Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv vulkanického popela na leteckou dopravu
Soukop, Robin ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce komplexně zpracovává problematiku vulkanického popela a jeho vlivu na letectví včetně samotné vulkanické aktivity (podmínek pro její existenci, pro existenci erupcí a jejich základních produktů). Mimo to se práce věnuje následkům, které má vulkanický popel na letadla a letiště, možnostem jeho detekce či sledování a mechanismu jeho šíření ve vzdušném prostoru. Zvláštní důraz je pak kladen na letecké incidenty s ním související a na ohrožení, které představuje pro vzdušný prostor České republiky.
Využití tryskového proudění v civilní letecké dopravě
Švec, Michal ; Imriš, Pavel (oponent) ; Krška, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tryskovým prouděním. Její rešeršní část pojednává o podmínkách vzniku tryskového proudění, jeho charakteristikách, rozdělení podle zeměpisné polohy a jevech, které tryskové proudění doprovázejí. Obsahuje také popis způsobů měření tryskového proudění a jeho zobrazení v leteckých meteorologických mapách. Dále rozebírá organizaci letového provozu nad severním Atlantikem v dosahu výskytu tryskového proudění. Praktická část práce obsahuje vlastní autorovo řešení, které se týká posouzení časové a ekonomické výhodnosti transatlantických letů plánovaných podle tryskového proudění. Princip vyhodnocení spočíval v porovnání skutečných letů s lety po nejkratších možných tratích. Bylo prokázáno, že ke zmíněným úsporám dochází pouze v oceánských částech letu.
Atlantická termohalinní cirkulace, její možné budoucí změny a vliv na klima v Evropě
Krejčová, Zuzana ; Huth, Radan (vedoucí práce) ; Šobr, Miroslav (oponent)
Atlantická termohalinní cirkulace, její možné budoucí změny a vliv na klima v Evropě Tato práce se zabývá změnami termohalinní cirkulace, především je zaměřena na Atlantickou meridionální cirkulaci. Práce vysvětluje i pár základních pojmů, které se týkají termohalinní cirkulace. V textu se nejprve řeší její vliv na klima v Evropě, jak se změní klima při změně v Atlantické meridionální cirkulaci. Dále tato práce popisuje vývoj termohalinní cirkulace v minulosti, zejména před přibližně 12 000 lety. Snaží se objasnit náhlé změny klimatu v závislosti na změnách v termohalinní cirkulaci, a tím předpovědět budoucí vývoj Atlantické meridionální cirkulace. Nakonec je zde uvedeno několik možných scénářů do budoucnosti. Cílem praktické části bylo zjistit, jak jsou závislé průměrné denní maximální a minimální teploty na zeměpisné délce. Na základě této závislosti se může nepřímo určit vliv termohalinní cirkulace na klima. Klíčová slova: termohalinní cirkulace, změny klimatu, Atlantická meridionální cirkulace
Využití tryskového proudění v civilní letecké dopravě
Švec, Michal ; Imriš, Pavel (oponent) ; Krška, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tryskovým prouděním. Její rešeršní část pojednává o podmínkách vzniku tryskového proudění, jeho charakteristikách, rozdělení podle zeměpisné polohy a jevech, které tryskové proudění doprovázejí. Obsahuje také popis způsobů měření tryskového proudění a jeho zobrazení v leteckých meteorologických mapách. Dále rozebírá organizaci letového provozu nad severním Atlantikem v dosahu výskytu tryskového proudění. Praktická část práce obsahuje vlastní autorovo řešení, které se týká posouzení časové a ekonomické výhodnosti transatlantických letů plánovaných podle tryskového proudění. Princip vyhodnocení spočíval v porovnání skutečných letů s lety po nejkratších možných tratích. Bylo prokázáno, že ke zmíněným úsporám dochází pouze v oceánských částech letu.
Vliv vulkanického popela na leteckou dopravu
Soukop, Robin ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce komplexně zpracovává problematiku vulkanického popela a jeho vlivu na letectví včetně samotné vulkanické aktivity (podmínek pro její existenci, pro existenci erupcí a jejich základních produktů). Mimo to se práce věnuje následkům, které má vulkanický popel na letadla a letiště, možnostem jeho detekce či sledování a mechanismu jeho šíření ve vzdušném prostoru. Zvláštní důraz je pak kladen na letecké incidenty s ním související a na ohrožení, které představuje pro vzdušný prostor České republiky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.