Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvorba Jana Klusáka a Marka Kopelenta
Nečaský, Jan ; KAŇKA, Michal (vedoucí práce) ; PETRÁŠ, Miroslav (oponent)
Bakalářská práce o fenoménu Nové hudby a dvou představitelích Marku Kopelentovi a Janu Klusákovi. Práce je rozdělena na dvě části, část teoreticko-historickou a analytickou. Teoreticko-historická část pojednává o Nové hudbě a hudebním ţivotě obou skladatelů, jejich působení v hudebních tělesech Musica viva pragensis (Kopelent) a Komorní harmonii (Klusák) o moderních postupech, která skladatele ovlivnila. Tato část je rozdělena na tři kapitoly. První se týká Nové hudbě a charakterizuje ji, další pojednávají o skladatelích. Druhá část bakalářské práce je analytická. Jedná se o rozbor skladeb Jitřní chvalozpěv (1978) Marka Kopelenta a VII. invence pro orchestr (1972−73) Jana Klusáka. Práce je napsána s pouţitím uvedené literatury a na základě osobních rozhovorů s oběma skladateli. V analytické části jsou přiloţeny skeny rozebíraných partitur.
Současná barokní interpretace
Čepická, Markéta ; ŠTRAUS, Ivan (vedoucí práce) ; PANOCHA, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce zpracovává základy barokní interpretace. Porovnává názory mnoha mistrů a vychází primárně ze dvou knih - z knihy Hudba baroka Vratislava Bělského a z Interpretace 17. a 18. století Arnolda Dolmetsche.
Tektonika hudby 20. a 21. století z pohledu komplexní analýzy hudební struktury
Krejča, Tomáš ; TICHÝ, Vladimír (vedoucí práce) ; KVĚCH, Otomar (oponent)
Abstrakt Tato disertační práce se snaží o systematické uchopení málo reflektovaného fenoménu tektoniky. Jejím cílem je zmapovat podobu tektoniky jako dynamického strukturačního procesu se zaměřením na hudební struktury hudby 20. a 21. století. Práce vykresluje tektoniku jako komplexní nástroj artikulace hudebního a obecně zvukového materiálu. Reflektuje dosavadní stav bádání na domácím poli a přináší i dílčí pohledy ze světa, kde však naráží na terminologickou odlišnost a praktickou neexistenci tektoniky jako termínu ani jako hudebněvědního oboru či disciplíny. Tektonika jako systematicky pojatá disciplína reflektující tektoniku jako fenomén je tak do jisté míry českým (československým) specifikem. V rámci vlastní koncepce tektoniky soudobé hudby je v disertaci předloženo tektonické schéma obecného strukturačního procesu. Je vymezena struktura jako systém, definovány a popsány jsou některé tektonické funkce a principy. Práce, ačkoli se o to poctivě snaží, nemá ambici být komplexním, úplným a systematicky precizovaným konceptem tektoniky. Z hlediska variability, proměnlivosti a neustálého vývoje hudebního jazyka, jehož je tektonika organickou součástí, a jenž artikuluje a zkoumá jím být ani nemůže. Přesto věříme, že tato práce bude užitečným vhledem a možným úvodem k bližšímu zkoumání tektoniky jako klíčového fenoménu strukturace hudební látky.
Nové interpretační prostředky v soudobé české hudbě pro kytaru
Mazan, Josef ; RAK, Štěpán (vedoucí práce) ; KLAUS, Miloslav (oponent)
Tato disertační práce se zabývá výzkumem nových interpretačních prostředků v díle českých soudobých skladatelů pro kytaru. Bylo vybráno devatenáct děl, v rozmezí od roku 1943 do roku 2015. Materiál získaný analýzou je prostřednictvím srovnávání rozebírán do větší hloubky. Výsledek bádání lze shrnout do teze, že psát dobře pro kytaru znamená rozumět problematice pravé ruky. V kapitole o instrumentaci se zabývám touto problematikou hlouběji. Cílem této práce je inspirovat novou tvorbu pro kytaru.
Vývoj nároků na interpretaci děl českých skladatelů pro bicí nástroje od 60.let 20.stol. po současnost
Veselý, Šimon ; MIKOLÁŠEK, Daniel (vedoucí práce) ; BARTOŇ, Hanuš (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o rostoucí tendenci skladatelů české artificiální hudby od 60. let 20. století až po současnost objevovat nové technické možnosti bicích nástrojů a následně je aplikovat do tvůrčího procesu. Práce obsahuje několik poznámek k historickému přehodnocování bicího nástroje jakožto kompozičního činitele v rukou skladatele a jeho emancipace v tvorbě českých skladatelů. Práce obsahuje několik teoretických a interpretačních analýz, konkrétně analýzy děl Miloslava Kabeláče, Marka Kopelenta a Daniela Chudovského. Cílem práce je poukázat na prohlubující se nároky na interpretaci děl soudobé hudby pro bicí nástroje, ale také na rezonující pluralitu a otevřenost různých skladatelských osobností vybraného období.
Česká tvorba koncertního melodramu 2. poloviny 20. století a začátku 21.
