Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 285 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv školní šikany na školní úspěšnost dítěte
BEČKOVSKÁ, Tereza
Cílem bakalářské práce bylo analyzovat dopad šikany na školní úspěšnost. Práce je koncipována jako teoreticko-praktická. V teoretické části je popsána problematika šikany, téma školní úspěšnosti a dopad šikany na školní úspěšnost. V praktické části je popsán realizovaný výzkum, jehož cílem bylo zjistit, jaký dopad měla osobní zkušenost se šikanou na školní úspěšnost obětí šikany. Dílčím cílem bylo formulovat doporučení pro oběti šikany, týkající se prevence a zvládání školní neúspěšnosti spojené s prožitkem šikany. Výzkumný soubor tvořilo pět žen ve věku 17-25 let, které zažily šikanu na základní škole. S těmito komunikačními partnery byly vedeny rozhovory. Výsledky jsou prezentovány v podobě kazuistik. V rámci navržených doporučení byly uvedeny kontakty na odborníky, kteří se tématem zabývají. Poukázáno bylo na důležitost svěřit se s šikanou, nebo alespoň nalézt funkční způsob, jak přežít šikanu v roli oběti.
Dramatická výchova jako prostor pro uvědomování si vlastních potřeb a hranic
WALDOVÁ, Veronika
Tématem mé diplomové práce je "Dramatická výchova jako prostor pro uvědomování si vlastních potřeb a hranic." V teoretické části se diplomová práce věnuje prevenci patologických jevů, jako je např. šikana a sexuální obtěžování, se kterými se žák může setkat v realitě, ale také v internetovém prostoru, a to pomocí dramatické výchovy, jejích metod a technik. Dále teoretická část přináší důležité informace o těchto negativních jevech, o podstatě dramatické výchovy a přináší ucelené informace k pochopení této problematiky. Součástí teoretické části je také role dramatické výchovy v komplexním rozvoji dětské osobnosti, tvorbě životních názorů, postojů a hodnot. Tento rozvoj v sobě zahrnuje také rozvoj emočních a sociálních kompetencí, budování a vymezení svých hranic a uvědomění si vlastních potřeb. Hlavní náplní praktické části je tvorba preventivního projektu, týkající se šikany, kyberšikany a nevhodného sexuálního chování za využití metod a technik dramatické výchovy, a jeho následná aplikace ve třídách.
Projevy šikany a agrese v mateřské škole
STIBŮRKOVÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá problematikou šikany v mateřských školách a informovaností rodičů v této oblasti. Cílem je zjistit úroveň informovanosti rodičů o šikaně, jejich názory a zkušenosti. Teoretická východiska shrnují klíčové aspekty týkající se šikany a agresivního chování dětí v mateřské škole. Zabývají se psychologickou charakteristikou předškolního dítěte, emočním a morálním vývojem, prosociálními dovednostmi a faktory ovlivňujícími agresivní chování. Dále se zaměřuji na definici a rozdíly mezi pojmy agresivita a agrese, projevy agrese a šikany v prostředí mateřské školy a způsoby rozpoznání, reakce a prevence šikany. V rámci výzkumné části jsou prezentovány výsledky smíšeného výzkumného šetření, které bylo realizováno metodou dotazníku a rozhovoru.
Sexuální obtěžování a jiné formy obtěžování v pracovněprávních vztazích
Jíchová, Leona ; Tomšej, Jakub (oponent)
Sexuální obtěžování a jiné formy obtěžování v pracovněprávních vztazích Abstrakt Diplomová práce je věnována problematice sexuálního obtěžování a dalších forem obtěžování v rámci pracovněprávních vztahů. Pozornost byla zaměřena především na sexuální obtěžování, které lze považovat za jednu z nejzávažnějších podob obtěžování, jakož i za druh diskriminace, jež představuje nežádoucí, intenzivní a zásadní zásah do pracovního života obtěžované osoby. Cílem práce je pojednat o stěžejnosti adekvátní prevence na jednotlivých pracovištích, o vhodnosti nastavení relevantních kontrolních mechanismů vedoucích k dodržování stanovených pravidel a o nedostatečnosti stávající ochrany obětí. Práce nabízí vhodné korekce a prostředky, jež by měly být ideálně aplikovány na pracovištích a jejich dodržování státními orgány vynucováno a kontrolováno. Práci postupně doplňují související soudní rozhodnutí týkající se dané problematiky. Premisy a hypotézy jsou komparovány s výsledky různých výzkumů a šetření. Stěžejní kapitoly obsahují podněty a úvahy mající za cíl zlepšení stávajícího stavu. Práce je rozdělena do sedmi kapitol. Jednotlivé kapitoly jsou členěny tak, aby čtenář nejprve získal teoretické povědomí o problematice a byl tak schopen porozumět následně nabízeným řešením a úvahám. V první kapitole je čtenář seznámen s...
