Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza kritických míst v silniční dopravě ve vybraném regionu - Zlínsko
Fojtík, Zdeněk ; Matuszková, Radka (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
V diplomové práci budou důkladně analyzovány konkrétní nehodové úseky na pozemních komunikacích ve Zlínském kraji s důrazem na omezení vzniku dopravních nehod. Podklady pro řešení práce budou získány buď ve spolupráci s Policií ČR, nebo provedením šetřením ve vybraných úsecích. Hlavním kritériem pro výběr nehodového úseku do této práce je počet nehod ve vybraném úseku, které budou důkladně analyzovány. Na základě analýzy nehodovosti v kritickém místě budou navržena taková organizační a stavebně technická opatření, která povedou ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu ve vybraných úsecích komunikací. Výsledky diplomové práce jsou určeny především Policii ČR a místní úřady, které je můžou uvést do praxe.
Problematika odborné způsobilosti řidičů motorových vozidel k provozu na pozemních komunikacích ČR
Chodurová, Zuzana ; Kudláček, Jaroslav (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je Problematika odborné způsobilosti řidičů motorových vozidel k provozu na pozemních komunikacích ČR. Obsahuje analýzu současného stavu legislativních požadavků k získávání odborné způsobilosti řidičů v České republice a v sousedních státech a srovnání vybraných specifik dané problematiky. V návaznosti na zjištěné skutečnosti byla provedena analýza dopravní nehodovosti v České republice a srovnání základních ukazatelů nehodovosti se sousedními státy. Na základě analýzy současného stavu pak praktická část obsahuje dotazníkový průzkum a vlastní návrhy na opatření pro zvyšování bezpečnosti v silniční dopravě.
Studie pro hodnocení výše škody na vozidle po nehodě běžným řidičem
Benda, Aleš ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá odhadem škody na osobním vozidle při autonehodě bez zranění. Podstatnou část diplomové práce je sociologický průzkum, postup při dopravní nehodě, analýza vozového parku a výstupy z programu Audatex. Výsledkem diplomové práce je brožura Jak správně zvládnout dopravní nehodu s podrobným popisem jak odhadnout vzniklou škodu při dopravní autonehodě.
Analýza kritických míst v silniční dopravě ve vybraném regionu - Jihlavsko
Vondrák, Radek ; Simonová, Eva (oponent) ; Jůza, Petr (vedoucí práce)
V této diplomové práci je analyzováno několik konkrétních nehodových míst v okrese Jihlava. Tato práce si klade za cíl vytvořit návrhy organizačních a stavebně technických opatření ve vybraných místech častých dopravních nehod, kde by mělo dojít k minimalizaci možnosti vzniku dopravní nehody, tudíž by měly vést ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu. Veškerá opatření jsou navrhována s ohledem na jejich možné využití v praxi.
Analýza kritických míst v silniční dopravě ve vybraném regionu - Frýdecko-Místecko
Polok, Jiří ; Radimský, Michal (oponent) ; Jůza, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce analyzuje kritická místa na silnici I/11 v okrese Frýdek – Místek v úseku Ropice – Bystřice. Cílem práce je navrhnout organizační a stavebně technická opatření, která povedou ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu na vybraných nebezpečných místech této silnice. Navrhovaná opatření jsou volena tak, aby mohla být využitá v praxi.
Analýza a srovnání dopravní nehodovosti České republiky, Norska a Finska
Zemánek, Lukáš ; Frič,, Jindřich (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o nehodovosti v silniční dopravě na území České republiky, Norska a Finska. Obsahuje analýzu a srovnání nehodovosti na území těchto států, přehled vývoje nehodovosti v posledních letech, legislativní požadavky a trendy v této oblasti a následně na základě analýzy současného stavu obsahuje návrhy opatření pro zvyšování bezpečnosti v silniční dopravě.
Vybraná měření pohybu jízdních kol - brzdění a jízda v oblouku
Prčík, Stanislav ; Krejsa, Ivan (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce Vybraná měření pohybu jízdních kol - brzdění a jízda v oblouku se zabývá analýzou vybraných problematických manévrů cyklistů na jízdních kolech podle nejčastějších typů nehod za účasti jízdních kol. Bude vyhodnocen podíl nehod s cyklisty na všech nehodách na pozemních komunikacích. V praktické části budou provedena měření pohybu jízdních kol v obloucích známých poloměrů jako jedné z nejrizikovějších situací při pohybu cyklisty po pozemní komunikaci. Rychlosti budou měřeny při jízdě obloukem na různých známých poloměrech v závislosti na typu kola, pohlaví a zkušenosti cyklisty. Dále bude prováděno měření brzdění jízdních kol na různém povrchu podle typu brzdění a jízdního kola.
Dopravní nehoda v důsledku selhání lidského faktoru
Mazánková, Martina ; Vémola, Aleš
Dopravní nehody mohou vznikat v důsledku selhání člověka, z důvodu technické závady nebo nevyhovujícího technického stavu vozidla, závady nebo nevyhovujícího stavu prostředí, ve kterém se řidič s vozidlem pohyboval anebo v důsledku kombinace shora uvedených faktorů. Ve článku bude prezentována závažná dopravní nehoda, která vznikla v důsledku selhání člověka. V místě dopravní nehody byly zkontrolovány důležité parametry silnic a jejich vybavení, které mohly ovlivňovat vznik dopravní nehody. Technické závady na vozidlech nebyly zjištěny ani uplatněny. Tento příklad dopravní nehody je jedním z těch, které dokumentují potřebu výchovného působení na řidiče.
