|
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Cihelková, Monika ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Název: Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky Vedoucí diplomové práce: Mgr. Jana Kargerová, PhD. Autor diplomové práce: Monika Cihelková Abstrakt: Diplomová práce se zabývá formami spolupráce mezi rodinu a školou na počátku školní docházky. Teoretická část se zabývá charakteristikou pojmů rodina, škola a učitel. Dále rodinou a školou jako výchovně - vzdělávací institucí či zapojením rodičů do vzdělávacího procesu. Věnuje se možným formám komunikace a spolupráce mezi rodinou a školou. A zabývá se pojetím spolupráce v kurikulárních a dalších dokumentech. Empirická část se zabývá kvalitativním výzkumem, tj. (pozorování, rozhovor, dotazník), který se zaměřuje na jednu z efektivních forem spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky, tj. konzultace rodič - žák - učitel. Empirická část podává informace o výsledcích spolupráce rodiny a školy v programu Začít spolu. Snaží se zjistit a zmapovat, zda jsou konzultace efektivní formou spolupráce na počátku školní docházky a jaký je jejich přínos pro rodiče, žáka a učitele. Klíčová slova: Škola a rodina, spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky, dokumenty zabývající se pojetím spolupráce rodiny a školy, program Začít spolu, konzultační hodiny, zkušenosti, názory.
|
|
Efektivní komunikace učitelů primární školy s rodiči žáků
Janků, Petra ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Horská, Petra (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku komunikace mezi učiteli a rodiči. Cílem práce je zmapovat efektivní komunikační strategie využívané zkušenými pedagogy při vedení rozhovoru s rodiči na prvním stupni základní školy. V teoretické části diplomové práce je na základě odborné literatury definován pojem komunikace a její formy, vysvětlen vztah a očekávání školy a rodiny, nastíněna typologie rodičů, popsán rozhovor, jeho organizace a struktura. Dále jsou uvedeny faktory efektivní dialogické komunikace a zásady úspěšného rozhovoru učitele s rodičem. Výzkum v rámci empirické části práce byl prováděn formou kvalitativního rozhovoru se čtyřmi zkušenými pedagogy. Získaná data byla následně zpracována, analyzována a vyhodnocena, včetně jejich porovnání s odbornou literaturou. Výsledky výzkumu jsou zpracovány formou odpovědí na výzkumné otázky, jež přehledně popisují základní efektivní komunikační strategie, které se zkušeným pedagogům v praxi osvědčily. Mělo by se jednat o jakýsi návod, jak se na rozhovor s rodičem řádně připravit, na jaké fáze si rozhovor rozčlenit, jaké základní schopnosti a dovednosti by si měl pedagog osvojit pro jeho efektivní vedení a jak se správně zachovat v případě konfliktu. Zkušení pedagogové se shodují, že důležitá je pečlivá příprava rozhovoru, vlídné přivítání rodiče,...
|
|
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Cihelková, Monika ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Název: Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky Vedoucí diplomové práce: Mgr. Jana Kargerová, PhD. Autor diplomové práce: Monika Cihelková Abstrakt: Diplomová práce se zabývá formami spolupráce mezi rodinu a školou na počátku školní docházky. Teoretická část se zabývá charakteristikou pojmů rodina, škola a učitel. Dále rodinou a školou jako výchovně - vzdělávací institucí či zapojením rodičů do vzdělávacího procesu. Věnuje se možným formám komunikace a spolupráce mezi rodinou a školou. A zabývá se pojetím spolupráce v kurikulárních a dalších dokumentech. Empirická část se zabývá kvalitativním výzkumem, tj. (pozorování, rozhovor, dotazník), který se zaměřuje na jednu z efektivních forem spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky, tj. konzultace rodič - žák - učitel. Empirická část podává informace o výsledcích spolupráce rodiny a školy v programu Začít spolu. Snaží se zjistit a zmapovat, zda jsou konzultace efektivní formou spolupráce na počátku školní docházky a jaký je jejich přínos pro rodiče, žáka a učitele. Klíčová slova: Škola a rodina, spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky, dokumenty zabývající se pojetím spolupráce rodiny a školy, program Začít spolu, konzultační hodiny, zkušenosti, názory.
|
|
Preventivní programy závislostí na středních školách
FILOVÁ, Aneta
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku návykových látek a také její prevenci v oblasti školního vzdělávání. Cílem práce je na základě empirického šetření zjistit, v jaké míře a za jakých okolností se u studentů užívání návykových látek vyskytuje. V teoretické části bakalářské práce je zmapována drogová problematika a jsou rozebrány příčiny vzniku drogové závislosti. Praktická část bakalářské práce je založena na vlastním empirickém výzkumu, jehož předmětem je vzorek studentů středních škol.
|