Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metody pro odstranění aliasu při zobrazení stínů
Posolda, Jan ; Polok, Lukáš (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá metodami pro odstranění aliasingu při zobrazení stínů. Je zde popsána metoda stínových map, její principy, postup a hlavně nedostatky v podobě vzniku aliasu. Pro odstranění tohoto nechtěného jevu je popsáno několik metod, které aliasing potlačují, Percentage closer filter, Variance shadow map, Convulotion shadow map, Exponential shadow map, Bilaterální filtr.  Závěrem práce je návrh a realizace demonstrační aplikace, která vhodně ukazuje implementované výsledky. Nechybí ani srovnání jednotlivých metod na základě kvality a výpočetní náročnosti.
Processing of high-resolution retinal images
Vraňáková, Sofia ; Chmelík, Jiří (oponent) ; Valterová, Eva (vedoucí práce)
The master’s thesis is focused on the processing of high-resolution retinal images. The aim of this work is to obtain images of higher quality from a sequence of low-quality frames. The frames are first pre-processed by using bilateral filtering and contrast enhancement. The shift between the frames in the imaging sequence is estimated using phase correlation, and these frames are then fused together using the averaging through the frames and the super-resolution technique, more specifically regularization based on bilateral total variance. The resulting median quality scores of obtained images are PIQUE 0.2600, NIQE 0.0701, and BRISQUE 0.3936 for the averaging technique and PIQUE 0.1063, NIQE 0.0507, and BRISQUE 0.1570 for super-resolution technique.
Modern Methods of Realistic Lighting in Real Time
Szentandrási, István ; Pečiva, Jan (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Physically plausible illumination in real-time is often achieved using approximations. Recent methods approximate global illumination in the screen space by exploiting the capabilities of modern graphics cards. Two of these techniques, screen-space ambient occlusion and screen-space directional occlusion, are described in this work. Screen-space directional occlusion is a generalized version of screen-space ambient occlusion. It supports one indirect bounce of diffuse light and depends on the direction of incoming light. The main goal of this project is to further experiment with these methods and improve them. For a uniform distribution of the sampling points, the Halton sequence is used. In order to reduce the noise, geometry-aware bilateral filtering is applied. Methods are further sped up by computing them in a lower resolution, and they are restored to full resolution using joint bilateral upsampling in order to create the final image. Apart from global illumination techniques some shadow mapping techniques and high dynamic range rendering is discussed, too.
Techniky používané pro ostření a rozmazávání obrazu
Lichý, Stanislav ; Juránek, Roman (oponent) ; Venera, Jiří (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá metódami filtrovania digitálneho obrazu. Obsahuje základné pojmy dôležité pre pochopenie problematiky, ako napríklad digitálny obraz, pixel, farebné priestory, šum a typy šumov. V práci sú popísané dôležité algoritmy ostrenia obrazu a redukcie šumu v obraze. Je vysvetlený princíp činnosti týchto algoritmov, sú diskutované dosahované výsledky, použiteľnosť a a časová náročnosť týchto algoritmov. Vybrané algoritmy boli v práci implementované v programovacom jazyku C++ s využitím voľne dostupnej knižnice OpenCV.
Snímání obrazu s vysokým dynamickým rozsahem
Kupka, Petr ; Zach, Ondřej (oponent) ; Slanina, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá základními principy zvyšování dynamického rozsahu u digitální fotografie. Práce dále hledá, jaké metody se využívají pro vytvoření fotografie s vysokým dynamickým rozsahem (HDR) a prozkoumává metody pro kompresi HDR obrazu pro zobrazení na zařízeních s nízkým dynamickým rozsahem (LDR). Implementace algoritmů pro tónové mapování je provedena v programu HDR_lab vytvořena v prostředí Matlab.
Processing of high-resolution retinal images
Vraňáková, Sofia ; Chmelík, Jiří (oponent) ; Valterová, Eva (vedoucí práce)
The master’s thesis is focused on the processing of high-resolution retinal images. The aim of this work is to obtain images of higher quality from a sequence of low-quality frames. The frames are first pre-processed by using bilateral filtering and contrast enhancement. The shift between the frames in the imaging sequence is estimated using phase correlation, and these frames are then fused together using the averaging through the frames and the super-resolution technique, more specifically regularization based on bilateral total variance. The resulting median quality scores of obtained images are PIQUE 0.2600, NIQE 0.0701, and BRISQUE 0.3936 for the averaging technique and PIQUE 0.1063, NIQE 0.0507, and BRISQUE 0.1570 for super-resolution technique.
Snímání obrazu s vysokým dynamickým rozsahem
Kupka, Petr ; Zach, Ondřej (oponent) ; Slanina, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá základními principy zvyšování dynamického rozsahu u digitální fotografie. Práce dále hledá, jaké metody se využívají pro vytvoření fotografie s vysokým dynamickým rozsahem (HDR) a prozkoumává metody pro kompresi HDR obrazu pro zobrazení na zařízeních s nízkým dynamickým rozsahem (LDR). Implementace algoritmů pro tónové mapování je provedena v programu HDR_lab vytvořena v prostředí Matlab.
Techniky používané pro ostření a rozmazávání obrazu
Lichý, Stanislav ; Juránek, Roman (oponent) ; Venera, Jiří (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá metódami filtrovania digitálneho obrazu. Obsahuje základné pojmy dôležité pre pochopenie problematiky, ako napríklad digitálny obraz, pixel, farebné priestory, šum a typy šumov. V práci sú popísané dôležité algoritmy ostrenia obrazu a redukcie šumu v obraze. Je vysvetlený princíp činnosti týchto algoritmov, sú diskutované dosahované výsledky, použiteľnosť a a časová náročnosť týchto algoritmov. Vybrané algoritmy boli v práci implementované v programovacom jazyku C++ s využitím voľne dostupnej knižnice OpenCV.
Modern Methods of Realistic Lighting in Real Time
Szentandrási, István ; Pečiva, Jan (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Physically plausible illumination in real-time is often achieved using approximations. Recent methods approximate global illumination in the screen space by exploiting the capabilities of modern graphics cards. Two of these techniques, screen-space ambient occlusion and screen-space directional occlusion, are described in this work. Screen-space directional occlusion is a generalized version of screen-space ambient occlusion. It supports one indirect bounce of diffuse light and depends on the direction of incoming light. The main goal of this project is to further experiment with these methods and improve them. For a uniform distribution of the sampling points, the Halton sequence is used. In order to reduce the noise, geometry-aware bilateral filtering is applied. Methods are further sped up by computing them in a lower resolution, and they are restored to full resolution using joint bilateral upsampling in order to create the final image. Apart from global illumination techniques some shadow mapping techniques and high dynamic range rendering is discussed, too.
Metody pro odstranění aliasu při zobrazení stínů
Posolda, Jan ; Polok, Lukáš (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá metodami pro odstranění aliasingu při zobrazení stínů. Je zde popsána metoda stínových map, její principy, postup a hlavně nedostatky v podobě vzniku aliasu. Pro odstranění tohoto nechtěného jevu je popsáno několik metod, které aliasing potlačují, Percentage closer filter, Variance shadow map, Convulotion shadow map, Exponential shadow map, Bilaterální filtr.  Závěrem práce je návrh a realizace demonstrační aplikace, která vhodně ukazuje implementované výsledky. Nechybí ani srovnání jednotlivých metod na základě kvality a výpočetní náročnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.