Jsou Češi pověrčiví? Aneb vliv pátku 13. na nehodovost na silnicích
Koucká, Lucie ; Hronza, Martin (vedoucí práce) ; Rod, Aleš (oponent)
Cílem práce je zjistit, zda má pátek třináctého, jako zvolený zástupce pověrčivosti, vliv na počet autonehod na českých silnicích. Ověřovaná hypotéza práce je, že lidé budou v tento den opatrnější, což se projeví ve sníženém počtu nehod. Na základě pětileté časové řady pátků je odhadnut model metodou nejmenších čtverců s robustními směrodatnými chybami, kde jako endogenní proměnná je denní počet autonehod. Exogenními proměnnými jsou výskyt pátku třináctého, státních svátků, srážky, průměrná denní teplota a ceny pohonných hmot. Proměnná pátek třináctého se ukázala jako statisticky nevýznamná. Z výsledků ekonometrické analýzy tedy můžeme danou hypotézu práce, o prokazatelném vlivu pátku třináctého, zamítnout. Tento závěr potvrzuje i dotazníkové šetření.
Kriminalita v dopravě jako součást zvláštní části kriminologie
RICHTEROVÁ, Michaela
Problematika nehodovosti a s ní spojené páchání trestné činnosti je poměrně široké a aktuální téma. Z této problematiky vyplývá cíl této práce, tedy zmapovat kriminalitu v silniční dopravě a v této souvislosti zhodnotit, zda trestné činy v dopravě ovlivnily policistu a účastníka dopravní nehody v jeho životě. Práce je rozdělena do dvou částí, na teoretickou a praktickou. V teoretické části jsem se zaměřila na to, co jsou dopravní nehody, jak se dělí a co je jejich příčinou. Zaobírala jsem se také tím, jak probíhá ohledání místa dopravní nehody a zda účastníci silničního provozu dopravní nehody utajují a jakým způsobem. Agresivní chování řidičů je také to, proč jsou dopravní nehody tak časté, proto jsem považovala za nezbytné, se tímto okruhem zabývat. Soustředila jsem se na to, jaké jsou projevy a prevence chování agresivních řidičů a zmínila jsem i tolik diskutovanou kampaň "Nemyslíš zaplatíš". Dopravní nehody mají často tragické následky, proto jsem rovněž uvedla, jak je to s oběťmi a pozůstalými těchto dopravních nehod. Do práce jsem také vložila, co jsou trestné činy, jejich dělení, znaky a definici. Mnoho lidí nezná rozdíly mezi trestným činem a přestupkem, proto bylo potřeba tento rozdíl a naopak společné znaky v práci uvést. V neposlední řadě jsem trestné činy rozdělila na nejčastější, které se objevují v silniční dopravě opakovaně a ty zbývající, které sice spadají do silniční dopravy, avšak nepatří mezi nejčastější. Zajímala jsem se také o to, jaký je postup při zjištění trestných činů, jak probíhá řízení před soudem. Nemohla jsem rovněž opomenout, jaké jsou tresty a jejich výkon za trestné činy v silniční dopravě. V druhé tedy praktické části, jsem použila kvalitativní výzkum. Data jsem sesbírala pomocí dotazování technikou polořízeného rozhovoru. Rozhovory byly zrealizovány s deseti komunikačními partnery, z nichž pět komunikačních partnerů byli Policisté České republiky z oddělení dopravních nehod a zbylými pěti komunikačními partnery byli účastníci silničního provozu, kteří se účastnili dopravní nehody. Tyto dvě skupiny komunikačních partnerů jsem vybrala metodou snowball sampling, tedy metodou "sněhové koule". Zjišťované otázky byly rozděleny do tří hlavních okruhů. Okruhy se týkaly dopravních nehod, trestných činů a psychického dopadu na zasahující policisty a účastníky po dopravní nehodě. Pro naplnění cíle byly stanoveny dvě výzkumné otázky. První otázka zjišťovala, jaké jsou nejčastější trestné činy v silniční dopravě. Druhá otázka se věnovala tomu, jaké jsou psychické dopady dopravních nehod na zasahující policisty a účastníky silničních dopravních nehod v jejich životě. Výsledky demonstrovaly, že obě skupiny, tedy policisté ČR a účastníci DN, byly ve shodě v hodnocení kriminality páchané v silniční dopravě, kde označily za nejčastější trestné činy Ohrožení pod vlivem návykové látky a Ublížení na zdraví z nedbalosti. Mezi další nejčastější trestné činy uvedli policisté Maření výkonu úředního rozhodnutí a účastníci DN Neoprávněné užívání cizí věci a Obecné ohrožení. Druhá výzkumná otázka ukázala, že obě skupiny byly ve svém životě dopravními nehodami s trestným činem po psychické stránce ovlivněny. Účastníci mají větší strach o své blízké a obavu z jízdy od té doby, co zažili vážnou dopravní nehodu. Někteří zmínili, že se od této události bojí jezdit s cizími lidmi v motorovém vozidle a někteří se bojí dokonce i sami řídit, jelikož si už nevěří. Policisty tyto dopravní nehody ovlivňují po psychické stránce, poněvadž je mají stále před očima a v místě, kde se tato událost stala, si většina z nich na tragickou příhodu vzpomene. Díky své profesi si dávají větší pozor na silnicích, jezdí opatrněji, neboť vidí důsledky, které mohou nastat. Větší obavy mají i o své blízké od doby, co pracují jako policisté.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.