Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Grafické intro 64kB s použitím OpenGL
Juránková, Markéta ; Havel, Jiří (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Téma diplomové práce je tvorba grafického intra s velikostí do 64kB. V nasledujícím textě je stručně popsaná historie demoscény a grafická knihovna OpenGL. Hlavní částí je popis minimalistických technik použitých při tvorbě a jejich praktické využití ve výsledném programu.
Aplikace pro výuku 2D křivek
Opletal, Pavel ; Švub, Miroslav (oponent) ; Venera, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá dvojrozměrnými křivkami používanými v počítačové grafice. Shrnuje obecnou problematiku těchto křivek a dále se zabývá konkrétními metodami pro jejich výpočet. Popisuje metody užívané pro výpočet Fergusonových kubik, křivek Kochanek-Bartels, Kardinálního splinu, Catmull-Rom splinu, Bézierových křivek a jejich modifikací, Coonsových kubik, Coonsových kubických B-splinů a křivek NURBS. Praktická část této práce se zabývá návrhem a implementací výukové aplikace, která demonstruje vybrané křivky.
Modul pro generování "atomů" pro přeparametrizovanou reprezentaci signálu
Špiřík, Jan ; Průša, Zdeněk (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvoření nových "atomů" pro přeparametrizovanou reprezentaci signálu pro toolbox Frames v prostředí MATLAB. Nejprve je popsán princip přeparametrizovaných systémů a tzv. framů. V práci je uvedeno základní rozdělení framů a podmínky pro jejich sestrojení. Je popsán i základní princip hledání řídkého řešení v přeparametrizovaných systémech. Hlavní část se pak zabývá sestrojením jednotlivých funkcí pro generování "atomů", jako jsou: Gaborova funkce, B-splajny, Bézierovy křivky, Daubechies wavelety a další. Závěrem je uveden příklad využití těchto funkcí pro rekonstrukci signálu v porovnání s Fourierovou a waveletovou transformací.
Digitalizace a modelování reálných povrchů pro obrábění
Šnejdar, Martin ; Polzer, Aleš (oponent) ; Píška, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá postupy digitalizace a modelování reálných povrchů pro obrábění. Práce zahrnuje technologické postupy a jednotlivé etapy procesu vedoucí k získání výsledného povrchu. Cílem této práce je seznámení se s procesy a postupy reverzního inženýrství, který je demonstrován na konkrétním případu s použitím programu Mathematica.
Předzpracování obrazů sítnice
Dostál, Vladimír ; Provazník, Ivo (oponent) ; Kolář, Radim (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá principem snímání fotografií fundus kamerou, jejich vlastnostmi a následným předzpracováním. Cílem předzpracování je odstranění nerovnoměrného osvětlení snímané scény v obrazech sítnice. Tato problematika byla řešena pomocí parametrických ploch. Na základě znalosti o retinálních obrazech byla vybraná ze souboru možných ploch Coonsova plocha, kterou je nerovnoměrné osvětlení aproximováno. V práci byly dále popsány metody věnující se odstranění tohoto zkreslení. S využitím parametrické plochy a příslušné metody, bylo nerovnoměrné osvětlení odstraněno. Realizované metody byly otestovány na simulovaných a reálných datech. Dosažené výsledky byly subjektivně zhodnoceny.
Vytvoření interaktivních pomůcek z oblasti 2D počítačové grafiky
Malina, Jakub ; Průša, Zdeněk (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
V teto diplomove prace se budeme zabyvat popisem zakladnich vlastnosti pocitacovych krivek a jejich praktickou pouzitelnosti. Vysvetlime si, jak lze krivky chapat obecne, co to jsou polynomialni krivky a zpusoby napojovani. Pote se zamerime na popis Bezierovych krivek, hlavne pak na Bezierovy kubiky. Podrobneji probereme nektere stezejni algo- ritmy, ktere se pouzivaji pro vykreslovani techto krivek na pocitacich, a ukazeme si jejich praktickou implementaci. Pote probereme neuniformni racionalni B-spline krivky a De Booruv algoritmus. Nakonec projdeme tematem rasterizace usecky, silne cary, kruznice a elipsy. Cilem diplomove prace je vytvoreni nekolika interaktivnich appletu, simulujicich algoritmy pro rasterizaci a vykresleni krivek probirane v teoreticke casti. Tyto applety napomuzou snazsimu pochopeni teoretickych poznatku a zefektivni vyuku.
