Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zastřešení planetária
Vojta, Radek ; Šmak, Milan (oponent) ; Buchta, Stanislav (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo navrhnout a posoudit dřevěnou nosnou konstrukci planetária pro lokalitu Brna a výšku konstrukce 10 m. Navržený objekt planetária je tvořen kopulí a halou, které staticky působí samostatně. Konstrukce je navržena z lepeného lamelového dřeva, rostlého dřeva a ocelových táhel, prstence a spojovacích prvků. Spodní stavba je řešena železobetonovými kotevními bloky vetknutými do základových patek, které jsou vzájemně spojeny základovými pasy. Nosnou konstrukci kopule tvoří oblouková žebra společně s vaznicemi a vrcholovým prstencem. Stabilitu zajišťují 4 pole diagonálních ztužidel umístěných mezi vaznicemi. Nosnou konstrukci haly tvoří střešní a stěnová žebra vzájemně spojená rámovými rohy společně se střešními a stěnovými vaznicemi. Ve štítových stěnách je konstrukce doplněna sloupy. Stabilitu zajišťují diagonály a svislice umístěné mezi stěnovými vaznicemi společně vytvářejícími příhradový systém.
Dálniční most přes silnici II/464
Mezera, David ; Koláček, Jan (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Náplní bakalářské práce je vyřešení přeložky pozemní komunikace II/464. Jedná se o most o jednom poli z dodatečně předpjatého betonu. Byly navrženy 3 studie, z nichž jedna byla zpracována v rámci této bakalářské práce. Vybrána byla varianta č. 3 dvojdeskotrám. Statický model byl vytvořen v softwaru Scia engineer 15.2. a posudky byly zpracovány ručně podle eurokódu. Účinky větru, sněhu, rozjezdové a brzdné síly byly zanedbány.
Most na silnici II/369
Gratza, Jonáš ; Požár, Michal (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Náplní bakalářské práce je řešení silničního mostu o jednom poli. Most leží na pozemní komunikaci II/369 přes řeku Branná. V rámci práce byly vypracovány 3 studie z kterých byla vybrána varianta č.1. Jedná se o dodatečně předpjatou deskotrámovou konstrukci. Statický model společně s modelem zatížení a jeho účinky byly řešeny v programu Scia Engineer 15.2. Posudky jsou zpracovány ručně podle Eurokódu. Zatížení větrem, sněhem a horizontálními silami od dopravy bylo zanedbáno.
Novostavba rodinného domu v Poříčí nad Sázavou
Figuli, Juraj ; Perla, Jan (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na návrh a posouzení nosných prvků stropní konstrukce dvou-podlažního rodinného domu. Součást desky tvoří dvojice průvlaků a překladů. Pro velkorozponové průvlaky jsem zvolil dvě varianty řešení. První variantu tvoří čistě železobetonové prvky a v druhé variantě je pro průvlaky použito předpětí, kvůli požadavku snížení konstrukční výšky. Základní model, jsem řešil pomocí výpočetního programu Scia Engineer 2013, a to tak, že jsem v programu udělal plošný model stropní desky a prutové prvky jsem připojil k desce jako žebra. Zvoleným předpětím se snížila konstrukční výška, a tak se docílilo požadovaného vzhledu.
Optimalizace žebra na křídle letounu
Kopřiva, Lubomír ; Suchánek, Miroslav (oponent) ; Petruška, Jindřich (vedoucí práce)
Topologická optimalizace je metoda poskytující nový směr v navrhování technických objektů. Cílem topologické optimalizace je stanovení optimálního rozložení materiálu v návrhovém prostoru. Tato diplomová práce je zaměřená na optimalizaci žebra č.6 v křídle letounu EV-55 užitím softwaru HW/OptiStruct 7.0 obsaženého v softwarovém balíku HyperWorks 7.0. Optimalizace žebra byla počítána ve čtyřech rozdílných zatěžovacích případech. Výsledné tvary žebra byly testovány pevnostním výpočtem v softwaru ANSYS 10.0. Nakonec byla získaná data hmotností optimalizovaných žeber porovnána s hmotností žebra původního.
Obytný dům ERASMUS, Brno
Kolibač, Radek ; Jeneš, Rostislav (oponent) ; Podroužková, Božena (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo navrhnout a posoudit typické prvky 5. nadzemního podlaží monolitické železobetonové konstrukce obytného domu. Vodorovné nosné konstrukce tvoří spojitá deska o šesti polích se ztužujícími žebry, které se nacházejí pod obvodovým pláštěm, obousměrně prostě podepřená deska podesty, dále schodišťový trám a překlady v prostorách chodeb a lodžií. Svislé nosné konstrukce tvoří stěny a sloupy.
Dřevěná nosná konstrukce víceúčelové haly
Matuška, Martin ; Sýkora, Karel (oponent) ; Straka, Bohumil (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je navrhnout a posoudit nosnou konstrukci zastřešení víceúčelové haly na stálá, klimatická a provozní zatížení. Hala má tvar eliptické kopule s vysazením pro vstupní otvor. Maximální rozpětí konstrukce je 60,0m, výška v nevyšším bodě činí 18,0m. Hlavními nosnými prvky konstrukce jsou radiálně rozmístěná zakřivená žebra z lepeného lamelového dřeva třídy SA(GL24).
Monolitická ŽB deska s žebry
Dvořák, Vít ; Perla, Jan (oponent) ; Strnad, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší návrh železobetonové monolitické liniově podepřené křížem vyztužené stropní desky a návrh podporujících železobetonových žeber. Půdorysný tvar desky je obdélník a deska je 1x výškově zalomená. Obsahem práce je výpočet a návrh vyztužení desky a žeber. Pro výpočet vnitřních sil byl použit výpočetní program Scia Engineer 14 a také kontrolní ruční výpočet. Stropní deska s žebry se nachází v 1. NP polyfunkčního domu. Ostatní části objektu práce neřeší.
Stropní deska s žebry nad rohovými okny
Tuchyňová, Andrea ; Zich, Miloš (oponent) ; Strnad, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na návrh stropní železobetonové desky s žebry nad rohovými okny. Deska má obdélníkový půdorys a uprostřed se nachází velký otvor pro schodiště. Deska je dimenzována na mezní stav únosnosti a mezní stav použitelnosti. V rámci prutového modelu byly silovou metodou stanoveny vnitřní síly na žebru, které byly porovnány s vnitřními sílami na prostorovém modelu desky vytvořeným v programu Scia Engineering.
Předpjatý most přes vodní tok
Kačer, Karel ; Nečas, Radim (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Jako téma bakalářské práce jsem zvolil statické řešení přemostění pozemní komunikace. Jedná se o skutečnou silnici první třídy nacházející se nedaleko města Kolín ve středočeském kraji. Most bude sloužit k převedení dopravy přes tamější Sendražický potok. Na počátku jsem stanovil 3 základní varianty hlavní nosné konstrukce a po sléze vybral jednu pro podrobnější zpracování. Jedná se o železobetonovou desku ztuženou dvěma předepnutými žebry, překlenující rozpětí 18,3m. Výpočet je realizován za pomoci softwaru Scia Engeneer v souladu s evropskými normami.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.