Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The theme of aging in the books The Old King in the Exile by Geiger and House of Turtles by Pent
Vorlová, Kateřina ; Markvartová, Eva (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
VORLOVÁ, Kateřina: Motiv stáří v Geigerově Starém králi ve vyhnanství a knize Dům želv od Annette Pehnt. [Bakalářská práce]. UK. Pedagogická fakulta; Katedra germanistiky. Vedoucí práce: Mgr. Eva Markvartová, Ph.D. Stupeň odborné klasifikace: bakalář; Místo obhajoby : PedF, 2020. 46 str. Bakalářská práce se zabývá dvěma knihami německy píšících autorů, konkrétně Starým králem ve svém exilu od Arno Geigera a Domem želv od Annette Pehnt. Tato navzájem odlišná díla spojuje jejich hlavní motiv - senilita a demence. V knihách se mění nejen postoje nemocných lidí k životu a svým blízkým, ale také průběh a důsledky nemoci jednotlivých protagonistů a prostředí. Autoři zde prezentují své zkušenosti s demencí a Alzheimerovou chorobou, osobní či jinak nabyté vědomosti, a jejich hrdinové přibližují čtenáři radosti a strasti svého každodenního života. První kapitola se zabývá problémy senility a s ní související demence. Jsou zde obsaženy informace o tom, jak nemoc vzniká, probíhá a jak se její projevy dají zmírnit. Druhá část je věnována motivu stáří v literatuře obecně, stejně tak jako v dílech Pehnt a Geigera. Z práce samotné vyznívá, že toto téma je velmi populární a má své kořeny již v antickém starověku. Autoři zde přibližují mimo jiné své postoje ke stáří a demenci, zkušenosti, zážitky atd. Třetí...
Výuka zdvořilosti na 2. stupni základní školy
Petrášová, Kateřina ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Pišlová, Simona (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá výukou zdvořilosti na druhém stupni základní školy. Na základě odborné literatury jsou v teoretické části práce vymezeny základní termíny jako pragmalingvistika, zdvořilostní princip, zdvořilostní strategie, tvář. Vzhledem k didaktickému charakteru práce se tyto teoretické poznatky vztahují ke komunikaci mezi učiteli a žáky probíhající v prostředí školy. Empirická část práce se zabývá analýzou toho, kolik prostoru je zdvořilosti při výuce češtiny věnováno a jakým způsobem je tato problematika zpracována v současně nejpoužívanějších učebnicích češtiny. Další částí práce je analýza dotazníkového šetření mezi učiteli základních škol a nižších ročníků víceletých gymnázií. Do příloh jsou vloženy aktivity, které byly sestaveny na základě analýzy dotazníkového šetření a mohou být nápomocné při výuce zkoumaných zdvořilostních aspektů.
Znalosti přírodnin u žáků 1. stupně ZŠ ve vztahu k obsahu učebnic nakladatelství Alter
SPURNÁ, Anna
Tato diplomová práce se zabývá zkoumáním znalostí přírodnin u žáků na 1. stupni ZŠ. Znalosti byly zjišťovány u žáků na 1. stupních základních škol formou didaktických testů. Součástí této práce je také analýza učebnic nakladatelství Alter, z hlediska využití rostlinných a živočišných taxonů v jednotlivých tematických celcích. Závěry práce slouží k vytvoření představ o tom, jak žáci dané učivo na 1. stupni ZŠ ovládají, a také jak je popsáno v učebnicích nakladatelství Alter. ?Diplomová práce byla řešena v rámci projektu GA JU č. 065/2010/S.? Vedoucí diplomové práce: Mgr. Jan Petr, Ph.D. Katedra biologie

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.