Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Řešení kázeňských problémů začínajícím učitelem ve spolupráci s kolegy, odborníky a poradenskými zařízeními
ŠTĚCHOVÁ, Iva
Diplomová práce se zabývá problematikou kázeňských problémů ve třídě, třídním klimatem, vztahy mezi vyučujícím a dětmi, vyučujícím a rodiči žáků a také žáků mezi sebou. V práci je uvedeno, jak by se měly kázeňské problémy řešit, a i to, jak jsou problémy řešeny v reálných situacích. Týká se období začátku profese, tedy začínajících učitelů a jejich vlastních možností řešení školních neshod, jejich spolupráci při řešení třídního problému s jejich kolegy ve škole i mimo ni. Práce je dále zaměřena na obecné povědomí o možnostech spolupráce začínajících učitelů se školskými poradenskými zařízeními. Práce poukazuje na téma nekázně jak ze situací v České republice, tak i ze Španělska, Portugalska i Číny.
Žákovské percepce projevů nekázně ve vyučování na základních školách
Černohousová, Kateřina ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Tématem diplomové práce je nekázeň ve vyučovacím procesu na základě vnímání této problematiky žáky druhého stupně. Cílem teoretické části diplomové práce je s oporou o odbornou literaturu zpracovat pojmový aparát a dále ukázat, jak se v odborné literatuře tematizuje problematika kázně a nekázně ve vyučování u žáků druhého stupně s akcentem především na příčiny nekázně, úlohu učitele a řešení nekázně. Teoretická část obsahuje vymezení pojmu kázeň a percepce. Dále jsou v práci charakterizovány projevy školní nekázně, vybrané příčiny nekázně a kázeňské prostředky. V práci je také kladen důraz na úlohu učitele, především na autoritu učitele, jeho dovednosti a vlastnosti. Také jsou zde stručně popsány vývojové zvláštnosti staršího školního věku ve vztahu ke kázni. Praktická část je vystavěna na dotazníkovém šetření a využití skupinových rozhovorů u žáků osmých a devátých tříd základní školy. Hlavním cílem praktické části diplomové práce je zjistit pomocí dotazníkového šetření a skupinových rozhovorů, jak žáci druhého stupně základní školy vnímají kázeň a nekázeň ve vyučování. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že nejčastějšími druhy nekázně ve vyučování je nedovolená komunikace a drzost k učitelům. Nejfrekventovanější příčinami neukázněného chování je dle dotazovaných žáků nuda a učitel bez autority....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.