Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifika pedagogické práce se studenty s poruchami autistického spektra ve výuce cizích jazyků na příkladu francouzštiny
Ondračková, Tereza ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na výuku cizích jazyků, konkrétně na francouzský jazyk u žáků a studentů s poruchami autistického spektra (PAS) na 2. stupni ZŠ a na SŠ. Cílem práce je představit obecná doporučení pro práci s žáky a studenty s PAS, vhodné formy organizace výuky, možným komplikacím a optimální podobu spolupráce s asistentem pedagoga. Zaměřuje se na popis a definici poruch autistického spektra, zvláště na Aspergerův syndrom. Prostor je zde věnován typickým projevům v období dospívání a řešení problematických situací, které ve výuce mohou v souvislosti s těmito poruchami nastat. Další část je věnována komunikaci a obtížím v sociální oblasti, které se mohou u žáků s PAS projevovat. Praktická část práce zjišťuje, jak jsou na práci s žáky s PAS učitelé cizích jazyků v současnosti připraveni a analyzuje jejich zkušenosti a metody práce. Jako metoda výzkumu bylo použito kvalitativní dotazníkové šetření. Při výběru respondentů byla jako hlavní kritérium vybrána zkušenost s výukou cizích jazyků žáka s PAS ve třídě ZŠ nebo SŠ. Otázky byly voleny tak, aby částečně zmapovaly současný stav inkluzivního vzdělávání u žáků s PAS v rámci hodin cizích jazyků a způsoby, jakými se s ním pedagogové cizích jazyků na ZŠ a SŠ vyrovnávají. Z výsledků vyplývá, že většina učitelů neprošla odborným školením či...
Pomoc autistickým dětem v zařízení APLA
Kouklíková, Monika ; Poláčková, Jana (vedoucí práce) ; Cintlová, Jitka (oponent)
Shrnutí Má bakalářská práce zahrnuje základní poznatky týkající se poruch autistického spektra. Teoretická část je rozdělena do osmi kapitol. Následující kapitoly se věnují organizaci NAUTIS jako takové a kazuistikám sestavených na základě rozhovorů. V teoretické části jsem se zabývala celkovým vymezením pojmu Poruchy autistického spektra, aby bylo jasné, o čem celá práce bude. Následovala historie, etiologie a projevy poruch autistického spektra. Rozbor jednotlivých poruch, který měl přiblížit příznaky a chování osob s poruchami autistického spektra. Poté jsem se zabývala demografií, organizacemi a legislativou. Praktická část je sestavena z kazuistik, které byly tvořeny na základě rozhovorů s rodinami, ve kterých pracuji jako osobní asistentka. Většinou jsou to rodiny, ve kterých pracuji už více jak rok a byly ochotny se mnou spolupracovat.
Autismus a zoorehabilitace
Chamillová, Marie ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Ve své diplomové práci se věnuji tématu aplikování různých typů zoorehabilitace u osob s poruchami autistického spektra. Diplomová práce má za cíl ukázat různé možnosti, které zoorehabilitace osobám s poruchami autistického spektra nabízí. Zaměřila jsem se na zkoumání, jaký druh zoorehabilitace je pro danou diagnózu vhodný, či naopak nevhodný. V práci také popisuji různé subtypy autistických diagnóz včetně Aspergerova syndromu. Spolupracovala jsem s organizacemi zabývajícími se rehabilitací a léčbou osob s PAS také v USA. Zoorehabilitace je stále se rozvíjející metodou a vhodnost jednotlivých druhů této terapie pro psychicky i fyzicky nemocné děti i dospělé je stále předmětem výzkumu. Klíčová slova: autismus, autistické spektrum, zoorehabilitace, zooterapie, Aspergerův syndrom, asistence, canisterapie, hippoterapie

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.