Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role zprávařů v rozhlasovém zpravodajství, případová studie ČRo Radiožurnál
Gálová, Gabriela ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
V diplomové práci se věnuji pozici zprávařů na celoplošné veřejnoprávní zpravodajské stanici Radiožurnál, která je součástí Českého rozhlasu. Cílem je zmapovat jejich roli ve vysílání a popsat faktory, které zprávaře ovlivňují při výběru událostí a sestavování jednotlivých relací. Pokusím se také definovat pozice, které se na vzniku celého zpravodajství podílejí. Hlavním východiskem v teoretické části je koncept gatekeepingu. Představím také možné organizační struktury redakcí, definici pojmu zpravodajství nebo ukotvení Českého rozhlasu v tuzemském mediálním systému. Výzkumná část je založena na analýze dvaceti polostrukturovaných rozhovorů se zprávaři a jednotlivými pozicemi, které na výrobě zpravodajství participují. V práci odpovídám na otázku, jak vzniká zpravodajství stanice Radiožurnál. Věnuji se také roli zprávařů z pohledu profesních požadavků a míry novinářské autonomie. V neposlední řadě pak analyzuji faktory, které zprávaře ovlivňují v jejich práci, a to z pohledu mediální organizace, mediální rutin a individuální úrovně.
Sociální odpovědnost médií na příkladu Edwarda R. Murrowa
Mráz, Jan ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Cirkl, Petr (oponent)
Diplomová práce "Sociální odpovědnost médií na příkladu Edwarda R. Murrowa" pojednává o vývoji konceptu sociální odpovědnosti médií v americkém rozhlasovém a televizním vysílání od 20. do 50. let dvacátého století a demonstruje ji na příkladech vysílání reportéra a moderátora vysílací sítě CBS Edwarda R. Murrowa. Práce se podrobněji věnuje rozboru historického kontextu vzniku vysílání odpovědného ke společnosti, představuje klíčové události, regulační orgány, kořeny konceptu sociální odpovědnosti médií a tendence jeho vývoje. Zaměřuje se nejprve na rozvoj rozhlasového vysílání, vznik potřeby určitého stupně regulace a získání dominantního postavení komerčních vysílacích medií na vysílacím trhu na konci 30. let. Dále se zabývá vznikem televizního vysílání na konci 40. let a jeho rozvojem v 50. letech. Projevy sociální odpovědnosti jsou demonstrovány na příkladech Murrowova rozhlasového vysílání z Londýna během druhé světové války a dále televizního vysílání v pořadu See It Now z doby mccarthismu v první polovině 50. let. Práce dále podrobněji rozebírá některé Murrowovy rozhlasové a televizní pořady a jeho působení v CBS od konce 30. let až po jeho odchod na počátku 60. let.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.