Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Názory dětí na atletiku a jejich postoje k tréninku v atletických klubech Prahy 6 (komparační studie)
Drncová, Lucie ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Název diplomové práce: Názory dětí na atletiku a jejich postoje k tréninku v atletických klubech Prahy 6 (komparační studie) Zpracovala: Bc. Lucie Drncová Vedoucí diplomové práce: PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D. Cíle práce: zjištění názorů na atletiku a postojů k tréninku u dětí mladšího školního věku ve vybraných klubech Prahy 6 a monitorování oblíbenosti vybraných světových a českých atletů a znalost významných atletických osobností dětmi této věkové kategorie. Metodika práce: pro splnění cíle jsme použili dotazníkové šetření. Požádali jsme čtyři atletické kluby Prahy 6, které se věnují práci s mládeží. Od respondentů jsme vybrali n=154 správně vyplněných dotazníků. Dotazníky jsme rozdělili podle pohlaví, ale také podle věkových kategorií. Věková kategorie byla ve věku od 8 do 12 let. Hlavním předmětem a cílem výzkumu bylo zjištění postojů, názorů a motivace dětí k atletice a k jednotlivým atletickým disciplínám. Ve výzkumu jsme také zjišťovali znalost nejznámějších atletických osobností jak zahraničních, tak i tuzemských. Výsledky práce: Výzkum nám ukázal, že nejsou velké rozdíly v postojích a názorech mezi chlapci a děvčaty ani mezi věkovými kategoriemi. Hlavním důvodem, proč se děti začínají věnovat atletice, je radost z pohybu a zábava. Zábava je představena v pohybové činnosti, v programu tréninku...
Základní atletický trénink budoucích atletů
Greinerová, Monika ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Krátký, Petr (oponent)
Název: Základní trénink budoucích atletů Cílem této práce je analýza výkonnostního vývoje testového souboru dětí a mládeže po absolvování roční základní atletické přípravy. Dalším cílem bylo zjištění rozdílu velikosti výkonnostního přírůstku mezi dívkami a chlapci v jednotlivých ročnících a mezi skupinami s různou četností tréninku. Testování bylo provedeno na skupině atletů ve věku 12 - 15 let v 6. -9. ročníku. Testovaní prošli vstupním měřením, následnými kontrolními a výstupními měřeními. Účastnili se množství závodů, jejichž výsledky jsem zaznamenala a také vyhodnotila. Vstupní měření proběhla v září 2013, výstupní měření následně po roce, v září 2014. Výsledky byly přepočteny, porovnány a vyhodnoceny. Ve své práci jsem zkoumala velikost výkonnostních přírůstků chlapců a dívek z jednotlivých ročníků za jeden rok. Porovnávala jsem rozdíl v přírůstcích výkonnosti jednak u chlapců a dívek, jednak u dětí trénujících s různou týdenní četností. Potvrdilo se, že děti, které trénovaly týdně více než 3x, dosáhly rychlejšího výkonnostního růstu a lepších výsledků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Atletické dovednosti žáků
Štvánová, Anna ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Atletické dovednosti žactva Cíle: Popsat atletické dovednosti žáků sportovního gymnázia (neatletů) a porovnat je s atletickými dovednostmi dětí z atletického klubu. Pro popis daných dovedností vymyslet hodnotící tabulky. Naměřit a porovnat testy všeobecné výkonnosti obou skupin s populací, a poté mezi sebou. Metody: Observační průřezová studie, pozorování, popisná analýza, videozáznam, škálování, komparace Výsledky: Žáci gymnázia nedosáhli podobných výsledků v testech všeobecné výkonnosti. Nejmenší rozdíly v motorických testech byly zaznamenány ve skoku dalekém, v ostatních testech se liší. V překážkách se žáci od atletů liší, jak jsem předpokládala. Předpoklad, že nejlepší děti v testech všeobecné výkonnosti budou nejlepší i v motorických testech se mi nepotvrdil úplně. U žáků byl tento předpoklad jasnější, u atletů ne vždy nejlepší výkony patřily těm nejlepším v motorických testech. Klíčová slova: Žactvo, pohybová dovednost, výkonnost, motorické testy, starší školní věk
Variabilita provedení atletických disciplín staršího žactva
Hykeš, Radek ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Červinka, Pavel (oponent)
