Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klíčové faktory finanční výkonnosti podnikatelských subjektů v odvětví výroby masných výrobků
Šoustar, Michal
Šoustar, M. Klíčové faktory finanční výkonnosti podnikatelských subjektů v odvětví výroby masných výrobků. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zabývá identifikací klíčových faktorů finanční výkonnosti podnikatelských subjektů z odvětví výroby masných výrobků v kontextu působení symetrického ekonomického šoku na území České republiky. Hlavním cílem práce je navrhnout pro tyto podniky taková doporučení, která povedou ke zvýšení ekonomické výkonnosti. K naplnění hlavního cíle byla zpracována situační analýza daného odvětví spolu s komplexními finančními analýzami dvou vybraných podniků, včetně porovnání s odvětvím. Klíčové faktory byly určeny pomocí korelační a citlivostní analýzy s testováním změn na datech odvětví. Na základě těchto výsledků jsou v závěru práce deklarována obecná doporučení pro oblasti klíčových faktorů směřující k pozitivnímu ovlivnění ekonomické výkonnosti hospodářských subjektů v odvětví výroby masných výrobků.
Research on the Strategy of Chinese Automobile Enterprises Entering Overseas Markets
Bai, Xuanbin ; Balcar, Petr (vedoucí práce) ; Stříteský, Vladimír (oponent)
At present, Chinese auto companies face many opportunities and challenges when they enter overseas markets. How to determine a clear and appropriate overseas development strategy and implement it effectively is of great significance for Chinese auto companies to correctly realize the development of overseas markets and realize the development of China's auto industry. Based on the global automotive market, this paper analyzes their strategies by analyzing the precedents of Chinese auto companies entering overseas markets, comprehensively considering the choice of targets, markets and periods, and helping Chinese auto companies to choose their overseas strategies in light of their own development status. At the same time, by comparing the strategies of domestic and foreign well-known automobile companies to explore overseas markets, I summarize the suggestions on how to formulate overseas development strategies for auto companies at different stages of development. At the same time, this paper compares and analyzes the strategic choices of well-known automobile companies at home and abroad when expanding overseas markets, and considers how to apply enterprise resources to the strategy according to the objective environment of the target market at different stages of enterprise development. Finally,...
Strategic Approach to an Entity Setup: Designing a Process-based Organizational Structure
Stříteský, Vladimír ; Balcar, Petr (vedoucí práce) ; Geršl, Adam (oponent)
Cílem této práce je poskytnout komplexní rámec pro tvorbu procesně založené organizační struktury, který aktuálně v odborné literatuře chybí. Práce začíná vývojem komplexního rámce pro zdokonalování procesů, pokračuje tvorbou rámce pro přiřazení vlastníka procesu/aktivity a propojuje procesní management s tvorbou organizační struktury. Vyvinutý rámec se skládá ze dvou částí, "As Is" analýzy, zachycující aktuální procesní stav a "To Be" návrhu vytvářející optimální uspořádání. Poskytnut je základní hodnotící rámec za účelem vyhodnocení vlivů změn v procesní struktuře. Praktická část aplikuje nově vyvinutý rámec v obchodní entitě. Procesní zdokonalení je využito pro návrh procesně založené organizační struktury, která v oblasti efektivity předčila současnou maticovou organizační strukturu. Klasifikace JEL L1, L22, L25, M12, M13 Klíčová slova Organizační struktura, Procesní management, Procesní mapování, Procesní struktura, Strategický management, Zdokonalování procesů Název práce Strategický přístup ke struktuře entity: Tvorba procesně založené organizační struktury E-mail autora vladas777@seznam.cz E-mail vedoucího práce balcar.petr86@gmail.com
Strategic Management of a Project Portfolio in a Consulting Firm
Ratajová, Kristina ; Balcar, Petr (vedoucí práce) ; Polák, Petr (oponent)
Hlavním cílem této práce je přispět k porozumění projektového řízení a řízení projektového portfolia se zaměřením na procesy, jednotlivé úkoly napříč každým procesem, metody a nástroje. Také slouží jako analýza poradenské firmy na projektové bázi. Projektové řízení lze považovat za nepotřebný náklad pro firmu. Náklady vzniklé z nedodaných projektů nebo projektů dodaných ve špatné kvalitě by však výrazně převýšily náklady za projektové řízení. Firma byla analyzovaná formou případové studie s kombinací polostrukturovaných rozhovorů, analýzy a vizualizace relevantních dat a srovnáním s osvědčenými postupy. Dva specifické projekty byly zkoumány podrobně a byla vyhodnocena výkonnost portfolia projektů jednoho týmu. Detailní analýza poskytla ukázku metod projektového řízení a jejich důležitosti. Ukazuje správné postupy ve firmě i nedokonalosti a prostory pro zlepšení. Navíc ukazuje praktiky řízení mnoha projektů najednou pro dosažení rovnovážného portfolia a maximalizace jeho profitability. 1
Strategic analysis of Electronic Arts™
Zahermanesh, Arian ; Balcar, Petr (vedoucí práce) ; Paulus, Michal (oponent)
The present thesis focuses on and provides a case study of a merger and acquisitions of an interactive software industry. The author analyzes a comprehensive managerial and financial metrics. The thesis includes a thorough historical, industrial, managerial, statement, crisis management and volatility analysis with a benchmark comparison. The focus of this thesis is stability in the long run. The thesis should contribute to M&A literature, coming in favor of such actions taken by corporations.
