Název:
Rozsah a příčiny doučování na prvním stupni ZŠ
Překlad názvu:
Extent and Cause of Private Tutoring at Primary Schools
Autoři:
Höschlová, Marie ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Greger, David (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této diplomové práce je přiblížit situaci doučování na prvním stupni ZŠ, neboť se jedná o dosud málo prozkoumanou problematiku. Pro získání dat byl proveden výzkum metodou dotazníku, který byl určen pro rodiče prvostupňových dětí. Ačkoli výzkumný vzorek nebyl velký, přinesl výzkum cenné informace týkající se jak dětí, které jsou doučovány, tak důvodů, které je (jejich rodiče) k tomu vedou, a také osob doučujících, které si rodiče vybírají. Práce vychází ze zahraničních zdrojů a srovnává situaci v České republice se situací v ostatních zemích. Přes svůj omezený rozsah může sloužit jako první podklad pro další rozsáhlejší výzkumy v této oblasti.The goal of this thesis is to outline the situation of private supplementary tutoring in the first years of primary school in the Czech Republic, as this topic has not been investigated properly so far. A questionnaire for young pupil's parents was chosen as an appropriate method to collect the data needed. Although the research sample was not large, the research has brought valuable information about the children who have supplementary tutoring, about the reasons they (their parents) have for it, and also the tutors chosen to teach the pupils. The thesis builds on foreign sources and compares the situation in the Czech Republic with the situation in other countries in the world. Despite its limited extent this work could be used as a first groundwork for subsequent more extensive research in this field.
Klíčová slova:
doučování - míra; důvody; formy; prvostupňoví žáci; školní neúspěšnost; forms; primary-aged pupils; reasons; school failure; supplementary tutoring - extent