Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika šikany žáků se speciálními vzdělávacími potřebami pohledem asistentů pedagoga
VAŇKOVÁ, Pavla
Diplomová práce se zabývá problematikou šikany žáků se speciálně vzdělávacími potřebami pohledem asistenta pedagoga. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá definováním pojmu šikana, jejích forem a účastníků šikany. Mimo jiné také vysvětluje pojem "žák se speciálními vzdělávacími potřebami", charakterizuje podpůrná opatření a proces inkluzivního vzdělávání. Teoretická část dále pojednává o současných opatřeních k prevenci a řešení šikany na základních školách hlavního vzdělávacího proudu. Dále se věnuje práci asistenta pedagoga a jeho možnostem ve spolupráci s učitelem a práci se třídou. Praktická část je zaměřena na osobní zkušenosti asistentů pedagoga se šikanou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a na jejich možnou roli při prevenci a řešení šikany. Pro sběr dat byl využit kvalitativní výzkum v podobě polostrukturovaných rozhovorů s asistenty pedagoga základních škol hlavního vzdělávacího proudu.
Šikana z pohledu učitelů a žáků ve vybrané základní škole
Kimáková, Klára ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Název: Šikana z pohledu učitelů a žáků ve vybrané základní škole Abstrakt: V práci jsou zachyceny názory a postřehy na problematiku šikany z pohledu učitelů a žáků druhého stupně ve vybrané základní škole v Praze 6. Teoretická část obsahuje vymezení dílčích pojmů. Nedílnou součástí práce je popis organizace, tedy konkrétní základní školy v Praze 6. Výzkumnému šetření je věnována podstatná část diplomové práce. K šetření bylo využito dotazníkové metody, pozorování a rozhovorů. Výsledky výzkumu ukazují na pozitivní klima ve škole, které se snaží vytvářet celý učitelský sbor. Agresivní projevy nejsou ve škole přehlíženy a řeší je každý učitel. Základní škola dlouhodobě spolupracuje s občanským sdružením Prev-centrum, které pro jednotlivé ročníky připravuje preventivní programy. Šikana se ve škole vyskytuje, avšak v daleko menší míře než prezentují média a než je obvyklé na některých základních školách. Klíčová slova: šikana, agresivita, prevence šikany, preventivní programy, řešení šikany
Metodika řešení šikany na vybraných SŠ
Uhrová, Kristýna
Bakalářská práce se zabývá šikanou ve středním stupni vzdělávání, respektive na vybraných středních školách a jejich přístupem k řešení tohoto sociálně patologického jevu. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou popsána jednotlivá stádia a druhy šikany a také dílčí kroky v jejím řešení s cílem zajistit co nejlepší ochranu jednotlivců před tímto problémem. Metodou teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, syntéza a srovnávání. Praktická část je založena na sledování postupů při řešení šikany na vybraných středních školách. Jejím cílem je rozpoznat způsoby a metody řešení této problematiky. Šetření bude prováděno na vybraných středních školách Jihomoravského kraje pomocí dotazníkového šetření s pedagogy. Práce poskytuje informace o způsobech řešení šikany ve středním stupni vzdělávání. Na základě zjištěných výsledků budou formulována doporučení pro praxi.
Kompetence učitelů pro řešení šikany
Vrablic, Petr ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
(česky) Cílem této práce je předložit souhrn informací o kompetencích učitelů pro řešení šikany. Kompetence učitelů pro řešení šikany jsou z oblastí teoretických znalostí šikany, jejího vzniku a vývoje. Dále z oblastí praktických dovedností prevence a řešení šikany. Informace čerpám z odborné literatury převážně českých autorů, kteří vycházející z teorie šikany doktora Koláře. Práce může sloužit jako informační zdroj o kompetencích učitelů pro řešení šikany a o způsobu jak učitelé mohou kompetencí dosáhnout.
Pohled zkušených učitelů na šikanu a narušené vztahy ve třídě
Nováková, Marie ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Horková, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na pohled zkušených učitelů na šikanu a narušené vztahy ve třídě. Teoretická část se dotýká charakteristiky šikany a jejích typických znaků. Vymezuje hlavní protagonisty šikany. Dále popisuje postupy při řešení šikany, diagnostiku, intervenci a prevenci. Teoretická část se také věnuje roli učitele, vymezení jeho profese a zkušenosti. Empirická část se představuje subjektivní pohled zkušených učitelů na šikanu a narušené vztahy ve třídě. Zaměřuje se na jejich osobní zkušenosti s jevem. Mapuje nástroje a strategie, které zkušení učitelé používají při řešení šikany a její prevenci.
Šikana z pohledu učitelů a žáků ve vybrané základní škole
Kimáková, Klára ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Název: Šikana z pohledu učitelů a žáků ve vybrané základní škole Abstrakt: V práci jsou zachyceny názory a postřehy na problematiku šikany z pohledu učitelů a žáků druhého stupně ve vybrané základní škole v Praze 6. Teoretická část obsahuje vymezení dílčích pojmů. Nedílnou součástí práce je popis organizace, tedy konkrétní základní školy v Praze 6. Výzkumnému šetření je věnována podstatná část diplomové práce. K šetření bylo využito dotazníkové metody, pozorování a rozhovorů. Výsledky výzkumu ukazují na pozitivní klima ve škole, které se snaží vytvářet celý učitelský sbor. Agresivní projevy nejsou ve škole přehlíženy a řeší je každý učitel. Základní škola dlouhodobě spolupracuje s občanským sdružením Prev-centrum, které pro jednotlivé ročníky připravuje preventivní programy. Šikana se ve škole vyskytuje, avšak v daleko menší míře než prezentují média a než je obvyklé na některých základních školách. Klíčová slova: šikana, agresivita, prevence šikany, preventivní programy, řešení šikany
Šikana na středních školách - možnosti jejího řešení a prevence
KŮTOVÁ, Alena
Anotace Bakalářská práce na téma ?Šikana na středních školách ? možnosti jejího řešení a prevence? se zabývá tématem šikany, vztahu pedagogů k tématice šikany při řešení tohoto sociálně patologického jevu. Práce je členěna do tří částí podle obsahové souvislosti. Teoretická část práce se zabývá šikanou, jejími druhy, řešením a možnostmi prevence. Praktická část potom zkoumá výskyt šikany na středních školách a učilištích a její potírání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.