Pilotní implementace Business Intelligence v obchodní firmě
Savka, Ján ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Matějka, Martin (oponent)
Práce se zabývá implementací Business Intelligence v malé obchodní firmě. Cílem práce je navrhnout pilotní řešení Business Intelligence pro podporu řízení ve společnosti Lintea, s. r. o. Firma působí na slovenském trhu se spodním prádlem a doplňky od roku 2004. Měření výkonnosti ve společnosti není efektivně podporováno. Přínosem práce je zvýšení úrovně řízení ve společnosti Lintea, s. r. o., díky poskytnutí dosud nedostupných, nebo velice obtížně získatelných informací ve vhodné formě. Navržené řešení významně usnadňuje, urychluje a zkvalitňuje řídící a rozhodovací procesy ve společnosti. Práce je členěna do dvou částí: teoretické a praktické. Teoretická část se ve dvou kapitolách věnuje řízení výkonnosti jako širšímu východisku pro uplatnění Business Intelligence v podniku, představuje metodu Balanced Scorecard, definuje BI, vysvětluje jeho principy, komponenty a popisuje základní analytickou metodu dimenzionálního modelování, která je použita v praktické části. V závěru teoretické části je popsán aktuální stav na trhu s BI. V praktické části je nejdříve představena společnost, popsán její současný stav a navržena soustava ukazatelů pomocí metody Balanced Scorecard. Druhá kapitola praktické části obsahuje samotný návrh celého Business Intelligence řešení. Jednotlivé kroky návrhu jsou obsahem podkapitol a jsou to: analýza předpokladů a požadavků, analýza datových zdrojů, dimenzionální modelování, návrh datových pump, návrh multidimenzionálních struktur a nakonec návrh prezentační vrstvy.
Revision of a Strategy In an Existing Entity
Kortusová, Anna ; Balcar, Petr (vedoucí práce) ; Fišerová, Tereza (oponent)
Cílem této práce je přispět k pochopení významu strategického managementu jako součásti řízení podniku. Aplikace standardního strategického rámce je prezentována prostřednitvím případové studie týkající se existující středně velké společnosti. Cílem je aktualizovat současnou strategii společnosti tak, aby byl zajištěn úspěšný budoucí rozvoj. V první části práce jsou na základě využití poznatků získaných studiem odborné literatury představeny hlavní koncepty a fáze procesu strategického řízení. Druhá část práce je postavena na komplexní analýze vnějšího a vnitřního prostředí společnosti, s cílem formulovat přepracované dlouhodobé strategie. Výsledky interního a externího auditu identifikují klíčové oblasti budoucího úspěchu společnosti, kterými jsou orientace na zákazníka, zavádění nejmodernějších technologií, zajištění efektivních procesů, posilování obchodních vztahů a zvyšování angažovanosti zaměstnanců. Na základě těchto oblastí jsou vytvořeny strategické cíle a strategické iniciativy, které jsou dále rozpracovány pomocí manažerského systému Balanced Scorecard. Následně je navržen vyvážený soubor měřítek výkonnosti, která jsou propojena se zrevidovanou strategií tak, aby bylo umožněno vyhodnocovat pokrok společnosti směrem k dosažení strategických cílů. V závěru práce je navržen osmiměsíční...
