Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Čechy v laténském období z archeozoologické perspektivy
OPELKOVÁ, Monika
Diplomová práce si klade za cíl přiblížit hospodářské dějiny méně prozkoumaného období na našem území, jímž je doba laténská. Rešeršní část diplomové práce se zabývá především hospodařením na sídlištích doby laténské ve střední Evropě s důrazem na české prostředí, dále se věnuje popisu výživových strategií lidí, významu jednotlivých druhů zvířat, jež se objevují na sídlištích zkoumaného období a charakteristikou jejich produktů. Praktickou část tvoří vlastní archeozoologická analýza souboru kostí a zubů z laténského sídliště v Modlešovicích v jižních Čechách, se snahou přiblížit hospodářské zázemí sídliště a sociální i ekonomický význam zvířat pro člověka. Sledováno je druhové složení fauny a její anatomické zastoupení, věková struktura zvířat, jejich zdravotní stav apod.
Zobrazování živočišných produktů v reklamě
Hamrová, Alžběta ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá strategiemi a technikami, které tvůrci reklam využívají při komunikaci živočišných produktů. Při výzkumu těchto technik jsou pozorovány psychologické vzorce, kterými si společnost racionalizuje konzumaci zvířat a podvědomě si odděluje představu živého zvíře od konečné porce masa na talíři. Tyto vzorce jsou hluboce zakořeněné v tzv. ideologii karnismu, tedy ideologii, ve které je konzumace zvířat považována za etickou a přijatelnou. Navzdory ospravedlňování vykořisťování zvířat jsou zákazníci ve většině případů vůči utrpení zvířat citliví, čemuž tvůrci reklam musí přizpůsobit svou strategii. Způsoby, jakými jsou tyto produkty komunikovány, aby byly společností co nejlépe přijatelné, jsou formou případových studií pozorovány na kampaních Got milk, Vodňanská drůbež a S láskou mléku. Během výzkumu zvolených kampaní práce hovoří o třech klíčových strategiích, které značky při komunikaci živočišných produktů využívají. Identifikovanými strategiemi je celebrity endorsement, antropomorfizace zvířat a idealizace podmínek, ve kterých jsou zvířata chována. Na základě těchto zjištění lze pozorovat, že tvůrci reklam volí strategie, kterými usnadňující zákazníkovi si konzumaci masa racionalizovat, čímž reklamy přispívají k upevňování této profitabilní ideologie karnismu ve společnosti.
Odkud se bere jídlo? Výukový program pro 2. stupeň ZŠ - pracovní sešit (živočišné produkty).
VÍTOVCOVÁ, Alena
Snahou diplomové práce je zjistit možnosti edukace a orientace v oblasti problematiky živočišných produktů ve vztahu ke zdraví žáků 2. stupně základních škol. Cílem práce bylo analyzovat danou problematiku, navrhnout, graficky zpracovat a následně i ověřit výukový program ve formě pracovního sešitu s názvem "Odkud se bere jídlo? (živočišné produkty)". Teoretická část se věnuje charakteristice živočišných produktů (maso, ryby, mléko, vejce a med), následně definicí pracovního sešitu a žáků 2. stupně základní školy včetně pojetí vzdělávání pro tuto věkovou skupinu. Výzkumná část se zabývá samotnou tvorbou pracovního sešitu a jeho ověření na základních školách. Pomocí dotazníkového šetření byla zjišťována úroveň informovanosti žáků dané věkové skupiny v oblasti živočišných produktů a efektivnost vytvořeného výukového programu samotnými pedagogy. Vzhledem ke zjištěným údajům byly vyvozeny závěry a doporučení pro praxi poukazující na vhodnost většího zařazení atraktivních a poutavých výukových programů do školní výuky.
Vývoj legislativy zemědělských produktů živočišného původu v ČR v letech 1990 - 2012
LÍBALOVÁ, Jitka
Práce provází vývojem legislativních předpisů v oblasti zemědělských produktů živočišného původu za období 1990 - 2012. V úvodu je popsán systém právních předpisů České republiky, za ním následuje základní seznámení s jednotlivými kategoriemi živočišných produktů. Některé kategorie mají svou specifickou legislativu, v tom případě jsou právní předpisy pro určitý produkt popsány samostatně včetně jejich vývoje. Skupinu souvisejících zemědělských produktů uzavírá přehled legislativy, která je pro danou skupinu společná. Přílohou práce je souhrn, ve kterém jsou právní předpisy, spolu s uvedením oblasti, do které zasahují, chronologicky zobrazeny dle začátku jejich účinnosti.
Vliv Společné zemědělské politiky EU na zahraniční obchod ČR živočišnými produkty
Mates, Martin ; Plchová, Božena (vedoucí práce) ; Müllerová, Františka (oponent)
Práce je věnována Společné zemědělské politice od jejích počátků, přes reformy a rozšíření až po současnost. Dále je zde věnována pozornost vlivu vstupu České republiky do Evropské unie. Shrnuje transformaci zemědělství v 90. letech, dále vliv vstupu do EU a také dotační problematiku. Konkrétně se věnuje dopadu vstupu na zahraniční obchod živočišnými produkty (vepřové, hovězí a drůbeží maso, okrajově mléko). Na závěr je přidána případová studie týkající se firmy z oboru.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.