Název Variabilita provedení atletických disciplín staršího žactva Cíle Cílem práce bylo zjistit jakým způsobem a v jakém rozsahu se mění technické provedení atletických disciplín u kategorie staršího žactva při provedení z místa, nebo z krátkého rozběhu, oproti provedení z celého rozběhu, tedy při vyšší rychlosti. Metody Práce byla koncipována jako teoreticko-empirické šetření, kde bylo použito kvantitativní a kvalitativní hodnocení úrovně kondiční a technické připravenosti probandů. Výsledky Nejlepší hodnocení a tím i vysokou míru variability má testovaný č. 5, který se dostal na hodnotu 0,71, která poukazuje na výbornou techniku disciplín i při zvýšené rychlosti provedení. Následuje testovaný č. 4, který se dostal na hodnotu 0,40. Z testování vyplývá, že tito dva testovaní jsou zároveň nejlepší v motorických testech, kde dosahují nadprůměrných výsledku, můžeme tedy konstatovat, že ten, kdo je na vyšší úrovni kondiční připravenosti zvládá lépe techniku atletických disciplín i s přidáním vyšší rychlosti. Do kladných hodnot se také dostal testovaný č. 6, který se dostal na hodnotu 0,20, která také značí lepší technické provedení ve vyšší rychlosti. Ostatní testovaní se v provedení s vyšší rychlostí vždy zhoršili, nejhůře testovaný č. 3, který se zhoršil o 0,72. Ostatní testovaní se zhoršili...
Základní atletický trénink budoucích atletů
Greinerová, Monika ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Krátký, Petr (oponent)
Název: Základní trénink budoucích atletů Cílem této práce je analýza výkonnostního vývoje testového souboru dětí a mládeže po absolvování roční základní atletické přípravy. Dalším cílem bylo zjištění rozdílu velikosti výkonnostního přírůstku mezi dívkami a chlapci v jednotlivých ročnících a mezi skupinami s různou četností tréninku. Testování bylo provedeno na skupině atletů ve věku 12 - 15 let v 6. -9. ročníku. Testovaní prošli vstupním měřením, následnými kontrolními a výstupními měřeními. Účastnili se množství závodů, jejichž výsledky jsem zaznamenala a také vyhodnotila. Vstupní měření proběhla v září 2013, výstupní měření následně po roce, v září 2014. Výsledky byly přepočteny, porovnány a vyhodnoceny. Ve své práci jsem zkoumala velikost výkonnostních přírůstků chlapců a dívek z jednotlivých ročníků za jeden rok. Porovnávala jsem rozdíl v přírůstcích výkonnosti jednak u chlapců a dívek, jednak u dětí trénujících s různou týdenní četností. Potvrdilo se, že děti, které trénovaly týdně více než 3x, dosáhly rychlejšího výkonnostního růstu a lepších výsledků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Názory dětí na atletiku a jejich postoje k tréninku v atletických klubech Prahy 6 (komparační studie)
Drncová, Lucie ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Název diplomové práce: Názory dětí na atletiku a jejich postoje k tréninku v atletických klubech Prahy 6 (komparační studie) Zpracovala: Bc. Lucie Drncová Vedoucí diplomové práce: PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D. Cíle práce: zjištění názorů na atletiku a postojů k tréninku u dětí mladšího školního věku ve vybraných klubech Prahy 6 a monitorování oblíbenosti vybraných světových a českých atletů a znalost významných atletických osobností dětmi této věkové kategorie. Metodika práce: pro splnění cíle jsme použili dotazníkové šetření. Požádali jsme čtyři atletické kluby Prahy 6, které se věnují práci s mládeží. Od respondentů jsme vybrali n=154 správně vyplněných dotazníků. Dotazníky jsme rozdělili podle pohlaví, ale také podle věkových kategorií. Věková kategorie byla ve věku od 8 do 12 let. Hlavním předmětem a cílem výzkumu bylo zjištění postojů, názorů a motivace dětí k atletice a k jednotlivým atletickým disciplínám. Ve výzkumu jsme také zjišťovali znalost nejznámějších atletických osobností jak zahraničních, tak i tuzemských. Výsledky práce: Výzkum nám ukázal, že nejsou velké rozdíly v postojích a názorech mezi chlapci a děvčaty ani mezi věkovými kategoriemi. Hlavním důvodem, proč se děti začínají věnovat atletice, je radost z pohybu a zábava. Zábava je představena v pohybové činnosti, v programu tréninku...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.