|
Zjištění míry psychického vyčerpání ve sportu a školním prostředí u dětí staršího školního věku sportovních a běžných tříd
Stehlíková, Adéla ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Kotlík, Kamil (oponent)
Název: Zjištění míry psychického vyčerpání ve sportu a školním prostředí u dětí staršího školního věku sportovních a běžných tříd Cíle: Cílem projektu bakalářské práce je zjištění míry psychického vyčerpání ve sportu a školním prostředí u dětí staršího školního věku sportovních a běžných tříd, dále také porovnání míry psychického vyčerpání ve školním prostředí žáků sportovních a běžných tříd. Metody: Tato práce byla zpracována metodou kvantitativního výzkumu pomocí dvou anonymizovaných dotazníků v online formě. Konkrétně pomocí dotazníku Athlete Burnout Questionnaire (ABQ) ke zjištění míry psychického vyčerpání ve sportu a School Burnout Inventory (SBI) ke zjištění míry psychického vyčerpání ve školním prostředí. Oba dotazníky jsou uznávanými nástroji pro měření syndromu vyhoření a byly adaptovány pro potřeby tohoto výzkumu. Dotazníky celkem vyplnilo 182 žáků ve věku 12 - 15 let. Z každého ročníku byly vybrány dvě třídy druhého stupně, vždy jedna sportovní a jedna běžná. Vyhodnocení dat proběhlo pomocí klíčů jednotlivých dotazníků, které obsahují postupy pro výpočet skóre, dále byla provedena deskriptivní statistika, po které následovala statistická analýza zpracovaných dat. Výsledky: Z výsledků dotazníkového šetření vyplývá, že u psychického vyčerpání ve sportu vykazují sportovní třídy vysokou...
|
| |
|
Vyhořívání organických lehčiv v cihlářském střepu
Kašíková, Milada ; Stančík,, Hynek (oponent) ; Sokolář, Radomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vyhoříváním organických látek v cihlářském střepu za použití různých druhů lehčiv pro různé typy zemin. V teoretické části jsou shrnuty jednotlivé způsoby vylehčení a popis organických vyhořívajících látek. V praktické části jsou uvedeny výsledky z jednotlivých experimentů a jednotlivé grafy s průběhem růstu teplot během výpalu za použití jednotlivých vyhořívajících látek.
|
| |
|
Syndrom vyhoření u pracovníků v neziskovém prostoru
Vaňková, Linda ; Moláková, Veronika (oponent) ; Konečný, Štěpán (vedoucí práce)
V diplomové práci je řešena problematika syndromu vyhoření v neziskovém sektoru. Teoretická část se zabývá motivací, pracovním výkonem a popisem neziskové organizace. Dále je charakterizován syndrom vyhoření, jeho průběh a zamezení v souvislosti s neziskovou organizací. V analytické části práce je zjišťován výskyt syndromu vyhoření ve vybrané neziskové organizaci. Zabývá se také analýzou motivace a pracovního výkonu v souvislosti se syndromem vyhoření. Cílem práce je analýza výskytu syndromu vyhoření ve vybrané organizaci a na základě výsledků této analýzy navrhnout opatření na jeho eliminaci.
|
|
Bez názvu
Cáb, Martin ; Gravlejs, Ivars (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce vychází z osobní prožité zkušenosti vyhoření a stagnace v uměleckém praxi. Je osobní reflexí nudy a práce s nepředvídatelností. Pracuje v několika vrstvách s teorií umění, existenciálním podtextem a podprahovým humorem.
|
|
Humor jako protektivní faktor profesní zátěže učitele
Vertelmanová, Hedvika ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Tato bakalářská práce podává krátký přehled teorií a výzkumů v oblasti psychické pracovní zátěže, protektivních faktorů a humoru. Autorka se snaží najít a naznačit propojení mezi těmito oblastmi. Od obecné problematiky stresu tato práce přechází k možnostem obrany proti němu a dále zaměřuje svůj zájem specificky na humor. Předkládá přehled obecných teorií humoru a pak se zabývá konkrétní možností využití humoru k vyrovnání se s psychickou zátěží. Cílem praktické části této práce je prozkoumat způsob, jakým učitelé na vysokých školách humor užívají. Záměrem tohoto zkoumání je nalézt prostor pro zlepšení mechanismů, kterými se učitelé se stresem vyrovnávají.
|
|
Syndrom vyhoření u plavců mládežnických kategorií
Slámová, Jana ; Zenáhlík, Aleš (vedoucí práce) ; Hubená, Kristýna (oponent)
Název: Syndrom vyhoření u plavců mládežnických kategorií Cíle: Cílem práce bylo systematicky zmapovat a analyzovat odborné poznatky o syndromu vyhoření u závodních plavců do 18 let. Metody: Tato práce byla zpracována ve formě přehledové studie. Konkrétně bylo účelem se co nejvíce přiblížit designu scoping review. Vyhledávání relevantních zdrojů probíhalo na základě předem stanovených kritérií v databázích Scopus a Web of Science, pro doplnění byl použit také vyhledávač Google Scholar. Výsledky: Bylo nalezeno 7 odpovídajících článku, z čehož se 5 studií zabývalo faktory souvisejícími se vznikem syndromu vyhoření u mladých plavců, jedna obsahovala porovnání hodnot vyhoření mezi plavci a hráči volejbalu a jeden článek zkoumal psychometrické vlastnosti Dotazníku vyhoření sportovce, který byl upraven pro děti do 13 let. Výsledky pocházející z analýzy těchto článků ve většině případů potvrdily hypotézy týkající se syndromu vyhoření u sportovců, navzdory předpokladu však nebyl prokázán pozitivní vztah mezi ranou specializací a rozvojem vyhoření. Klíčová slova: syndrom, vyhoření, maladaptivní, plavání, mládež, odchod
|
|
Výkonová motivace výkonnostních fotbalistů kategorie U19-U21
Míka, Václav ; Sedláčková Knoblochová, Michaela (vedoucí práce) ; Rusnáková, Kristýna (oponent)
Název: Výkonová motivace výkonnostních fotbalistů v kategorii U19-U21. Cíle: Cílem této práce bylo prozkoumat vztahy mezi sociálním prostředím, výkonovou motivací a motivačními důsledky podle našeho teoretického rámce. Pomocí deskriptivní, korelační a regresní analýzy jsme chtěli zjistit, jaký vliv to má na výkonnostní fotbalisty ve věkové kategorii U19-U21. Metody: Výzkumný soubor byl tvořen 75 respondenty, a to poloprofesionálními a profesionálními hráči fotbalu, v kategorii U19-U21 ze tří fotbalových klubů (FK Dukla Praha, SK Dynamo České Budějovice a Aritma Praha). Studie byla provedena použitím kvantitativního dotazníku, který byl složen ze šesti standardizovaných dotazníků v jejich české verzi. Proximální sociální prostředí, motivační klima, byla analyzovány prostřednictvím dvou měřících nástrojů, a to Coach - Created Empowering and Disempowering Motivational Climate Questionnaire (Appleton a kol., 2015) a Youth Sport Environment Questionnaire (Eys a kol., 2009). Cílové orientace byly zjištěny prostřednictvím Perception of Success Questionnaire (Roberts a kol., 1998). Sportovní motivace byla měřena prostřednictvím Sport motivation scale- 6 (Mallet a kol., 2007). Motivační důsledky byly zjišťovány prostřednictvím Athlete Burnout Questionnaire (Raedeke a kol., 2001) a jeho koncepčním opakem...
|
| |