Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komunikační agent pro informace o Brně
Neprašová, Kateřina ; Fajčík, Martin (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na doménově specifické komunikační agenty, cílem je vytvořit funkčního komunikačního agenta pro turisty i místní obyvatele Brna, poskytujícího relevantní a aktuální informace podle individuálních potřeb uživatelů. Popisuje velké jazykové modely, analyzuje existující technologie pro doménově specifické komunikační agenty a jejich tvorbu. Soustředí se na vytváření znalostní báze a implementaci efektivního dialogového rozhraní s využitím generování s rozšířeným vyhledáváním (RAG), přičemž srovnává vybrané jazykové modely na různých úlohách.
Metody snížení dopravního kolapsu uvnitř velkých měst
Hlaváček, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato závěrečná práce pojednává o metodách snižování dopravního kolapsu ve velkých městech. Z důvodu výrazného nárůstu množství motorových vozidel, především osobních automobilů, často dochází k přetížení městské dopravní infrastruktury. V rešeršní části jsou popsány metody, kterými je možno k problematice přistupovat. Pozornost je věnována časově proměnným poplatkům za vjezd a výsledkům jejich aplikace v různých městech. Dále problematice první a poslední míle v městské dopravě, strategii parkování a cyklistické a pěší dopravě. Účelem těchto metod je snížení množství osobních automobilů ve městech, efektivní využití jiných dopravních prostředků a zvýšení plynulosti dopravy. Do rešeršní části také spadá kapitola, popisující přístup vybraných světových měst. Jako společné rysy těchto měst jsou vybrány: důraz na VHD, efektivní dopravní systém (vázán na celkový městský plán), dobré podmínky pro chodce a cyklisty a také snaha o zajištění co nejpříjemnějšího života obyvatel (ekologie, job-housing balance atd.). Praktická část práce je věnována aplikaci získaných poznatků na město Brno. Jsou v ní popsány současné nedostatky brněnské dopravní infrastruktury a strategie vedení města na její zlepšování. Jako další možnosti zlepšení jsou navrženy časově proměnné poplatky za vjezd, zlepšování podmínek pro cyklisty a budování nových parkovišť.
Metody snížení dopravního kolapsu uvnitř velkých měst
Hlaváček, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato závěrečná práce pojednává o metodách snižování dopravního kolapsu ve velkých městech. Z důvodu výrazného nárůstu množství motorových vozidel, především osobních automobilů, často dochází k přetížení městské dopravní infrastruktury. V rešeršní části jsou popsány metody, kterými je možno k problematice přistupovat. Pozornost je věnována časově proměnným poplatkům za vjezd a výsledkům jejich aplikace v různých městech. Dále problematice první a poslední míle v městské dopravě, strategii parkování a cyklistické a pěší dopravě. Účelem těchto metod je snížení množství osobních automobilů ve městech, efektivní využití jiných dopravních prostředků a zvýšení plynulosti dopravy. Do rešeršní části také spadá kapitola, popisující přístup vybraných světových měst. Jako společné rysy těchto měst jsou vybrány: důraz na VHD, efektivní dopravní systém (vázán na celkový městský plán), dobré podmínky pro chodce a cyklisty a také snaha o zajištění co nejpříjemnějšího života obyvatel (ekologie, job-housing balance atd.). Praktická část práce je věnována aplikaci získaných poznatků na město Brno. Jsou v ní popsány současné nedostatky brněnské dopravní infrastruktury a strategie vedení města na její zlepšování. Jako další možnosti zlepšení jsou navrženy časově proměnné poplatky za vjezd, zlepšování podmínek pro cyklisty a budování nových parkovišť.
Vývoj obyvatelstva ve městě Brně v letech 1880-1910
Horáková, Lucie ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Velková, Alice (oponent)
Vývoj obyvatelstva ve městě Brně v letech 1880-1910 Abstrakt Cílem této práce je analýza a popis populačního vývoje v Brně v letech 1880-1910. Demografická analýza byla provedena na základě dat ze Sčítání lidu (1880, 1890, 1900 a 1910) a z dat Pohybů obyvatelstva (1881-1910), pro zpracování analýzy byly použity základní demografické metody. Práce je členěna do šesti kapitol, které čtenáře postupně seznamují se socioekonomickými a demografickými charakteristikami obyvatelstva v Brně. Na přelomu 19. a 20. století probíhala i v Brně první fáze demografické revoluce. Ve sledovaném období došlo k nárůstu počtu obyvatel města Brna, zejména migrací, a ke změně věkové struktury, která je charakterizována zestárnutím populace. Úroveň plodnosti a úmrtnosti se postupně snižovaly, zatímco úroveň sňatečnosti rostla. Klíčová slova: obyvatelstvo, populační vývoj, historická demografie, město Brno
Význam veletrhů pro cestovní ruch v Brně
Hájková, Nikol ; Jarolímková, Liběna (vedoucí práce) ; Uhnavá, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá významem veletrhů pro cestovní ruch města Brna. Analyzuje nejprve současnou situaci, a to především z pohledu ubytovacích zařízení, které z veletrhů značně těží, ale také například z pohledu kongresového cestovního ruchu, který je v Brně s veletrhy úzce spjat. V závěrečné části jsou navrhovány potenciální možnosti pro zlepšení přínostu veletrhů pro cestovní ruch města.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.