Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza dětské kresby jako doplňující prostředek při posuzování školní neúspěšnosti
Vyšatová, Markéta ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možností nalézt v dětské kresbě projevy, které by mohly pomoci při odkrývání školní neúspěšnosti. Skládá se z teoretické a výzkumné části. Teoretická část vychází z poznatků odborné literatury a praxe. V první kapitole jsou popsány příčiny a projevy školní neúspěšnosti. Druhá kapitola se zabývá kresbou a kresebnými testy. Ve třetí kapitole popisuji metody a techniky použité v samotném výzkumu. Výzkumná část obsahuje šetření, jehož hlavním cílem bylo potvrdit určité rysy obsahující kresbu neúspěšného žáka. Výsledků šetření bylo dosaženo pomocí kresby, "Dotazníku sebepojetí školní úspěšnosti žáků" autorů Z. Matějčka a M. Vágnerové, analýzy průměru známek a rozhovorů s učitelkami. Cílem práce je charakterizovat projevy neúspěšného žáka v kresbě.
Možnosti rozvoje sebepojetí u dětí se specifickými poruchami učení a chování
Chvátalová, Markéta ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Smyslem tohoto textu je poukázat na dítě se specifickými poruchami učení a chování jako na neopakovatelnou osobnost a jako na bytost, která má svou hodnotu. S tím vším souvisí, jak se dítě vnímá, sebehodnotí. Sebepojetí dětí se utváří v prostředí rodiny, školy a vrstevníků. Škola sebepojetí dítěte nejvíce ohrožuje, ale zároveň má nejvíce možností tomuto ohrožení a snižování sebepojetí předcházet, formovat jej a rozvíjet. Teoretická část je zaměřena na utváření sebepojetí s ohledem na psychický vývoj dítěte, specifika dětí s poruchami učení a chování, utváření sebepojetí ve školním prostředí a situace, které sebepojetí dětí ohrožují. Zároveň jsme nastínili i několik možností, jak ohroženému sebepojetí předcházet, formovat a rozvíjet. V empirické části jsme zkoumali, zda se liší sebepojetí dětí se specifickými poruchami učení a chování od dětí, které tyto poruchy nemají. K tomu jsme použili standardizovaný dotazník.
Rozsah a příčiny doučování na prvním stupni ZŠ
Höschlová, Marie ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Greger, David (oponent)
Cílem této diplomové práce je přiblížit situaci doučování na prvním stupni ZŠ, neboť se jedná o dosud málo prozkoumanou problematiku. Pro získání dat byl proveden výzkum metodou dotazníku, který byl určen pro rodiče prvostupňových dětí. Ačkoli výzkumný vzorek nebyl velký, přinesl výzkum cenné informace týkající se jak dětí, které jsou doučovány, tak důvodů, které je (jejich rodiče) k tomu vedou, a také osob doučujících, které si rodiče vybírají. Práce vychází ze zahraničních zdrojů a srovnává situaci v České republice se situací v ostatních zemích. Přes svůj omezený rozsah může sloužit jako první podklad pro další rozsáhlejší výzkumy v této oblasti.
Školní úspěšnost dětí s ADHD z pohledu učitelů
PERNÁ, Tereza
Bakalářská práce se zaměřuje na školní úspěšnost dětí s ADHD, zejména na názory učitelů ze základních škol praktických a běžných základních škol. Teoretická část pojednává o základní terminologii, jejím historickém vývoji a objasnění její nejednotnosti, která se objevuje v literatuře i praxi. V první polovině teoretické práce můžeme narazit na etiologii ADHD, včetně diagnostických kritérií. Práce se snaží popsat jednoduchým a přehledným způsobem pozici dítěte s ADHD ve škole a vzdělávacím procesu jako celku, pojmenovat a jasně definovat nejvýraznější překážky jeho školní úspěšnosti a hrozby jeho rozvoje na poli vzdělání i celkového rozvoje. Práce například poukazuje na nutnost vhodného výběru školy či na vliv nevhodného hodnocení dětí s ADHD, dále na poruchy chování, kam lze zařadit například nadměrné upoutávání pozornosti, negativismus či záškoláctví. V druhé části teoretické práce je pozornost věnována definování školní úspěšnosti a neúspěšnosti, popsání neprospívajícího žáka. Zmiňuje taktéž jednotlivé typy ovlivňujících faktorů ve vztahu k ADHD jako příčině školní neúspěšnosti, které vyžadují speciální přístup a zohlednění popsaných specifik na poli vzdělávání i domácí přípravy, prostředí, potřeby relaxace nebo třeba vnímání specifických projevů chování. Pomocí dotazníků vlastní konstrukce, jsou porovnány názory učitelek ze základních škol praktických a běžných základních škol, podle kterých si lze utvořit přehled o tom, jaké faktory dle jejich názoru ovlivňují školní úspěšnost dětí s ADHD, ale i do jaké míry mají tyto faktory vliv. Výzkum probíhal v Jihočeském kraji. Dotazníky byly distribuovány do škol ve Strakonicích, Českých Budějovicích, Českém Krumlově a Kamenném Újezdu. Výsledky tohoto výzkumu, mohou složit jako studijní materiál pro studenty, kteří mají zájem získat komplexní souhrn informací o školní úspěšnosti dětí s ADHD. Po dohodě při distribuci dotazníků do škol, budou výsledky této práce prezentovány ředitelům škol, jako inspirativní materiál v oblasti odstraňování překážek školní úspěšnosti dětí s ADHD.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.