Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Faktory ovlivňující efektivní vyučování dospělých
Pařízková, Lenka ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozličnými faktory, které z pohledu lektora ovlivňují efektivní vyučování dospělých. Cílem této práce je určit diskrepance v přístupu k této problematice na základě poznatků z odborné literatury a praxe dotázaných profesionálních lektorů. Práce nejprve vymezuje pojem (efektivní) vyučování dospělých a následně představuje jeho klíčové aspekty. V tomto kontextu identifikuje podstatu cílů vyučování, (andro)didaktických principů a zásad a vymezuje charakteristiky a kompetence efektivního lektora. Dále je v práci popsáno působení učebního prostředí na efektivní vyučování a podrobně je charakterizován (studijní) stres u účastníků stejně jako jeho vliv na efektivní vyučování dospělých. Klíčová slova: vyučování dospělých, cíle vyučování, (andro)didaktické principy, (andro)didaktické zásady, lektor, učební prostředí, (studijní) stres
Zapojení dětí s ADHD a ADD do mimoškolních výtvarných aktivit
Klimentová, Nikola ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá pohledem pedagoga volného času s cílem zvolení vhodných vyučovacích metod pro děti s ADHD a ADD tak, aby tyto metody umožnily efektivní výuku s maximálním možným využitím potenciálu dítěte. Práce se zabývá vybranými výtvarnými volnočasovými aktivitami, jejich náplní, formami, metodami výuky v souvislosti s výukou dětí s ADHD a ADD. Teoretické poznatky jsou využity v praktické části analýzy dat získaných pomocí dotazníků, rozhovorů a pozorováním. Na závěr je detailně popsána příprava vyučovací hodiny, realizace vzdělávacích a výukových programů a popis práce dětí s ADHD a ADD s využitím dostupných prostředků a pomůcek pro výuku. Na základě zjištěných údajů, je možné výtvarné prostředky využít k práci s dětmi s ADHD a ADD, které mohou pomoci dítěti se sebevyjádřením, mohou působit terapeuticky a relaxačně. Zároveň je možné pomocí výtvarných technik dopřát dítěti pocit úspěchu, kterého se jinak dítěti nemusí v běžné škole příliš dostávat.
Faktory ovlivňující efektivní vyučování dospělých
Pařízková, Lenka ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozličnými faktory, které z pohledu lektora ovlivňují efektivní vyučování dospělých. Cílem této práce je určit diskrepance v přístupu k této problematice na základě poznatků z odborné literatury a praxe dotázaných profesionálních lektorů. Práce nejprve vymezuje pojem (efektivní) vyučování dospělých a následně představuje jeho klíčové aspekty. V tomto kontextu identifikuje podstatu cílů vyučování, (andro)didaktických principů a zásad a vymezuje charakteristiky a kompetence efektivního lektora. Dále je v práci popsáno působení učebního prostředí na efektivní vyučování a podrobně je charakterizován (studijní) stres u účastníků stejně jako jeho vliv na efektivní vyučování dospělých. Klíčová slova: vyučování dospělých, cíle vyučování, (andro)didaktické principy, (andro)didaktické zásady, lektor, učební prostředí, (studijní) stres

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.