Kux, Martin ; FILAS, Juraj (vedoucí práce) ; KURZ, Ivan (oponent)
Bakalářská práce s názvem Česká tvorba koncertního melodramu 2. poloviny 20. století a začátku 21. století s analýzou čtyř vybraných děl se zabývá pohledem na tvorbu českého koncertního melodramu jako specifického žánru, spojujícího mluvené slovo a hudební složku, který u nás má historicky významnou tradici. Hlavní zacílení práce je směřováno na chronologický vývoj a různá skladatelská pojetí u nás v cca posledních 50 letech. Pro názornou demonstraci problematiky jsou v práci prezentovány čtyři melodramy autorů různých generací. Prostřednictvím jejich analýzy práce zachycuje, jakými stylovými směry a vývojem forma českého koncertního melodramu prochází.
Hudební a mimohudební prvky vč. audiovizuálních v hudbě pro bicí nástroje ve 20. a 21. století
Sokolov, Oleg ; MIKOLÁŠEK, Daniel (vedoucí práce) ; MAZOUROVÁ, Markéta (oponent)
Práce pojednává především o hudbě pro bicí nástroje 20. a 21. století. Poskytuje odborné veřejnosti vhled do problematiky výskytu a praktického užití hudebních a mimohudebních prvků v souvislosti s možnostmi stále se rozšiřujícího se spektra prvků audiovizuálních. Na příkladu analýzy několika premiérovaných skladeb českých autorů ukazuje možné směry vývoje tohoto druhu kompozice. Zabývá se rovněž obecným přínosem multimediálního světa pro svět klasické hudby.
Sto zvířat, legenda českého Ska, čtvrt s toletí na scéně
Klazar, Tomáš ; ROUČEK, Jaroslav (vedoucí práce) ; REJLEK, Vladimír (oponent)
Tato práce se zabývá dvaceti pětiletou existencí kapely Sto zvířat, která jako jedna z nejvýraznějších skupin porevoluční hudební scény úspěšně funguje i v současnosti. Autor se snaží nalézt odpovědi na otázku, proč právě tato kapela vydržela na výsluní tak dlouho. Práce popisuje příčiny vzniku Sto zvířat, definuje žánr ska, přináší kompletní biografii a diskografii skupiny a snaží se představit i další hudební aktivity současných členů souboru.
Přínos běloruských skladatelů kytarové l iteratuře 20. - 21.století.
Krein, Nikita ; RAK, Štěpán (vedoucí práce) ; ZELENKA, Milan (oponent)
Tato práce se zabývá přínosem běloruských skladatelů kytarové literatuře 20. - 21. století. Cílem práce je poukázat na významnou roli autorů běloruské kytarové školy ve vytváření kytarového repertoáru nejen v běloruském kontexu. V první části práce jsem se zaměřil jednak na tvorbu profesionálních skladatelů komponujících pro kytaru, jednak na dílo běloruských kytaristů skladatelů. Systematizoval jsem také vydaný notový materiál a metodické publikace týkající se kytary, od historicky notového kytarového sborníku v Bělorusku až do současnosti. V druhé části práce jsem analyzoval vybrané kytarové dílo běloruského autora - " Koncert pro kytaru, smyčcové nástroje a zvony " Galiny Gorelovové. Při určování přínosu běloruských skladatelů kytarovému repertoáru jsem nejprve analyzoval pozadí profesionálního kytarového vzdělávání a interpretace v Bělorusku sovětské éry, neboť právě to položilo základy novodobé profesionální kytarové skladatelské školy. Tvorbu jednotlivých skladatelů jsem analyzoval na základě jejich interpretační, pedagogické a skladatelské činnosti v historickém a hudebně - kulturním kontextu. Třídílný " Koncert pro kytaru, smyčcové nástroje a zvony " G. Gorelovové jsem analyzoval zejména z pohledu kytarového partu, jeho role v tomto díle, dramaturgického obsahu a formy.Podařilo se mně systematizovat tvorbu běloruských skladateků kytaristů i nekytaristů a vydávání jejich děl a zařadit je do širšího kontextu vývoje běloruské kytarové školy. Přínosem této práce je upozornění na důležitou roli běloruských skladatelů ve vytváření kytarového repertoáru nejen v Bělorusku. Na základě zjištěných údajů je možné tvrdit, že běloruští kytaristé a skladatelé přináší velký vklad do rozvoje kytarové literatury 20. - 21. století.
Filmy oceněné Akademií v kategoriích zvuku
Bartošová, Veronika ; KLENKA, Jiří (vedoucí práce) ; ČENĚK, Jan (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o udílení cen Oscar americkou filmovou Akademií a o filmech, které získaly ocenění v kategoriích zvuku. V první části se práce zabývá historií Akademie a způsobem hlasování o nominacích i vítězných snímcích. Druhá část obsahuje rozbor zvukové složky vybraných filmů, které byly oceněny. Cílem je sledovat vývoj zvukové složky v těch nejlepších amerických filmech v průběhu téměř 85 let a pokusit se odhalit důvody jejich vítězství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.