schopností dětí s narušenou komunikační schopností v předškolním věku. Hlavní metodou výzkumu kvantitativního charakteru je sada úloh diagnostikující úroveň motorických schopností. Výsledky 15 zúčastněných probandů jsou následně porovnány se stejně početnou kontrolní skupinou dětí bez narušené komunikační schopnosti. Uvedený výzkum je doplněn dotazníkovým šetřením, které je zaměřeno na psychomotorický vývoj dítěte. Tato část výzkumu umožňuje stanovit míru vlivu psychomotorického vývoje na úroveň komunikační schopnosti dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA: Motorické schopnosti, psychomotorický vývoj, narušená komunikační schopnost,...
Problematika narušené komunikační schopnosti u dětí v ústavní péči
PIŠTĚKOVÁ, Jana
Bakalářská práce na téma narušená komunikační schopnost u dětí v ústavní péči se nejprve v teoretické části věnuje vývoji řeči dítěte. Následuje vysvětlení pojmu narušená komunikační schopnost a specifika vývoje řeči u dětí vyrůstající během jejich kritického období ve věku 0-6 let v institucionální péči. Dále se v teoretické části zabýváme popisem jednotlivých poruch řeči, které se nejčastěji objevují u dětí předškolního a mladšího školního věku. Cílem praktické části je prostřednictvím analýzy dotazníkového šetření srovnat vývoj řeči u dětí vyrůstajících v ústavním zařízení a u dětí z běžných rodin. Dále se zaměřujeme na domácí logopedickou péči, kterou s dětmi doma provádí rodiče a vychovatelé se svými svěřenci v dětském domově.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.