| |
|
Vibrafon
Kasal, Jan ; MAZOUROVÁ, Markéta (vedoucí práce) ; BARTOŇ, Hanuš (oponent)
Jednotlivé kapitoly přináší přehled o rozdělení idiofonů. Nastiňují historii
vibrafonu a jeho počátky, až po popis nástroje. Snažil jsem se najít různé
výrobce vibrafonu po celém světě. Zabývám se způsobem hry, druhy paliček a
jejich techniky držení. Shromáždil jsem seznam nejdůležitějších a
nejvýznamnějších hráčů vibrafonu od jeho počátku až po současnost, a to jak
interprety ve světě tak i v České republice. Poslední kapitola obsahuje výběr
skladeb (různých žánrů) různého provedení určených pro vibrafon.
Při práci jsem získal mnoho cenných informací od pedagogů na melodické
nástroje a především specialistů na vibrafon, interpretů a studentů. Věřím, že
vibrafon a další zatím nepříliš známé bicí nástroje budou mezi veřejností v České
republice čím dál známější a oblíbenější. A to na takové úrovni, aby se naši
interpreti mohli rovnat ve větší míře s kvalitou interpretů zahraničních.
|
|
Nebojša Jovan Živković - život a dílo
Vytiska, Miroslav ; Mazourová, Markéta (vedoucí práce) ; Havlík, Jaromír (oponent) ; Honda-Černochová, Junko (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na významného srbského bubeníka a skladatele Nebojšu Jovana Živkoviće. Práce se zabývá osobností Nebojši Jovana Živkoviće a jeho dosavadním životním dílem se zaměřením na jeho sólovou i komorní tvorbu. Tato práce předkládá můj pohled na Nebojšu Jovana Živkoviće, kterého považuji za jednoho z nejlepších bubeníků a skladatelů současné doby.
V práci je k naleznutí biografie Nebojši Jovana Živkoviće, stručný rozhovor a charakteristika některých jeho skladeb. V závěru se tato práce zabývá i působením jeho skupiny Jovan Perkussion Projekt, kde se zmiňuji stručně i o členech tohoto seskupení. Na konci práce přikládám přehledný soupis jeho tvorby.
|
|
Reprezentativní díla soudobé evropské skladatelské tvorby pro sólové bicí nástroje
Mazourová, Markéta ; Vlasák, Vladimír (vedoucí práce) ; Vičar, Jan (oponent) ; Opršál, Martin (oponent)
Reprezentativní díla soudobé evropské skladatelské tvorby
pro sólové bicí nástroje je rozvržena do tří oddílů, které na sebe navazují a vzájemně se doplňují. Jejich tematická blízkost je zvýrazněna stejným, v daném případě výhradně abecedním uspořádáním hesel.
Jednotlivé oddíly, do nichž je práce rozvržena, mají následující pojmenování:
1.oddíl
Průvodce světem bicích nástrojů
2.oddíl
Svět bicích nástrojů
3.oddíl
Soudobá díla pro sólové bicí nástroje
Průvodce světem bicích nástrojů je překladovým slovníkem, shrnujícím všechna hesla, která se zabývají nejen bicími nástroji a elasmatofony, ale i vším, co s nimi jakkoliv souvisí.
Překlad kteréhokoliv hesla musí být nositelem informace bez odkazu, nebo s odkazem.
První typ obsahuje informaci úplnou, druhý typ informaci neúplnou, tj. informaci, která musí být dokončena
v naučném slovníku,
nazvaném,
Svět bicích nástrojů.
První část informace obsahuje popis, převzatý z překladového slovníku. Část druhá přináší úplně novou informaci, zpracovanou ve formě shrnujícího výkladu.
Teprve na tuto celistvou informaci může navázat poslední oddíl,
nazvaný, Soudobá díla pro sólové bicí nástroje.
Cílem této, prakticky pojaté části, je vyhledávání a shromažd´ování informací, vztahujících se k autorům, jejich tvorbě a k vybraným skladbám, určeným k rozboru.
Jednotlivé kompozice, včetně notového materiálu a grafů, jsou zařazeny do samostat-ných ?autorských obálek?.
Po nich následuje přehled autorů a jejich hudebních děl, která uzavírají celou disertační práci.
|
| |