Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Americko-japonské vztahy optikou americké kinematografie
Toman, David ; Záhora, Jakub (vedoucí práce) ; Kotvalová, Anna (oponent)
Tématem diplomové práce je analýza zobrazování významných historických momentů americko-japonských vztahů v soudobé americké kinematografii, a to konkrétně ve snímcích Poslední samuraj, Pearl Harbor, Dopisy z Iwo Jimy a Císař. Diplomová práce při této analýze vychází z teoretického proudu populární kultura a světová politika a zejména pak z disciplíny populární geopolitika. Jako výzkumnou metodu používá diskurzivní analýzu, skrze kterou sleduje u vybraných filmů tři stěžejní aspekty populární geopolitiky, a sice reprezentační logiku, afekt a intertextualitu. Cílem výzkumu bylo zodpovědět otázku, jak jsou v soudobé americké kinematografii zobrazovány americko-japonské vztahy napříč historií a výsledky pozorování pak zasadit do aktuálního geopolitického kontextu. Diplomová práce ukazuje, že se tvůrci obvykle snaží o vyvážené zobrazování obou stran, a tudíž lze kladné i záporné postavy pozorovat jak na americké, tak i na japonské straně. Japonské záporné postavy obvykle pochází z řad militaristů, což odpovídá politickému narativu americké poválečné okupační správy. Negativní vyobrazování Američanů je naopak trendem posíleným zejména v poslední době důsledkem kauz spojených s válkou proti terorismu. Hlavním zjištěním vyplývajícím z nasbíraných dat je však skutečnost, že ačkoliv je Japonsko konstruováno...
Reflexe vietnamské války v americké kinematografii od konce šedesátých let 20. století do počátku 21. století.
Porš, Jaroslav ; Kovář, Martin (vedoucí práce) ; Soukup, Jaromír (oponent)
(česky) V diplomové práci se zabývám druhou válkou v Indočíně, jejími příčinami, průběhem, politickými a mezinárodními souvislostmi a především jejím obrazem v americké kinematografii druhé poloviny dvacátého a počátku jednadvacátého století. V hlavní části práce představuji nejdůležitější filmy, věnované vietnamskému válečnému konfliktu, přičemž se snažím porovnat a ukázat rozdílný přístup tvůrců k tomuto tématu. Prezentuji zde filmy, jež se zabývají nejen vlastní válkou ve Vietnamu, ale i tématy, jež s ní bezprostředně souvisí, jako jsou odvody do války, návrat válečných veteránů a jejich problémy či váleční hrdinové. U jednotlivých filmů se snažím ukázat i umělecké kvality či nedostatky a zdůraznit politické postoje tvůrců a jejich vztah k vietnamské válce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.