Šikana pedagogů ze strany žáků a možnosti řešení
Macháčková, Andrea ; Kuba, Radim (vedoucí práce) ; Průšová, Denisa (oponent)
Bakalářská práce se věnuje šikaně učitelů ze strany žáků. Jedná se o významný problém, kterému však v odborné literatuře nebyla věnována dostatečná pozornost. V současnosti se stává ještě aktuálnějším, a proto je tento fenomén rozebíraný již častěji. Předložená práce má charakter literární rešerše vytvořené na základě původních empirií a výzkumů věnující se šikaně učitelů ze strany žáků. Cílem bakalářské práce je představení této formy šikany a shrnutí základních poznatků s ní spjaté. Práce se zabývá i jejím možnostem jejího řešení. Náplní literární rešerše je především utřídění informací o frekvenci šikany a o jejích příčinách. Pochopení důvodů může napomoci k redukci výskytu tohoto jevu. Závěrečná část se pak věnuje možnostem řešení daných situací. V té jsou zmíněny právě východiska, jež by mohly vést ke zmírnění či k úplnému vymizení.
Využití pohádek při prevenci šikany v mateřských školách
Bürgerová, Nikola ; Koželuhová, Eva (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Cílem práce je navrhnout tematický celek vycházející ohádky zaměřený na prevenci šikany v předškolním věku. V teoretické části bude objasně šikana, její formy a možnosti její prevence s důrazem na předškolní věk. Dále bude objasněn význam pohádek v předškolním vzdělávání a možnosti práce s příběhem. praktické části bude navržen, realizován a reflektován tematický celek zaměřený na předcházení šikaně a rozvoj empatie u dětí předškolního věku. Bude využito designu akčního výzkumu, přičemž hlavní výzkumnou metodou bude polostrukturované pozorování s využitím pozorovacího archu, rozhovory s dětmi a učitelkami KLÍČOVÁ SLOVA šikana pohádky ateřská škola, předškolní vzdělávání
Mobilní aplikace pro oběti šikany
Vlachová, Monika ; Ilgner, Petr (oponent) ; Martinásek, Zdeněk (vedoucí práce)
Účelem této práce je vymezit koncept šikany její rozdělení, účastníky, následky a případné řešení či prevence. Také zde nalezneme shrnutí pojmu šikana z právního hlediska. Tohle vše, je důležitou součástí pro porozumění zákeřnosti šikany a zároveň důvodem pro tvorbu této práce. Dále je zde rozebrán obecný vývoj aplikace pro operační systém Android, jeho architektura, prostředí a nástroje pro vývoj mobilních aplikací a základní kroky. Je zde znázorněn grafický koncept vlastního návrhu aplikace a popsána implementace aplikace v prostředí Android Studia. Nakonec jsou zde zpracovány a analyzovány uživatelské testy.