Motivace, hodnocení a odměňování zaměstnanců zákaznického servisu
Schovancová, Leona
Práce se zaměřuje na velmi aktuální téma a tím je motivace, hodnocení a odměňování zaměstnanců zákaznického servisu. Všechny tři oblasti spolu úzce souvisí a jen jejich vzájemnou optimalizací a souladem je možné zvyšovat efektivitu a produktivitu práce v zákaznickém servisu. Jde o zcela specifickou oblast, ve které zaměstnanci většinou nejen pečují o stávající zákazníky, ale získávají zákazníky nové, poskytují informace, vyřizují reklamace a stížnosti, jsou vstupní branou každého podniku. Zákaznický servis je náročný kvantitativně i kvalitativně na lidské zdroje. Podniky se snaží najít rozumnou rovnováhu mezi náklady na lidské zdroje a jejich další vzdělávání a mezi požadovaným výkonem a plněním cílů. Jak v péči tak i v prodeji jsou kvalitní lidské zdroje tím nejdůležitějším. Nestačí však pouze najmout dobré lidi, je nutné je dále rozvíjet, vzdělávat a koučovat. Dále je třeba se zaměřit na jejich motivaci, ne vždy je možné motivovat v zákaznickém servisu každého zaměstnance individuálně, snahou je spíše zjistit preference a potřeby většiny zaměstnanců a ty dle možností uspokojovat. Většina zaměstnanců preferuje jasné a objektivní hodnocení s návazností na transparentní systém odměňování. To by mělo být i cílem podniku. Prodej je stále důležitější činností v zákaznických servisech a již není dostačující pouze pečovat o stávající zákazníky. Je třeba rozvíjet retenční opatření a především se zaměřit na akviziční a reakviziční činnosti. Pro úspěch je rozhodující motivovanost a kvalita zaměstnanců. Disertační práce je z tohoto důvodu zaměřena na identifikaci možnosti optimalizace práce s lidskými zdroji a to především v oblastech hodnocení a odměňování tak, aby bylo dosahováno ještě vyšší produktivity práce a aby byly plněny plány prodeje. Na základě zjištěných slabých a silných stránek v průzkumech spokojenosti zaměstnanců a s ohledem na jeden ze strategických cílů skupiny RWE, kterým je zvýšení podílu na trhu s elektrickou energií, to znamená nutnost zvýšit prodej, byla navržena úprava současného systému hodnocení zaměstnanců zákaznických center s přímým dopadem na odměňování. Modifikovaný systém hodnocení servisních zaměstnanců bude více motivační, protože při přeplnění plánu prodeje bude možné získat až o 50 % vyšší variabilní složku mzdy. Nově nebudou hodnoceny pouze výsledky prodeje, ale i snaha prodávat. Sledovaná zákaznická centra jsou v různých lokalitách ČR a mají rozdílné regionální podmínky, které jsou dané především různými zvyklostmi obyvatel a liší se i aktivitami konkurentů. Proto je důležité ocenit a motivovat zaměstnance k realizaci nabídek, i když nejsou vždy využity. Upraven byl supervizní protokol, pro interní supervize, větší váhu dostala kritéria, která přímo podporují plnění aktuálních cílů. Významné změny doznal i hodnotící protokol, který zahrnuje nejen přehled výsledků hodnocení, ale je zde uveden i počet uskutečněných prodejů, výše získaných bonusů za prodeje, umožní výpočet celkové variabilní části mzdy i celkové mzdy k výplatě. V oblasti odměňování je pro servisní zaměstnance navržena změna poměru fixní a variabilní složky mzdy ze stávajících 85 : 15 na 80 : 20. Optimalizovaný systém odměňování se skládá ze mzdy, z bonusů za prodej a odměn z prodejních soutěží. Nově byl vypracován systém provizního odměňování prodejců zákaznických center. Jejich fixní mzda je navrhována na úrovni minimální mzdy pro danou skupinu prací v ČR, to je 8 900 Kč. Nyní je průměrná fixní mzda prodejců 15 660 Kč. Zaměstnanci budou mít větší část mzdy variabilní. Největší podíl na variabilní složce budou mít bonusy za počty uzavřených smluv. Z důvodu vyšší motivace je systém vyplácení bonusů za smlouvy navržen progresivně. Nově není stanovena horní hranice mzdy. Část variabilní složky mzdy bude i nadále vyplácena za prozákaznický přístup a správnou komunikaci, hodnocení bude probíhat dle nově navrženého systému hodnocení pro prodejce. Disertační práce na konkrétním útvaru zákaznického servisu analyzuje stávající situaci v oblasti motivace, hodnocení a odměňování. Identifikuje silné i slabé stránky a navrhuje řešení pro eliminaci slabých stránek. Zájmy zaměstnance a podniku nemusí být vždy v souladu, práce se zaměřuje na optimalizaci uvedených oblastí především z pohledu dosahování stanovených cílů, to znamená z pohledu podniku.
Řízení výkonnosti ve veřejné správě
Šimon, Jakub ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Práce se zabýva analýzou metod řízení výkonnosti, zejména z podnikové praxe, a jejich aplikovatelnosti ve veřejné správě. Aplikovaná část je zaměřena na vyhodnocení stavu řízení výkonností v české veřejné správě, identifikace současných problémů a nastínění možných řešení, s využitím jednotlivých metod.
Návrh informačního systému pro Balanced Scorecard
Urban, Pavel ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Tupý, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá metodou Balanced Scorecard a informačními systémy pro její podporu. Hlavním cílem práce je vytvořit Balanced Scorecard pro konkrétní společnost a následně navrhnout informační systém, který bude navrhovaný Balanced Scorecard podporovat. V teoretické části diplomové práce je nejprve nastíněno strategické řízení podniku. Dále se práce věnuje metodě Balanced Scorecard, jejím jednotlivým perspektivám a úpravám strategie a BSC v průběhu času. Samostatně jsou pak rozebrány různé druhy měřítek a jejich vzájemné vztahy. Praktická část představuje společnost, pro kterou je systém BSC navrhován, její misi, vizi, strategii. Na základě znalostí z teoretické části je sestaven návrh Balanced Scorecard a následně je vytvořen návrh informačního systému.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.