Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metodika tvorby bibliografických záznamů kramářských tisků, špalíčků a přívazků v online programu Ignis 2
Bydžovská, Iva ; Měřička, Matěj ; Klacek, Michal
Metodika tvorby bibliografických záznamů kramářských tisků v online nástroji Ignis 2 byla vytvořena v souvislosti s rozšířením funkčnosti internetové knihovny kramářských tisků Špalíček (www.spalicek.net). Popisuje tvorbu záznamů v mezinárodním XML formátu pro popis textových dokumentů Text Encoding Initiative (TEI P5). Navazuje na metodiku popisu kramářských tisků v již zastaralém programu Ignis - XML Record Editor, zpřesňuje a rozšiřuje jejich popis ve v současnosti platném TEI P5, zlepšuje kompatibilitu záznamů s knihovnickými formáty a umožňuje navazovat jmenné a geografické autoritní záznamy.
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF
Katalogizace kramářských písní podle RDA/MARC 21: Metodika a příklady
Machová, Jitka
Metodika certifikovaná Ministerstvem kultury ČR podrobně popisuje způsob katalogizace kramářských písňových tisků ve formátu MARC21 podle pravidel RDA, který doplňuje řadou příkladů. Definuje pole pro evidenci incipitů a nápěvových odkazů a doporučené způsoby evidence dalších specifických aspektů těchto tisků.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Poslyšte, krajané, aneb, Pojednání o kramářské písni
Nováková, Monika ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Autorský abstrakt Bakalářská práce s názvem Poslyšte, krajané aneb Pojednání o kramářské písni je rozdělena do tří částí. První dvě části jsou teoretické a třetí závěrečná nabízí propojení obou předcházejících částí v pedagogické praxi. První část se věnuje problematice kramářské písně, její historii, důvodu vzniku i okolnostem, které ovlivňovaly její tvorbu. Zabývá se osobnostmi kramářů a údělem jejich povolání. Tato teoretická část je doplněna o konkrétní ukázky kramářských písní. Velmi důležitou součástí práce je obsahová analýza kramářských písní. První kapitoly práce jsou zdrojem základních poznatků o kramářské písni pro učitele hudební výchovy na základních a středních školách. V druhém tematickém celku se autorka věnuje problematice současných médií v návaznosti na kramářskou píseň chápanou jako masové médium své doby. V těchto kapitolách jsou vysvětleny základní pojmy z oblasti mediálních studií. Práce se věnuje vlivu současných médií na děti a popisuje, jakým způsobem je v České republice zahrnuta mediální výchova do rámcových vzdělávacích programů. Třetí a poslední část práce kombinuje teoretické poznatky z kapitol předcházejících a nabízí návrhy na průběh hodin hudební výchovy, jejichž součástí bude i průřezové téma z oblasti mediální výchovy. Výuka směřující k mediální gramotnosti obyvatelstva...
Poslyšte, krajané, aneb, Pojednání o kramářské písni
Nováková, Monika ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Autorský abstrakt Bakalářská práce s názvem Poslyšte, krajané aneb Pojednání o kramářské písni je rozdělena do tří částí. První dvě části jsou teoretické a třetí závěrečná nabízí propojení obou předcházejících částí v pedagogické praxi. První část se věnuje problematice kramářské písně, její historii, důvodu vzniku i okolnostem, které ovlivňovaly její tvorbu. Zabývá se osobnostmi kramářů a údělem jejich povolání. Tato teoretická část je doplněna o konkrétní ukázky kramářských písní. Velmi důležitou součástí práce je obsahová analýza kramářských písní. První kapitoly práce jsou zdrojem základních poznatků o kramářské písni pro učitele hudební výchovy na základních a středních školách. V druhém tematickém celku se autorka věnuje problematice současných médií v návaznosti na kramářskou píseň chápanou jako masové médium své doby. V těchto kapitolách jsou vysvětleny základní pojmy z oblasti mediálních studií. Práce se věnuje vlivu současných médií na děti a popisuje, jakým způsobem je v České republice zahrnuta mediální výchova do rámcových vzdělávacích programů. Třetí a poslední část práce kombinuje teoretické poznatky z kapitol předcházejících a nabízí návrhy na průběh hodin hudební výchovy, jejichž součástí bude i průřezové téma z oblasti mediální výchovy. Výuka směřující k mediální gramotnosti obyvatelstva...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.