Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Počítačová hra se zaměřením na multiplayer
Kubík, Tomáš ; Plchot, Oldřich (oponent) ; Mikolov, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou jednoduché trojrozměrné počítačové hry, která umožňuje propojení hned několika hráčů najednou prostřednictvím sítě internet (LAN). V této práci je použit a popsán Microsoft XNA Framework. Výsledná hra obsahuje jednu lokaci, kde je možné vidět oblohu, jednoduchý terén, modelované 3D objekty a zjednodušenou fyziku letu.
3D projekce fotek v OpenGL
Ondrejíček, Marián ; Navrátil, Jan (oponent) ; Seeman, Michal (vedoucí práce)
Účelem této práce bylo navržení spůsobu projekce fotek v 3D prostoru za pomocí OpenGL a implementování těchto technik ve formě fungující aplikace. Opisovány jsou také principy Qt toolkitu, ve kterém je naprogramováno uživatelské rozhraní programu. Dále jsou vysvětleny základy interpolace kvaterniónů, které jsou využity při animaci fotek a tvoří jádro kamerového systému. Druhá část je věnována praktické realizaci a popisu jednotlivých částí projektu. Aplikaci se podařilo úspěšně implementovat. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky a nastíneny možnosti budoucího vývoje.
Binokulární vidění
Němcová, Andrea ; Šanda, Jaroslav (oponent) ; Fedra, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá fyziologií binokulárního vidění pro získání prostorového vjemu z dvourozměrných obrázků pomocí brýlí. Je zde pojednáno o anatomii i fyziologii oka a vidění jako nedílných součástech binokulárního vidění, dále pak o samotném binokulárním vidění, pojmech s ním spojených a jeho vývoji v průběhu života. Důležitou součástí je popis vzniku prostorového zrakového vjemu ze dvou dvourozměrných obrázků – stereogramu. Také jsou zde popsány metody 3D projekce, a to zejména ty, které využívají aktivní či pasivní brýle, a krátce i možnosti 3D projekce bez brýlí. Praktická část obsahuje návrh snímání dynamické scény, kde jsou popsány důležité parametry, které ovlivňují proces snímání pomocí dvojice identických videorekordérů. Součástí práce je popis návrhu jednotlivých dynamických scén s ohledem na možnost ověření fyziologických parametrů u člověka. Popsané dynamické scény byly realizovány a následně upraveny ve vhodném softwaru. Natočené videosekvence byly polarizační projekcí promítnuty skupině pozorovatelů, kteří měli tato videa subjektivně i objektivně zhodnotit.
Augmented Reality in CAVE
Kolčárek, Michal ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to develop an application for mobile platform iOS. This application will take advantages of augmented reality and Cave Automatic Virtual Environment. Main target of this thesis is to explore possibilities and obstacles of developing application for iOS platform using standard augmented reality framework in CAVE. Main part is dedicated to experimenting with markers in CAVE, which leads to obtaining some knowledge leading to designing appropriate markers and optimizing the recognition process. Its purpose is the improvement of user experience in this environment and provision of some additional information and possibilities of interaction with the object displayed.
Zobrazování 3D dat
Bastl, Petr ; Petyovský, Petr (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Tato práce seznamuje s metodami zprostředkovávajícími pozorovateli prostorový vjem. Podává přehled stereoskopických metod jako SIRDS, anaglyf a projekce pomocí dvojice projektorů a polarizačních filtrů. Je zde také popsán postup při generování pohledu na 3D scénu tzv. DIBR metodou. V práci je také uveden přehled technologií a formátů dat pro projekci a přenášení prostorového obrazu.
Binokulární vidění
Němcová, Andrea ; Šanda, Jaroslav (oponent) ; Fedra, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá fyziologií binokulárního vidění pro získání prostorového vjemu z dvourozměrných obrázků pomocí brýlí. Je zde pojednáno o anatomii i fyziologii oka a vidění jako nedílných součástech binokulárního vidění, dále pak o samotném binokulárním vidění, pojmech s ním spojených a jeho vývoji v průběhu života. Důležitou součástí je popis vzniku prostorového zrakového vjemu ze dvou dvourozměrných obrázků – stereogramu. Také jsou zde popsány metody 3D projekce, a to zejména ty, které využívají aktivní či pasivní brýle, a krátce i možnosti 3D projekce bez brýlí. Praktická část obsahuje návrh snímání dynamické scény, kde jsou popsány důležité parametry, které ovlivňují proces snímání pomocí dvojice identických videorekordérů. Součástí práce je popis návrhu jednotlivých dynamických scén s ohledem na možnost ověření fyziologických parametrů u člověka. Popsané dynamické scény byly realizovány a následně upraveny ve vhodném softwaru. Natočené videosekvence byly polarizační projekcí promítnuty skupině pozorovatelů, kteří měli tato videa subjektivně i objektivně zhodnotit.
Počítačová hra se zaměřením na multiplayer
Kubík, Tomáš ; Plchot, Oldřich (oponent) ; Mikolov, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou jednoduché trojrozměrné počítačové hry, která umožňuje propojení hned několika hráčů najednou prostřednictvím sítě internet (LAN). V této práci je použit a popsán Microsoft XNA Framework. Výsledná hra obsahuje jednu lokaci, kde je možné vidět oblohu, jednoduchý terén, modelované 3D objekty a zjednodušenou fyziku letu.
Augmented Reality in CAVE
Kolčárek, Michal ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to develop an application for mobile platform iOS. This application will take advantages of augmented reality and Cave Automatic Virtual Environment. Main target of this thesis is to explore possibilities and obstacles of developing application for iOS platform using standard augmented reality framework in CAVE. Main part is dedicated to experimenting with markers in CAVE, which leads to obtaining some knowledge leading to designing appropriate markers and optimizing the recognition process. Its purpose is the improvement of user experience in this environment and provision of some additional information and possibilities of interaction with the object displayed.
3D projekce fotek v OpenGL
Ondrejíček, Marián ; Navrátil, Jan (oponent) ; Seeman, Michal (vedoucí práce)
Účelem této práce bylo navržení spůsobu projekce fotek v 3D prostoru za pomocí OpenGL a implementování těchto technik ve formě fungující aplikace. Opisovány jsou také principy Qt toolkitu, ve kterém je naprogramováno uživatelské rozhraní programu. Dále jsou vysvětleny základy interpolace kvaterniónů, které jsou využity při animaci fotek a tvoří jádro kamerového systému. Druhá část je věnována praktické realizaci a popisu jednotlivých částí projektu. Aplikaci se podařilo úspěšně implementovat. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky a nastíneny možnosti budoucího vývoje.
Zobrazování 3D dat
Bastl, Petr ; Petyovský, Petr (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Tato práce seznamuje s metodami zprostředkovávajícími pozorovateli prostorový vjem. Podává přehled stereoskopických metod jako SIRDS, anaglyf a projekce pomocí dvojice projektorů a polarizačních filtrů. Je zde také popsán postup při generování pohledu na 3D scénu tzv. DIBR metodou. V práci je také uveden přehled technologií a formátů dat pro projekci a přenášení prostorového obrazu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.