Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pedagogická příprava canisterapeutů a edukační možnosti canisterapie
Korbelová, Šárka ; Počtová, Lenka (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá pedagogickou přípravou canisterapeutů a edukačními možnostmi canisterapie. Dále se zaměřuje na legislativní ukotvení canisterapie v České republice, popisuje využívané canisterapeutické metody a podrobněji popisuje využití canisterapie u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, kde pes působí jako pozitivní činitel terapie. V tématu pedagogická příprava canisterapeutů práce rozebírá nejednotnost přípravy terapeutů v rámci odlišnosti jednotlivých organizací v ČR a poukazuje na přijatelný koncept přípravy převzatý od mezinárodní organizace. V rámci edukačních možností canisterapie se práce zabývá především využití metod AAE při canisterapeutických programech realizovaných ve školách. V závěru se práce věnuje organizacím, které se canisterapií zabývají.
Využití AAE při integraci dětí s ADHD a Downovým syndromem do běžného školního kolektivu
Halíková, Adéla ; Machová, Kristýna (vedoucí práce)
Cílem práce je sledovat vliv AAE u dětí s ADHD a Downovým syndromem.U dětí s ADHD bude sledován vliv na zmírnění projevů hyperaktivity, zlepšení sociálního chování a koncentrace. U dětí s Downovým syndromem pak především jejich integrace do výuky. Cílem práce je posléze na základě praktického využití canisterapie u konkrétních žáků v dané škole dát podněty pedagogicko-psychologické poradně k dalšímu plánování doporučení, která by byla praktikována jak rodinou, tak školou.
Využití psů ve speciálních školách
Kobylková, Anna ; Chaloupková, Helena (vedoucí práce) ; Machová, Kristýna (oponent)
Tato práce je zaměřena na možnosti využití psů u dětí zařazených do speciálních škol s vybranými typy postižení, především s poruchami autistického spektra. Kromě literární rešerše byl také proveden průzkum toho, jak je ve speciálních školách v České Republice rozšířené povědomí o využití psů, a jak případně probíhá. V první části je vypracován přehled dosavadních poznatků o provádění zoorehabilitace u dětí ze speciálních škol. Nejprve je popsána nejednotná terminologie, poté vybrané typy postižení a náležitosti týkající se psů využívaných v zoorehabilitaci. Například to, že psi jsou pro pozitivně působící interakci s lidmi velmi vhodní, nebo že je nutný správný výběr a výcvik psa. Dále jsou shrnuty studie věnující se vlivu psa na fyziologii prostřednictvím snižování tepové frekvence, tlaku krve a hladiny kortizolu nebo zvyšování hladin hormonů asociovaných s pozitivním prožitkem. Na to navazují poznatky o působení psů na postižené děti, zmiňující především výrazný vliv na sociální, ale i další, dovednosti, odstraňování problémového chování a jiné oblasti. Vždy je ovšem potřeba se snažit tvořit studie co nejprůkaznější. Nakonec je zmíněná nutnost dbát na welfare zvířat a dodržovat při provádění zoorehabilitace etiku. Ve druhé části jsou zhodnoceny výsledky dotazníku vyplněného zástupci speciálních škol. Z počtu 59 oslovených škol jich odpovědělo 24, ovšem odpovědí ke zpracování bylo 29. U hodnoceného vzorku byla zjištěna vysoká míra informovanosti škol o možnostech využití psa. Tam, kde je využívali, bylo většinou popisováno vhodné a správné provádění s velmi dobrým účinkem na širokou škálu oblastí, jako jsou například sociální dovednosti, komunikace nebo hrubá a jemná motorika. To vše odpovídá informacím shrnutým v první části práce.
Porovnání motivace a odborné průpravy u jednotlivých forem zoorehabilitace pomocí psů.
TLAČBABOVÁ, Klára
Cílem mé diplomové práce "Porovnání motivace a odborné průpravy u jednotlivých forem zoorehabilitace pomocí psů" je, pomocí literatury, názorů canisterapeutů a pozorování zjistit, jaká je motivace, odborná průprava a časová náročnost všech forem canisterapie. První část se zaměřuje na průřez názorů z teoretické literatury se zaměřením na canisterapii. Popisuji zde rozdíly mezi jednotlivými formami canisterapie a zabývám se také etologií psů. V druhé části, pomocí rozhovorů a pozorování, zjišťuji konkrétní poznatky z canisterapie a konkrétně se také zabývám použitím canisterapie na 1. stupni ZŠ. V závěru své práce shrnuji své postřehy z pozorování, ze zpracovaných rozhovorů a také z vlastní zkušenosti. Také zde hodnotím použitelnost canisterapie na 1. stupni ZŠ.
Využití zoorehabilitace v sociální oblasti
HOŠKOVÁ, Jitka
Ve své bakalářské práci se zabývám využitím zoorehabilitace v sociální oblasti, jejími metodami a možnostmi uplatnění. Cílem práce bylo popsat možné druhy zoorehabilitace, popsat různé způsoby a metody využití zvířat při terapiích, vysvětlit základní pojmy a dále zjistit názory klientů a terapeutů na přínos zoorehabilitace. Teoretická část se zabývá základními pojmy, druhy zoorehabilitace, převážně canisterapií, speciálně cvičenými psy a hipoterapií a dalšími méně rozšířenými druhy rehabilitace za pomoci zvířat. V praktické části jsem pomocí rozhovorů a pozorování zjišťovala, jak zoorehabilitace probíhá ve třech vybraných sociálních zařízeních v Českých Budějovicích.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.