Vektorizace čárové grafiky
Hadrava, Jan ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Novotný, Jiří (oponent)
I při tvorbě grafiky se některým tvůrcům lépe pracuje s tužkou a papírem. Je žádoucí vzniklou skicu zdigitalizovat (naskenovat, vyfotografovat) a následně upravovat v počítači. K tomu je užitečné převést obrázek do vektorového formátu - zvektorizovat. Vektorová reprezentace obrázků poskytuje oproti rastrové mj. dobrou kvalitu i při libovolném zvětšení či snazší editaci. Každý element je reprezentován buď jako křivka, či jako vyplněná oblast definovaná svým obvodem. U čárových kreseb je pro následnou práci s obrázkem vhodnější první z uvedených. Současné vektorizační nástroje nejčastěji hledají pouze souvislé plochy. Některé z nich jsou i volně dostupné. Programů reprezentujících výstup pomocí čar existuje podstatně méně a často jsou také velmi drahé. Práce navrhuje vektorizační algoritmus a volně šiřitelný program, jenž vektorový obrázek reprezentuje pomocí čar. Po předzpracování rastrového obrázku je nalezena jeho (stále rastrová) morfologická kostra, která je trasována a převedena do vektorové podoby na Bézierovy křivky. Následně je obrázek vyhlazen a vyexportován do formátu zvoleného uživatelem. Kvalita výstupu je v mnohých ohledech srovnatelná s autorovi dostupnými vektorizačními nástroji. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Aplikace pro výuku 2D křivek
Opletal, Pavel ; Švub, Miroslav (oponent) ; Venera, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá dvojrozměrnými křivkami používanými v počítačové grafice. Shrnuje obecnou problematiku těchto křivek a dále se zabývá konkrétními metodami pro jejich výpočet. Popisuje metody užívané pro výpočet Fergusonových kubik, křivek Kochanek-Bartels, Kardinálního splinu, Catmull-Rom splinu, Bézierových křivek a jejich modifikací, Coonsových kubik, Coonsových kubických B-splinů a křivek NURBS. Praktická část této práce se zabývá návrhem a implementací výukové aplikace, která demonstruje vybrané křivky.
Grafické intro 64kB s použitím OpenGL
Juránková, Markéta ; Havel, Jiří (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Téma diplomové práce je tvorba grafického intra s velikostí do 64kB. V nasledujícím textě je stručně popsaná historie demoscény a grafická knihovna OpenGL. Hlavní částí je popis minimalistických technik použitých při tvorbě a jejich praktické využití ve výsledném programu.
Vytvoření interaktivních pomůcek z oblasti 2D počítačové grafiky
Malina, Jakub ; Průša, Zdeněk (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
V teto diplomove prace se budeme zabyvat popisem zakladnich vlastnosti pocitacovych krivek a jejich praktickou pouzitelnosti. Vysvetlime si, jak lze krivky chapat obecne, co to jsou polynomialni krivky a zpusoby napojovani. Pote se zamerime na popis Bezierovych krivek, hlavne pak na Bezierovy kubiky. Podrobneji probereme nektere stezejni algo- ritmy, ktere se pouzivaji pro vykreslovani techto krivek na pocitacich, a ukazeme si jejich praktickou implementaci. Pote probereme neuniformni racionalni B-spline krivky a De Booruv algoritmus. Nakonec projdeme tematem rasterizace usecky, silne cary, kruznice a elipsy. Cilem diplomove prace je vytvoreni nekolika interaktivnich appletu, simulujicich algoritmy pro rasterizaci a vykresleni krivek probirane v teoreticke casti. Tyto applety napomuzou snazsimu pochopeni teoretickych poznatku a zefektivni vyuku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.