Šikana na středních školách
FRIEDLOVÁ, Barbora
V této bakalářské práci se zabývám šikanou na středních školách a její problematikou. V mé práci se zaměřuji na znalosti studentů středních škol ohledně šikany a také na prevenci. První část mé bakalářské práce je teoretická. Teoretická část je věnovaná šikaně, kde je šikana popsána jako pojem, dále jsou zde popsány stádia šikany a její formy. V další kapitole vymezuji, kdo je účastníkem šikanování, jako oběť a agresor, jaké jsou důsledky šikany pro účastníky. Věnuji se zde také prevenci. V druhé části popisuji vlastní výzkum. Cílem mé bakalářské práce bylo popsat, jak studenti středních škol vnímají problematiku šikanu, dále pak dílčí cíle měli za úkol zjistit, jaké jsou projevy šikany podle studentů, zda znají nějaké programy prevence a jaké mají znalosti o šikaně. Pro naplnění cíle byl zvolen kvalitativní výzkum. Metodou výzkumu je dotazování a technikou polostrukturovaný rozhovor s devíti komunikačními partnery. K vyhodnocení dat, která byla získaná během výzkumu, byla použita metoda otevřeného kódování. K dosažení předem stanovených cílů jsem použila čtyři výzkumné otázky: Jaké znalosti o šikaně studenti SŠ mají?; Jaké jsou projevy šikany podle studentů SŠ?; Jaké programy proti šikaně znají studenti SŠ?; Setkali se někdy se šikanou studenti SŠ? Z výzkumu vyplynulo, že studenti vědí, co znamená šikana, a jak se projevuje. Studenti mají přehled, jaké jsou formy šikany. Někteří studenti se se šikanou setkali osobně jako svědci. S preventivními programy se studenti většinou setkávali především ve školách v rámci přednášek. U většiny studentů je prevence na jejich školách zajištěná a k šikaně nedochází.
Dopady na psychické zdraví mužů při omezení osobní svobody - z pohledu osob pracujících s touto cílovou skupinou
KROPÍKOVÁ, Markéta
Diplomová práce se zabývá dopady na psychické zdraví mužů při omezení osobní svobody z pohledu osob pracujících s touto cílovou skupinou. Je založen na výsledcích výzkumu "Psychologické aspekty následků trestné činnosti u odsouzených mužů ve výkonu trestu odnětí svobody" z roku 2019, provedeného Mgr. Marií Ouředníkovou. Tato práce tak ukazuje pohled na život ve vazbě či věznici z druhé strany mříží. Poodhaluje tak pravidla, která zde panují mezi muži, kteří každý den čelí přísnému režimu vězení, ale taktéž samotné vnitřní hierarchii. Takové prostředí má následně negativní dopady na psychické zdraví mužů, kteří se s tím musí vypořádávat, a to různými směry. Diplomová práce reflektuje tyto dopady a dává tak ucelený pohled na zmíněnou problematiku. Dále disponuje aktuálními výzkumy a statistikami, které poukazují na aktuální dění v takto specifickém prostředí, jako jsou instituce omezující osobní svobodu. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V praktické části se nachází samotný popis metodiky výzkumu a následné porovnání s výsledky Ouředníkové s názory osob, které mají profesní zkušenosti z této praxe.
Šikana na pracovišti v bankovnictví
TROJÁKOVÁ, Denisa
Bakalářská práce se zabývá Šikanou na pracovišti v bankovnictví, kde se šikana vymezuje jako dlouhodobý psychický teror na pracovišti. Práce obsahuje vysvětlení těchto pojmů, které se se šikanou pojí, těmi jsou mobbing, kdy je šikana ze strany kolegů, bossing je šikana ze strany nadřízeného a posledním důležitým termínem je staffing, kdy šikanujícími jsou podřízení. Hlavním cílem je popsat a charakterizovat šikanu na pracovišti, fáze šikany, účastníky šikany, zhodnotit na kolik se setkávají zaměstnanci v bankovnictví s projevy šikany, negativní dopady na zaměstnance a organizaci. Práce je rozdělena do dvou celků - teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá problémem šikany na pracovišti, mobbingem - jeho definicí, historií, účastníky, sociodemografickými aspekty, fázemi a v neposlední řadě formami a cíli. Následně rozebírá tato část bossing a staffing. Praktická část rozebírá bankovnictví z pohledu legislativy, tedy zákony, které se týkají bankovního sektoru. Následně se zabývá výzkumem v podobě dotazníkového šetření, kdy se zjišťovala četnost šikany v bankovním sektoru, formy šikany, kdo se nejčastěji stává účastníkem šikany. Praktická část obsahuje zhodnocení úrovně šikany v bankovnictví a návrh preventivních opatření eliminujících šikanu v bankovnictví.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 285 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.